Terugblik Panel & Community Seminar 2017

Danny de Graaf | 3-10-2017 | 13:40

De respondent invloed geven en vertellen wat je met de resultaten van het onderzoek doet; dat was wellicht de belangrijkste les van het MWM2 Panel Community Seminar op 28 september in P60 in Amstelveen. Grote cadeaus of incentives zijn dan lang niet altijd nodig.

lees meer +

Vijf redenen om voor MWM2 Survey te kiezen

Danny de Graaf | 4-9-2017 | 14:59

Bij MWM2 geloven wij in het op een intuïtieve en leuke manier luisteren naar uw klanten. Informatie die eenvoudig kan worden verwerkt zorgt voor een hogere respons en een hogere kwaliteit van uw onderzoeksresultaten.

lees meer +

MUNT Hypotheken winnaar MWM2 Social Reputatie Index 2017

Danny de Graaf | 4-9-2017 | 10:21

Van vijf belangrijke Nederlandse hypotheekverstrekkers (te weten: Rabobank, ABN AMRO, ING, Aegon en MUNT Hypotheken) heeft MUNT Hypotheken de beste reputatie op sociale media.

lees meer +

Tips & tricks voor mobiel onderzoek

Wouter Bos | 1-9-2017 | 16:52

Zijn uw onderzoeken toegespitst op mobiel gebruik? MWM2 moedigt u aan om dit te doen! Dit doet niet alleen de respons van uw onderzoek ten goede, maar u beweegt ook mee met het huidige mobiele tijdperk. Daarom heeft MWM2 enkele nieuwe features toegevoegd aan MWM2 Survey. Daarover vertelt Wouter Bos, Manager Research Platform, u meer.

lees meer +

MWM2's inzichten helpen Roger Bacon de optiekbranche te veroveren

Danny de Graaf | 29-8-2017 | 16:00

Behoefte:
Roger Bacon is een jonge Nederlandse  producent van brilmonturen die met behulp van 3D biometrische scans van klanten worden vervaardigd. Het bedrijf heeft de ambitie om marktleider te worden binnen de tailor made eyewear markt.

lees meer +

MWM2 lanceert workshop kwalitatief onderzoek

Danny de Graaf | 21-8-2017 | 16:06

Geïnteresseerden kunnen nu bij MWM2 zelf leren om interviews af te nemen.Tijdens de korte en laagdrempelige cursus ‘Leren Luisteren’ leren de cursisten van ervaren kwalitatieve research consultants hoe zij succesvol en met meer zelfvertrouwen zelf een kwalitatief onderzoek kunnen uitvoeren.

lees meer +

E-mailbeheer MWM2 Survey is vernieuwd

Danny de Graaf | 16-8-2017 | 14:04

In het vernieuwde e-mailbeheer van de MWM2 Survey-tool is het nu nog eenvoudiger om e-mails te maken en aan te passen. Het grote voordeel is dat uzelf professionele responsive e-mails in uw eigen huisstijl kan maken en aanpassen.

lees meer +

Vernieuwde MWM2 Survey genereert meer data

Danny de Graaf | 9-8-2017 | 13:50

Dankzij een nieuwe update van MWM2 Survey kunt u nog meer data genereren vanuit uw onderzoek. Vanaf nu kunnen uw respondenten zich met hun e-mailadres aanmelden voor uw onderzoek.

lees meer +

Hou in uw medewerkersonderzoek rekening met de flexibele medewerker

Danny de Graaf | 17-7-2017 | 12:47

Eind 2016 telde ons land maar liefst 1,8 miljoen medewerkers met een flexibel arbeidscontract en ruim 1 miljoen zzp-ers. Tezamen is dat maar liefst een derde van de beroepsbevolking.

lees meer +

Hoe u de taal van uw klant leert spreken

Danny de Graaf | 11-7-2017 | 17:37

Goede communicatie begint met goed luisteren naar uw klant om te begrijpen waarover, én hoe u uw klant moet aanspreken. De taal van uw klant spreken is essentieel bij goede communicatie, maar hoe leert u de taal van de klant spreken? MWM2 heeft drie onderzoeksvormen die zich heel goed lenen om hier inzichten in te verkrijgen.

lees meer +

Toets razendsnel uw communicatiemiddelen

Danny de Graaf | 10-7-2017 | 15:14

In deze tijd waarin we overladen worden door informatie is het goed overbrengen van uw boodschap een enorme uitdaging. Krappe deadlines en beperkte budgetten maken het helaas niet altijd mogelijk om communicatie uitgebreid te pretesten. De Communicatietoets van MWM2 biedt uitkomst.

lees meer +

"Er is nog te vaak een mismatch tussen communicatiebehoefte en -aanbod"

Danny de Graaf | 10-7-2017 | 14:51

Precies twee jaar werkt Saskia de Bruijn (36) voor MWM2 waar zij naast Senior Research Consultant voor de mediabranche ook dé specialist is op communicatieonderzoek. Haar passie voor communicatie en onderzoek deelt ze met haar passie voor koken.

lees meer +

WNF toets donateursbrief met Quickscan

Danny de Graaf | 10-7-2017 | 12:31

Het Wereld Natuur Fonds maakt zich al tien jaar sterk om de Perzische Luipaard terug te laten keren in de Kaukasus. Om fondsen voor dit programma te werven wilde het WNF bestaande donateurs een brief toesturen met een verzoek voor een donatie. Via de Communicatie Quickscan wilde het WNF inzichten verkrijgen in de communicatiekracht, waardering en effect van hun brief.

lees meer +

Case: Uitgeverij Zwijsen toetst effect digitale nieuwsbrief

Nadia Schiernecker | 3-7-2017 | 14:29

Opdrachtgever:
Uitgeverij Zwijsen

Behoefte
Uitgeverij Zwijsen maakt al bijna 170 jaar methoden en leermiddelen Voor het basisonderwijs. Zwijsen vroeg MWM2 hun nieuwe mailing te testen met de communicatietoets. Hadden leerkrachten wel behoefte hadden aan dit type informatie van een uitgever?

lees meer +

Onvertroebeld klantbeleving meten

Danny de Graaf | 29-5-2017 | 10:14

MWM2 blijft continu innoveren in nieuwe diensten en producten! Eén van die nieuw producten is de ‘MWM2 On-Site’: een apparaat op tablet-formaat waar organisaties op locatie mee kunnen meten.

lees meer +

MWM2 behaalt ISO-27001 certificaat voor databeveiliging

Danny de Graaf | 24-5-2017 | 16:31

Na eind 2016 het ISO-certificaat voor kwaliteitsmanagement van marktonderzoek te hebben behaald is MWM2 nu ook ISO-27001 gecertificeerd.

lees meer +

professioneler en responsive mailen met 'MWM2 Responsive Templates'

Danny de Graaf | 24-5-2017 | 16:09

MWM2 Survey heeft iets nieuws: ‘Responsive Templates’. MWM2’s Responsive Templates zijn e-mails die op zowel desktop, tablet als mobiel goed leesbaar zijn en goed worden getoond.

lees meer +

Onderzoeksresultaten op uw mobiel

Danny de Graaf | 24-5-2017 | 15:59

Wilt u als gebruiker van de MWM2 Survey uw live onderzoeksresultaten altijd kunnen inzien, waar u ook bent?

lees meer +

Research Panel: de toekomst van klantonderzoek

Danny de Graaf | 16-5-2017 | 15:15

Luisteren doen we op tal van manieren, bijvoorbeeld via een Research Panel. Een eigen klantenpanel maakt het mogelijk structureel te luisteren naar uw achterban (denk aan donateurs, vrijwilligers, klanten en medewerkers).

lees meer +

On-Site: betere inzichten in belevenissen

Danny de Graaf | 15-5-2017 | 15:24

MWM2 blijft continu innoveren in nieuwe diensten en producten. Eén van die nieuw producten is de ‘MWM2 On-Site’.

lees meer +

Consument ziet weinig verschil tussen maaltijdbezorgers

Danny de Graaf | 9-5-2017 | 15:18

Aanbieders van diverse maaltijdbezorgers (zoals Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Foodora en UberEats) moeten meer doen om zich te onderscheiden van hun concurrenten, zo blijkt uit een sociale media analyse van Marktonderzoekbureau MWM2.

lees meer +

MWM2 Social Insights geeft wederom blijk van voorspellende waarde

Danny de Graaf | 19-4-2017 | 15:21

Begin dit jaar deed MWM2 onderzoek naar het online sentiment over Zorgverzekeringen. MWM2 keek hoe er op sociale media over de zes meest besproken zorgverzekeraars gesproken werd en onderzocht wat de drijfveren van consumenten waren om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.

lees meer +

NIEUW: Visual Insights, Customer Led Onderzoek

Danny de Graaf | 12-4-2017 | 11:32

Visual Insights is dé oplossing om eenvoudig & snel klantfeedback te verzamelen op een respondentvriendelijke manier. Bij Visual Insights bepaalt de klant zelf de onderwerpen waar hij iets over wil zeggen en is de vragenlijst kort, visueel en intuïtief.

lees meer +

"Het klassieke medewerkersonderzoek volstaat niet meer"

Danny de Graaf | 10-4-2017 | 12:51

Het klassieke MTO-model moet op de schop. Waar bedrijven steeds sneller, dynamischer en soms ook al agile zijn gaan werken blijft medewerkerstevredenheidonderzoek (MTO) hangen in een veel te algemeen jaarlijks of tweejaarlijks onderzoek zonder directe follow-up.

lees meer +

“De steun & flexibiliteit van MWM2 voor mijn SMART-bestuursfunctie is onontbeerlijk”

Danny de Graaf | 10-4-2017 | 10:27

Een klein jaar is Jorieke Aben (Research Consultant bij MWM2) nu bestuurslid van SMART, dat staat voor: ‘Starting Marketing and Research Talents’.

lees meer +

Vier mythes over User Experience onderzoek ontkracht

Danny de Graaf | 3-4-2017 | 13:14

Er zijn veel misverstanden over User Experience onderzoek. Manon van de Schilde (MWM2’s UX Specialist) ontkracht de vier hardnekkigste misverstanden:

lees meer +

Vernieuwende onderzoeksvormen hebben de toekomst

Danny de Graaf | 28-3-2017 | 10:51

Vernieuwende vormen van onderzoek hebben de toekomst, zo blijkt uit de jaarlijkse Panelevaluatie van MWM2.

lees meer +

MWM2 wint aanbesteding Kamer van Koophandel

Danny de Graaf | 27-3-2017 | 09:52

MWM2 heeft de Ondernemerspanel-aanbesteding van de Kamer van Koophandel gewonnen. MWM2 zal de komende jaren voor de KvK een Ondernemerspanel gaan opzetten en beheren.

lees meer +

Concept Scrum: snel naar een succesvol concept

Danny de Graaf | 22-3-2017 | 15:17

Tijdgebrek is geen argument meer om niet naar uw klant te luisteren bij het ontwikkelen van uw product of dienst, want MWM2 heeft ‘Concept Scrum’ ontwikkeld:de manier om binnen een week uw concept in ontwikkeling voor te kunnen leggen aan uw (potentiële) klant.

lees meer +

Terugblik CX Evenement

Danny de Graaf | 20-3-2017 | 10:25

Op 9 maart vond in de Tolhuistuin in Amsterdam Noord het CX event van MWM2 plaats. Meer dan 100 gasten waren getuige van inspirerende presentaties op een prachtige locatie. Een korte terugblik.

lees meer +

Hoogtepunten uit MWM2's verkiezingsonderzoeken voor BNR

Danny de Graaf | 14-3-2017 | 15:36

Aan de hand van actuele thema’s deed MWM2 voor BNR nieuwsradio de afgelopen weken onderzoek naar de mening van de kiezer op sociale media.

lees meer +

MWM2 onderzoek leidt tot actie van Minister Asscher

Danny de Graaf | 13-3-2017 | 15:02

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Minister Asscher de uitkomsten gedeeld van onderzoek dat MWM2 deed naar het inburgeringsonderwijs in Nederland.

lees meer +

MWM2 onderzoekt voor BNR Verkiezingen op sociale media

Danny de Graaf | 27-2-2017 | 15:07

Vanaf maandag 6 maart zal MWM2 dagelijks voor BNR Nieuwsradio onderzoek doen naar de verkiezingen op sociale media. Met behulp van geavanceerde software en handmatige analyses zal MWM2 dagelijks de verkiezingen op sociale media duiden.

lees meer +

MWM2 zorgt voor supersnelle feedback in de sandbox van ABN AMRO

Danny de Graaf | 27-2-2017 | 12:27

SANDBOX is een op Agile/Scrum en Design Thinking gebaseerde werkmethode waarbij een multidisciplinair team van specialisten in één dag een verbetering voor klanten realiseert. Onmisbaar onderdeel van de binnen ABN AMRO ontwikkelde SANDBOX-methode is een real-time klantvalidatie, oftewel: is de klant tevreden met de oplossing waar het team aan werkt?

lees meer +

Ervaar wat UX Onderzoek voor uw organisatie kan betekenen

Danny de Graaf | 27-2-2017 | 11:06

Wat zijn de mogelijkheden van User Experience onderzoek voor mijn organisatie? Welke toegevoegde waarde biedt UX onderzoek ons, en hoe werkt het?

lees meer +

MWM2 klanten kiezen voor Cliniclowns

Danny de Graaf | 22-2-2017 | 17:39

In december vroegen we u hoe wij onze jaarlijkse van € 2017,- donatie moesten verdelen onder een aantal geselecteerde goede doelen. Inmiddels is de uitslag bekend en kunnen we u vertellen dat u gekozen heeft voor Cliniclowns als uw favoriete goede doel.

lees meer +

De MWM2 Research App

Danny de Graaf | 14-2-2017 | 14:46

In een tijd waarin 86% van de Nederlanders een smartphone heeft en 75% van al het internetverkeer afkomstig is van mobiele apparaten, is het voor marktonderzoekers belangrijk om mee te gaan met de veranderingen.

lees meer +

Onderzoek via de MWM2 Research App

Danny de Graaf | 7-2-2017 | 15:19

In een tijd waarin 86% van de Nederlanders een smartphone heeft en 75% van al het internetverkeer afkomstig is van mobiele apparaten, is het voor marktonderzoekers belangrijk om mee te gaan met de veranderingen.

lees meer +

MWM2-onderzoek aan basis nieuwe Zeeman commercial

Danny de Graaf | 7-2-2017 | 11:27

De nieuwe, door reclamebureau Persuade gemaakte, Zeeman-commercial over mannenondergoed trekt veel aandacht. Aan de basis van deze opvallende commercial staat een onderzoek van MWM2 onder 305 samenwonende vrouwen.

lees meer +

Uitslag prijsvraag MIE'17

Danny de Graaf | 7-2-2017 | 09:20

Op 1 en 2 februari stond MWM2 met een stand op het MIE’17. In onze stand draaide alles om luisteren. Bezoekers van de stand konden luisteren naar een geluidsfragment waarin een fictieve klant de loftrompet stak over een niet nader genoemd bedrijf. Aan onze bezoekers om te raden over welk bedrijf deze klant het had.

lees meer +

ROBBIE ROCKS OP MIE2017

Melvin van Luit | 1-2-2017 | 10:56

Vandaag en morgen (1 en 2 februari) vindt in het Media Plaza in Utrecht het grootste jaarlijkse Marketing & Insights Event (MIE) plaats. Natuurlijk is MWM2 daar ook, en dit keer met een wel heel opvallende stand.

lees meer +

"Luisteren is de olie van een organisatie"

Danny de Graaf | 23-1-2017 | 11:35

Onlangs presenteerde het MOA haar jaarlijkse Top 50 van Marktonderzoekbureaus. MWM2 steeg in dit overzicht van plek 10 naar plek 9. In dit interview vertelt Directeur Govert van den Bos wat dit voor klanten van MWM2 betekent en gaat hij in op het belang van organisaties om goed naar hun klanten te luisteren. 

lees meer +

Stroomstoring: bron van klachten en inhakers op sociale media

Danny de Graaf | 18-1-2017 | 14:58

De stroomstoring van afgelopen dinsdag in delen van Amsterdam heeft met 15.294 berichten gezorgd voor een hype op sociale media.

lees meer +

MWM2 Survey Innovaties

Danny de Graaf | 16-1-2017 | 15:20

MWM2 luistert graag naar zijn/haar klanten. Uw suggesties voor verbeterpunten voor de MWM2 Survey stellen ons in staat u nog beter van dienst te zijn en er voor te zorgen dat de survey gebruiksvriendelijk blijft voor zijn/haar gebruikers. Daarom hebben we een aantal nieuwe features toegevoegd aan de Survey, die we u graag tonen:

lees meer +

MWM2 onderzoekt communicatiestrategie Open Universiteit

Danny de Graaf | 9-1-2017 | 09:21

De Open Universiteit (OU) biedt naast cursussen, volledige WO bachelor- en masteropleidingen aan, gericht op werkend Nederland. Maar weten mensen die op zoek zijn naar een opleiding op academisch niveau de Open Universiteit ook te vinden? De OU vroeg MWM2 om input te verzamelen voor de positionering en communicatiestrategie van de OU.

lees meer +

Sociale media goede indicator voor switchen van zorgverzekering

Danny de Graaf | 3-1-2017 | 12:16

Consumenten zijn het positiefst over Anderzorg, blijkt uit online trendonderzoek uitgevoerd door de afdeling Social Insights van MWM2 naar het sentiment van consumenten over zorgverzekeraars op sociale media.

lees meer +

Terugblik 2016: Ons jaar in cijfers

Terugblik 2016: ons jaar in cijfers

Danny de Graaf | 20-12-2016 | 12:19

Bij MWM2 draait alles om de stem van uw stakeholders en om deze te vertalen naar bruikbare adviezen waarmee u uw organisatie direct kunt verbeteren. Hoewel cijfers voor ons dus niet het allerbelangrijkste zijn,

lees meer +

Bewuste consument positiever over suiker

Danny de Graaf | 14-12-2016 | 14:41

Hoewel de berichtgeving over de gevaren van suiker de laatste jaren steeds negatiever wordt, zijn consumenten juist positiever over suiker geworden, blijkt uit onderzoek van online marktonderzoekbureau MWM2 en Coosto.

lees meer +

Wat waren de trending topics van 2016 op alle sociale media?

Danny de Graaf | 14-12-2016 | 12:03

Vorige week publiceerde Twitter het overzicht van trending topics van het afgelopen jaar. Nederlands populairste onderwerpen waren #Brexit, gevolgd door #vacature en #Rio2016. Maar wat waren de populairste onderwerpen..

lees meer +

Agile werken vraagt om medewerkersfeedback

Najoua Archane | 8-12-2016 | 17:56

‘Agile werken’ is het nieuwe kantoorzwart. De term betekent letterlijk slagvaardig en wendbaar. In praktijk houdt agile werken in dat je snel op veranderingen kan reageren, kortcyclisch werkt, veel bijstuurt naar aanleiding van klantfeedback en zelfsturend bent.

lees meer +

MWM2 host customer journey dag

Najoua Archane | 8-12-2016 | 16:32

Op 24 november organiseerde MWM2 in samenwerking met MOA, de brancheorganisatie voor markonderzoek en het Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA) een kennismiddag in het nieuwe customer journey lab van MWM2. Aan de hand van drie presentaties liet MWM2 deelnemers ervaren hoe je de klantreis in kaart brengt.

lees meer +


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.