MWM2 Social Insights geeft wederom blijk van voorspellende waarde

Danny de Graaf | 19-4-2017 | 15:21

Begin dit jaar deed MWM2 onderzoek naar het online sentiment over Zorgverzekeringen. MWM2 keek hoe er op sociale media over de zes meest besproken zorgverzekeraars gesproken werd en onderzocht wat de drijfveren van consumenten waren om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.

lees meer +

NIEUW: Visual Insights, Customer Led Onderzoek

Danny de Graaf | 12-4-2017 | 11:32

Visual Insights is dé oplossing om eenvoudig & snel klantfeedback te verzamelen op een respondentvriendelijke manier. Bij Visual Insights bepaalt de klant zelf de onderwerpen waar hij iets over wil zeggen en is de vragenlijst kort, visueel en intuïtief.

lees meer +

"Het klassieke medewerkersonderzoek volstaat niet meer"

Danny de Graaf | 10-4-2017 | 12:51

Het klassieke MTO-model moet op de schop. Waar bedrijven steeds sneller, dynamischer en soms ook al agile zijn gaan werken blijft medewerkerstevredenheidonderzoek (MTO) hangen in een veel te algemeen jaarlijks of tweejaarlijks onderzoek zonder directe follow-up.

lees meer +

“De steun & flexibiliteit van MWM2 voor mijn SMART-bestuursfunctie is onontbeerlijk”

Danny de Graaf | 10-4-2017 | 10:27

Een klein jaar is Jorieke Aben (Research Consultant bij MWM2) nu bestuurslid van SMART, dat staat voor: ‘Starting Marketing and Research Talents’.

lees meer +

Vier mythes over User Experience onderzoek ontkracht

Danny de Graaf | 3-4-2017 | 13:14

Er zijn veel misverstanden over User Experience onderzoek. Manon van de Schilde (MWM2’s UX Specialist) ontkracht de vier hardnekkigste misverstanden:

lees meer +

Interview Wouter Bos over de MWM2 On-Site

Danny de Graaf | 29-3-2017 | 14:43

MWM2 blijft continu innoveren in nieuwe diensten en producten! Eén van die nieuw producten is de ‘MWM2 on-site’: een apparaat op tablet-formaat waar organisaties op locatie mee kunnen meten. Wouter Bos, Manager Research Platform, legt uit wat het is en welke (nieuwe) mogelijkheden de MWM2 On-Site organisaties biedt.

lees meer +

Vernieuwende onderzoeksvormen hebben de toekomst

Danny de Graaf | 28-3-2017 | 10:51

Vernieuwende vormen van onderzoek hebben de toekomst, zo blijkt uit de jaarlijkse Panelevaluatie van MWM2.

lees meer +

MWM2 wint aanbesteding Kamer van Koophandel

Danny de Graaf | 27-3-2017 | 09:52

MWM2 heeft de Ondernemerspanel-aanbesteding van de Kamer van Koophandel gewonnen. MWM2 zal de komende jaren voor de KvK een Ondernemerspanel gaan opzetten en beheren.

lees meer +

Concept Scrum: snel naar een succesvol concept

Danny de Graaf | 22-3-2017 | 15:17

Tijdgebrek is geen argument meer om niet naar uw klant te luisteren bij het ontwikkelen van uw product of dienst, want MWM2 heeft ‘Concept Scrum’ ontwikkeld:de manier om binnen een week uw concept in ontwikkeling voor te kunnen leggen aan uw (potentiële) klant.

lees meer +

Terugblik CX Evenement

Danny de Graaf | 20-3-2017 | 10:25

Op 9 maart vond in de Tolhuistuin in Amsterdam Noord het CX event van MWM2 plaats. Meer dan 100 gasten waren getuige van inspirerende presentaties op een prachtige locatie. Een korte terugblik.

lees meer +

Hoogtepunten uit MWM2's verkiezingsonderzoeken voor BNR

Danny de Graaf | 14-3-2017 | 15:36

Aan de hand van actuele thema’s deed MWM2 voor BNR nieuwsradio de afgelopen weken onderzoek naar de mening van de kiezer op sociale media.

lees meer +

MWM2 onderzoek leidt tot actie van Minister Asscher

Danny de Graaf | 13-3-2017 | 15:02

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Minister Asscher de uitkomsten gedeeld van onderzoek dat MWM2 deed naar het inburgeringsonderwijs in Nederland.

lees meer +

MWM2 onderzoekt voor BNR Verkiezingen op sociale media

Danny de Graaf | 27-2-2017 | 15:07

Vanaf maandag 6 maart zal MWM2 dagelijks voor BNR Nieuwsradio onderzoek doen naar de verkiezingen op sociale media. Met behulp van geavanceerde software en handmatige analyses zal MWM2 dagelijks de verkiezingen op sociale media duiden.

lees meer +

MWM2 zorgt voor supersnelle feedback in de sandbox van ABN AMRO

Danny de Graaf | 27-2-2017 | 12:27

SANDBOX is een op Agile/Scrum en Design Thinking gebaseerde werkmethode waarbij een multidisciplinair team van specialisten in één dag een verbetering voor klanten realiseert. Onmisbaar onderdeel van de binnen ABN AMRO ontwikkelde SANDBOX-methode is een real-time klantvalidatie, oftewel: is de klant tevreden met de oplossing waar het team aan werkt?

lees meer +

Ervaar wat UX Onderzoek voor uw organisatie kan betekenen

Danny de Graaf | 27-2-2017 | 11:06

Wat zijn de mogelijkheden van User Experience onderzoek voor mijn organisatie? Welke toegevoegde waarde biedt UX onderzoek ons, en hoe werkt het?

lees meer +

MWM2 klanten kiezen voor Cliniclowns

Danny de Graaf | 22-2-2017 | 17:39

In december vroegen we u hoe wij onze jaarlijkse van € 2017,- donatie moesten verdelen onder een aantal geselecteerde goede doelen. Inmiddels is de uitslag bekend en kunnen we u vertellen dat u gekozen heeft voor Cliniclowns als uw favoriete goede doel.

lees meer +

De MWM2 Research App

Danny de Graaf | 14-2-2017 | 14:46

In een tijd waarin 86% van de Nederlanders een smartphone heeft en 75% van al het internetverkeer afkomstig is van mobiele apparaten, is het voor marktonderzoekers belangrijk om mee te gaan met de veranderingen.

lees meer +

MWM2-onderzoek aan basis nieuwe Zeeman commercial

Danny de Graaf | 7-2-2017 | 11:27

De nieuwe, door reclamebureau Persuade gemaakte, Zeeman-commercial over mannenondergoed trekt veel aandacht. Aan de basis van deze opvallende commercial staat een onderzoek van MWM2 onder 305 samenwonende vrouwen.

lees meer +

Uitslag prijsvraag MIE'17

Danny de Graaf | 7-2-2017 | 09:20

Op 1 en 2 februari stond MWM2 met een stand op het MIE’17. In onze stand draaide alles om luisteren. Bezoekers van de stand konden luisteren naar een geluidsfragment waarin een fictieve klant de loftrompet stak over een niet nader genoemd bedrijf. Aan onze bezoekers om te raden over welk bedrijf deze klant het had.

lees meer +

ROBBIE ROCKS OP MIE2017

Melvin van Luit | 1-2-2017 | 10:56

Vandaag en morgen (1 en 2 februari) vindt in het Media Plaza in Utrecht het grootste jaarlijkse Marketing & Insights Event (MIE) plaats. Natuurlijk is MWM2 daar ook, en dit keer met een wel heel opvallende stand.

lees meer +

"Luisteren is de olie van een organisatie"

Danny de Graaf | 23-1-2017 | 11:35

Onlangs presenteerde het MOA haar jaarlijkse Top 50 van Marktonderzoekbureaus. MWM2 steeg in dit overzicht van plek 10 naar plek 9. In dit interview vertelt Directeur Govert van den Bos wat dit voor klanten van MWM2 betekent en gaat hij in op het belang van organisaties om goed naar hun klanten te luisteren. 

lees meer +

Stroomstoring: bron van klachten en inhakers op sociale media

Danny de Graaf | 18-1-2017 | 14:58

De stroomstoring van afgelopen dinsdag in delen van Amsterdam heeft met 15.294 berichten gezorgd voor een hype op sociale media.

lees meer +

MWM2 Survey Innovaties

Danny de Graaf | 16-1-2017 | 15:20

MWM2 luistert graag naar zijn/haar klanten. Uw suggesties voor verbeterpunten voor de MWM2 Survey stellen ons in staat u nog beter van dienst te zijn en er voor te zorgen dat de survey gebruiksvriendelijk blijft voor zijn/haar gebruikers. Daarom hebben we een aantal nieuwe features toegevoegd aan de Survey, die we u graag tonen:

lees meer +

MWM2 onderzoekt communicatiestrategie Open Universiteit

Danny de Graaf | 9-1-2017 | 09:21

De Open Universiteit (OU) biedt naast cursussen, volledige WO bachelor- en masteropleidingen aan, gericht op werkend Nederland. Maar weten mensen die op zoek zijn naar een opleiding op academisch niveau de Open Universiteit ook te vinden? De OU vroeg MWM2 om input te verzamelen voor de positionering en communicatiestrategie van de OU.

lees meer +

Sociale media goede indicator voor switchen van zorgverzekering

Danny de Graaf | 3-1-2017 | 12:16

Consumenten zijn het positiefst over Anderzorg, blijkt uit online trendonderzoek uitgevoerd door de afdeling Social Insights van MWM2 naar het sentiment van consumenten over zorgverzekeraars op sociale media.

lees meer +

Terugblik 2016: Ons jaar in cijfers

Terugblik 2016: ons jaar in cijfers

Danny de Graaf | 20-12-2016 | 12:19

Bij MWM2 draait alles om de stem van uw stakeholders en om deze te vertalen naar bruikbare adviezen waarmee u uw organisatie direct kunt verbeteren. Hoewel cijfers voor ons dus niet het allerbelangrijkste zijn,

lees meer +

Bewuste consument positiever over suiker

Danny de Graaf | 14-12-2016 | 14:41

Hoewel de berichtgeving over de gevaren van suiker de laatste jaren steeds negatiever wordt, zijn consumenten juist positiever over suiker geworden, blijkt uit onderzoek van online marktonderzoekbureau MWM2 en Coosto.

lees meer +

Wat waren de trending topics van 2016 op alle sociale media?

Danny de Graaf | 14-12-2016 | 12:03

Vorige week publiceerde Twitter het overzicht van trending topics van het afgelopen jaar. Nederlands populairste onderwerpen waren #Brexit, gevolgd door #vacature en #Rio2016. Maar wat waren de populairste onderwerpen..

lees meer +

Agile werken vraagt om medewerkersfeedback

Najoua Archane | 8-12-2016 | 17:56

‘Agile werken’ is het nieuwe kantoorzwart. De term betekent letterlijk slagvaardig en wendbaar. In praktijk houdt agile werken in dat je snel op veranderingen kan reageren, kortcyclisch werkt, veel bijstuurt naar aanleiding van klantfeedback en zelfsturend bent.

lees meer +

MWM2 host customer journey dag

Najoua Archane | 8-12-2016 | 16:32

Op 24 november organiseerde MWM2 in samenwerking met MOA, de brancheorganisatie voor markonderzoek en het Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA) een kennismiddag in het nieuwe customer journey lab van MWM2. Aan de hand van drie presentaties liet MWM2 deelnemers ervaren hoe je de klantreis in kaart brengt.

lees meer +

MWM2 sponsort Noordkaap Challenge en 3FM Serious Request

Danny de Graaf | 6-12-2016 | 09:08

MWM2 sponsort de uitdaging van medeoprichter en MWM2-directeur Hemmo Vriend om per auto van Hilversum naar de Noordkaap te rijden. Met deze autotocht over 7.200 kilometer (heen en terug) wil Hemmo Vriend samen met zijn teamgenoot Koen Koppens geld ophalen voor 3FM Serious Request, dat zich dit jaar inzet voor een betere behandeling van longontsteking onder kinderen in ontwikkelingslanden.

lees meer +

MWM2 nu ook ISO gecertificeerd

Danny de Graaf | 5-12-2016 | 10:45

Marktonderzoekbureau MWM2 is vanaf 1 december ISO gecertificeerd. Met het behalen van het ISO-20252 certificaat voldoet MWM2 aan de wereldwijde standaard voor kwaliteitsmanagement van marktonderzoek.

lees meer +

Twee nieuwe talenten Annelot Heijnen en Julie de Wegener

Twee nieuwe talenten bij kwalitatieve onderzoekstak MWM2

Najoua Archane | 22-11-2016 | 16:25

Afgelopen maand begonnen twee nieuwe talenten bij MWM2. Annelotte Heijnen (24) (links) en Julie de Weger (27) zijn sinds oktober onderdeel van het kwalitatieve onderzoeksteam.

lees meer +

MWM2 pre-test Alzheimer-film

Najoua Archane | 22-11-2016 | 14:59

Welke momenten blijven je later bij? De geur van je moeder, je eerste date, je huwelijk, je eerste kind? Warme herinneringen zweven als mistflarden voorbij in de nieuwe korte film van Alzheimer Nederland.

lees meer +

MWM2 wint Europese aanbesteding research communities DPC

Najoua Archane | 8-11-2016 | 17:31

Onderzoeksbureau MWM2 is de gelukkige winnaar van de Europese aanbesteding voor research communities van de Rijksoverheid. MWM2 wordt hiermee de vaste research community-partner voor de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken.

lees meer +

MWM2 wint aanbesteding UWV Panel!

Najoua Archane | 3-11-2016 | 17:46

UWV wil graag structureel in contact komen te staan met zijn klanten. Daarom had het werkbedrijf een aanbesteding uitgezet onder diverse marktonderzoeksbureaus voor de opzet van een klantpanel.

lees meer +

Zwolle is best luisterende gemeente van Nederland!

Najoua Archane | 3-11-2016 | 17:08

Gemeentes in Nederland moeten beter leren luisteren naar hun bewoners. Dat blijkt uit de Luistermonitor, het meetmodel voor de best luisterende organisatie dat MWM2 ieder kwartaal toepast in een andere bedrijfstak.

lees meer +

MWM2 Academy

Wouter Bos | 26-10-2016 | 17:58

De MWM2 Academy is het opleidings- en kennisinstituut van MWM2. Binnen MWM2 Academy worden alle medewerkers doorlopend opgeleid en getraind.

lees meer +

Scoringsmodule

De MWM2 Scoringsmodule

Wouter Bos | 25-10-2016 | 18:51

Wist u dat het mogelijk is om scores en adviezen toe te kennen aan verschillende antwoorden in MWM2 Survey? Het werkt als volgt:

lees meer +

Albert Heijn wint Social Reputatie Index 2016

Aniek Schmal | 11-10-2016 | 17:55

Albert Heijn blijkt  de beste reputatie te hebben online. De Zaanse grootgrutter kwam als winnaar van MWM2’s Social Reputatie Index 2016 uit de bus.

lees meer +

Social insights als vertrekpunt voor panelonderzoek

Aniek Schmal | 6-10-2016 | 16:56

AEGON lanceerde onlangs een nieuwe reclame voor een hypotheek. Twee mannen met baby’s in een draagzak werden afgebeeld als potentiele klant. Heel modern, maar de draagzakken bleken niet ergonomisch verantwoord.

lees meer +

MWM2 onderzoekt populariteit Rutte-II voor BNR

Nadia Schiernecker | 20-9-2016 | 19:00

Een onvoldoende, dat krijgt Rutte-II van de burger, zo blijkt uit onderzoek dat MWM2 deed in opdracht van BNR. Rutte-II presenteerde afgelopen dinsdag voor de vierde en laatste keer zijn plannen op Prinsjesdag.

lees meer +

HR-beleid maak je samen met je medewerkers

Nadia Schiernecker | 14-9-2016 | 14:21

Hoogovenbedrijf Tata Steel kreeg de afgelopen jaren te maken met verschillende grote uitdagingen op HR-vlak. Daaronder een reeks reorganisaties, een verouderende personeelsbezetting en de verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd naar 67 jaar.

lees meer +

Wat vinden panelbeheerders zelf van hun panel?

Nadia Schiernecker | 12-9-2016 | 09:53

Hoe ervaren panelbeheerders de interactie met de organisatie? MWM2 vroeg het panelbeheerders van ABN AMRO, Sky Radio, Tata Steel en Univé.

lees meer +

De vakantiedip bestaat écht en dit kun je er als organisatie mee doen

Nadia Schiernecker | 5-9-2016 | 14:39

Heb je de afgelopen twee weken, luisterend naar het  getsjirp van krekels, ook over de echte waarden in je leven nagedacht? Vakantie is een tijd van reflectie.

lees meer +

Simyo krijgt MWM2-award voor best luisterend telecombedrijf

Nadia Schiernecker | 30-8-2016 | 13:27

Deze maand kreeg Simyo de luistermonitor uitgereikt. Dit is de prijs voor best luisterende organisatie die MWM2 ieder kwartaal uitreikt in een specifieke branche op basis van klantonderzoek.

lees meer +

Wat is de waarde van een interview?

Nadia Schiernecker | 22-8-2016 | 10:35

Kijk jij ook elke zondagavond naar Zomergasten? Het televisieprogramma wint elk jaar aan populariteit.

lees meer +

Uitgeverij Zwijsen toetst effect digitale nieuwsbrief

Nadia Schiernecker | 18-8-2016 | 15:09

Uitgeverij Zwijsen maakt al bijna 170 jaar methoden en leermiddelen voor het basisonderwijs.

lees meer +

Hoe haal je meer uit een Pop up Community? Met deze workshop.

Nadia Schiernecker | 17-8-2016 | 11:26

Wat als je een groepsgesprek wil organiseren voor verkennend onderzoek naar een nieuwe dienst, trend of product, maar niet iedereen zit op dezelfde plek? Dan biedt een online Pop Up Community uitkomst.

lees meer +

MWM2’s Jorieke Aben nieuw SMART-bestuurslid

Nadia Schiernecker | 17-8-2016 | 09:26

Jorieke Aben (31), medior research consultant bij MWM2, is toegetreden tot het SMART-bestuur.

lees meer +

UWV test brieven met communicatietoets

Nadia Schiernecker | 10-8-2016 | 13:48

UWV bedient verschillende soorten klanten: werkzoekenden, arbeidsongeschikten en mensen met een arbeidsbeperking die soms in een precaire positie zitten.

lees meer +


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.