Concept Scrum: snel naar een succesvol concept

Danny de Graaf | 22-3-2017 | 15:17

Tijdgebrek is geen argument meer om niet naar uw klant te luisteren bij het ontwikkelen van uw product of dienst, want MWM2 heeft ‘Concept Scrum’ ontwikkeld:de manier om binnen een week uw concept in ontwikkeling voor te kunnen leggen aan uw (potentiële) klant.

lees meer +

Terugblik CX Evenement

Danny de Graaf | 20-3-2017 | 10:25

Op 9 maart vond in de Tolhuistuin in Amsterdam Noord het CX event van MWM2 plaats. Meer dan 100 gasten waren getuige van inspirerende presentaties op een prachtige locatie. Een korte terugblik.

lees meer +

Hoogtepunten uit MWM2's verkiezingsonderzoeken voor BNR

Danny de Graaf | 14-3-2017 | 15:36

Aan de hand van actuele thema’s deed MWM2 voor BNR nieuwsradio de afgelopen weken onderzoek naar de mening van de kiezer op sociale media.

lees meer +

MWM2 onderzoek leidt tot actie van Minister Asscher

Danny de Graaf | 13-3-2017 | 15:02

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Minister Asscher de uitkomsten gedeeld van onderzoek dat MWM2 deed naar het inburgeringsonderwijs in Nederland.

lees meer +

MWM2 onderzoekt voor BNR Verkiezingen op sociale media

Danny de Graaf | 27-2-2017 | 15:07

Vanaf maandag 6 maart zal MWM2 dagelijks voor BNR Nieuwsradio onderzoek doen naar de verkiezingen op sociale media. Met behulp van geavanceerde software en handmatige analyses zal MWM2 dagelijks de verkiezingen op sociale media duiden.

lees meer +

MWM2 zorgt voor supersnelle feedback in de sandbox van ABN AMRO

Danny de Graaf | 27-2-2017 | 12:27

SANDBOX is een op Agile/Scrum en Design Thinking gebaseerde werkmethode waarbij een multidisciplinair team van specialisten in één dag een verbetering voor klanten realiseert. Onmisbaar onderdeel van de binnen ABN AMRO ontwikkelde SANDBOX-methode is een real-time klantvalidatie, oftewel: is de klant tevreden met de oplossing waar het team aan werkt?

lees meer +

Ervaar wat UX Onderzoek voor uw organisatie kan betekenen

Danny de Graaf | 27-2-2017 | 11:06

Wat zijn de mogelijkheden van User Experience onderzoek voor mijn organisatie? Welke toegevoegde waarde biedt UX onderzoek ons, en hoe werkt het?

lees meer +

MWM2 klanten kiezen voor Cliniclowns

Danny de Graaf | 22-2-2017 | 17:39

In december vroegen we u hoe wij onze jaarlijkse van € 2017,- donatie moesten verdelen onder een aantal geselecteerde goede doelen. Inmiddels is de uitslag bekend en kunnen we u vertellen dat u gekozen heeft voor Cliniclowns als uw favoriete goede doel.

lees meer +

MWM2-onderzoek aan basis nieuwe Zeeman commercial

Danny de Graaf | 7-2-2017 | 11:27

De nieuwe, door reclamebureau Persuade gemaakte, Zeeman-commercial over mannenondergoed trekt veel aandacht. Aan de basis van deze opvallende commercial staat een onderzoek van MWM2 onder 305 samenwonende vrouwen.

lees meer +

Uitslag prijsvraag MIE'17

Danny de Graaf | 7-2-2017 | 09:20

Op 1 en 2 februari stond MWM2 met een stand op het MIE’17. In onze stand draaide alles om luisteren. Bezoekers van de stand konden luisteren naar een geluidsfragment waarin een fictieve klant de loftrompet stak over een niet nader genoemd bedrijf. Aan onze bezoekers om te raden over welk bedrijf deze klant het had.

lees meer +

ROBBIE ROCKS OP MIE2017

Melvin van Luit | 1-2-2017 | 10:56

Vandaag en morgen (1 en 2 februari) vindt in het Media Plaza in Utrecht het grootste jaarlijkse Marketing & Insights Event (MIE) plaats. Natuurlijk is MWM2 daar ook, en dit keer met een wel heel opvallende stand.

lees meer +

"Luisteren is de olie van een organisatie"

Danny de Graaf | 23-1-2017 | 11:35

Onlangs presenteerde het MOA haar jaarlijkse Top 50 van Marktonderzoekbureaus. MWM2 steeg in dit overzicht van plek 10 naar plek 9. In dit interview vertelt Directeur Govert van den Bos wat dit voor klanten van MWM2 betekent en gaat hij in op het belang van organisaties om goed naar hun klanten te luisteren. 

lees meer +

Stroomstoring: bron van klachten en inhakers op sociale media

Danny de Graaf | 18-1-2017 | 14:58

De stroomstoring van afgelopen dinsdag in delen van Amsterdam heeft met 15.294 berichten gezorgd voor een hype op sociale media.

lees meer +

MWM2 onderzoekt communicatiestrategie Open Universiteit

Danny de Graaf | 9-1-2017 | 09:21

De Open Universiteit (OU) biedt naast cursussen, volledige WO bachelor- en masteropleidingen aan, gericht op werkend Nederland. Maar weten mensen die op zoek zijn naar een opleiding op academisch niveau de Open Universiteit ook te vinden? De OU vroeg MWM2 om input te verzamelen voor de positionering en communicatiestrategie van de OU.

lees meer +

Sociale media goede indicator voor switchen van zorgverzekering

Danny de Graaf | 3-1-2017 | 12:16

Consumenten zijn het positiefst over Anderzorg, blijkt uit online trendonderzoek uitgevoerd door de afdeling Social Insights van MWM2 naar het sentiment van consumenten over zorgverzekeraars op sociale media.

lees meer +

Terugblik 2016: Ons jaar in cijfers

Terugblik 2016: ons jaar in cijfers

Danny de Graaf | 20-12-2016 | 12:19

Bij MWM2 draait alles om de stem van uw stakeholders en om deze te vertalen naar bruikbare adviezen waarmee u uw organisatie direct kunt verbeteren. Hoewel cijfers voor ons dus niet het allerbelangrijkste zijn,

lees meer +

Bewuste consument positiever over suiker

Danny de Graaf | 14-12-2016 | 14:41

Hoewel de berichtgeving over de gevaren van suiker de laatste jaren steeds negatiever wordt, zijn consumenten juist positiever over suiker geworden, blijkt uit onderzoek van online marktonderzoekbureau MWM2 en Coosto.

lees meer +

Wat waren de trending topics van 2016 op alle sociale media?

Danny de Graaf | 14-12-2016 | 12:03

Vorige week publiceerde Twitter het overzicht van trending topics van het afgelopen jaar. Nederlands populairste onderwerpen waren #Brexit, gevolgd door #vacature en #Rio2016. Maar wat waren de populairste onderwerpen..

lees meer +

Agile werken vraagt om medewerkersfeedback

Najoua Archane | 8-12-2016 | 17:56

‘Agile werken’ is het nieuwe kantoorzwart. De term betekent letterlijk slagvaardig en wendbaar. In praktijk houdt agile werken in dat je snel op veranderingen kan reageren, kortcyclisch werkt, veel bijstuurt naar aanleiding van klantfeedback en zelfsturend bent.

lees meer +

MWM2 host customer journey dag

Najoua Archane | 8-12-2016 | 16:32

Op 24 november organiseerde MWM2 in samenwerking met MOA, de brancheorganisatie voor markonderzoek en het Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA) een kennismiddag in het nieuwe customer journey lab van MWM2. Aan de hand van drie presentaties liet MWM2 deelnemers ervaren hoe je de klantreis in kaart brengt.

lees meer +

MWM2 sponsort Noordkaap Challenge en 3FM Serious Request

Danny de Graaf | 6-12-2016 | 09:08

MWM2 sponsort de uitdaging van medeoprichter en MWM2-directeur Hemmo Vriend om per auto van Hilversum naar de Noordkaap te rijden. Met deze autotocht over 7.200 kilometer (heen en terug) wil Hemmo Vriend samen met zijn teamgenoot Koen Koppens geld ophalen voor 3FM Serious Request, dat zich dit jaar inzet voor een betere behandeling van longontsteking onder kinderen in ontwikkelingslanden.

lees meer +

MWM2 nu ook ISO gecertificeerd

Danny de Graaf | 5-12-2016 | 10:45

Marktonderzoekbureau MWM2 is vanaf 1 december ISO gecertificeerd. Met het behalen van het ISO-20252 certificaat voldoet MWM2 aan de wereldwijde standaard voor kwaliteitsmanagement van marktonderzoek.

lees meer +

Twee nieuwe talenten Annelot Heijnen en Julie de Wegener

Twee nieuwe talenten bij kwalitatieve onderzoekstak MWM2

Najoua Archane | 22-11-2016 | 16:25

Afgelopen maand begonnen twee nieuwe talenten bij MWM2. Annelotte Heijnen (24) (links) en Julie de Weger (27) zijn sinds oktober onderdeel van het kwalitatieve onderzoeksteam.

lees meer +

MWM2 pre-test Alzheimer-film

Najoua Archane | 22-11-2016 | 14:59

Welke momenten blijven je later bij? De geur van je moeder, je eerste date, je huwelijk, je eerste kind? Warme herinneringen zweven als mistflarden voorbij in de nieuwe korte film van Alzheimer Nederland.

lees meer +

MWM2 wint Europese aanbesteding research communities DPC

Najoua Archane | 8-11-2016 | 17:31

Onderzoeksbureau MWM2 is de gelukkige winnaar van de Europese aanbesteding voor research communities van de Rijksoverheid. MWM2 wordt hiermee de vaste research community-partner voor de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken.

lees meer +

MWM2 wint aanbesteding UWV Panel!

Najoua Archane | 3-11-2016 | 17:46

UWV wil graag structureel in contact komen te staan met zijn klanten. Daarom had het werkbedrijf een aanbesteding uitgezet onder diverse marktonderzoeksbureaus voor de opzet van een klantpanel.

lees meer +

Zwolle is best luisterende gemeente van Nederland!

Najoua Archane | 3-11-2016 | 17:08

Gemeentes in Nederland moeten beter leren luisteren naar hun bewoners. Dat blijkt uit de Luistermonitor, het meetmodel voor de best luisterende organisatie dat MWM2 ieder kwartaal toepast in een andere bedrijfstak.

lees meer +

MWM2 Academy

Wouter Bos | 26-10-2016 | 17:58

De MWM2 Academy is het opleidings- en kennisinstituut van MWM2. Binnen MWM2 Academy worden alle medewerkers doorlopend opgeleid en getraind.

lees meer +

Scoringsmodule

De MWM2 Scoringsmodule

Wouter Bos | 25-10-2016 | 18:51

Wist u dat het mogelijk is om scores en adviezen toe te kennen aan verschillende antwoorden in MWM2 Survey? Het werkt als volgt:

lees meer +

Albert Heijn wint Social Reputatie Index 2016

Aniek Schmal | 11-10-2016 | 17:55

Albert Heijn blijkt  de beste reputatie te hebben online. De Zaanse grootgrutter kwam als winnaar van MWM2’s Social Reputatie Index 2016 uit de bus.

lees meer +

Social insights als vertrekpunt voor panelonderzoek

Aniek Schmal | 6-10-2016 | 16:56

AEGON lanceerde onlangs een nieuwe reclame voor een hypotheek. Twee mannen met baby’s in een draagzak werden afgebeeld als potentiele klant. Heel modern, maar de draagzakken bleken niet ergonomisch verantwoord.

lees meer +

MWM2 onderzoekt populariteit Rutte-II voor BNR

Nadia Schiernecker | 20-9-2016 | 19:00

Een onvoldoende, dat krijgt Rutte-II van de burger, zo blijkt uit onderzoek dat MWM2 deed in opdracht van BNR. Rutte-II presenteerde afgelopen dinsdag voor de vierde en laatste keer zijn plannen op Prinsjesdag.

lees meer +

HR-beleid maak je samen met je medewerkers

Nadia Schiernecker | 14-9-2016 | 14:21

Hoogovenbedrijf Tata Steel kreeg de afgelopen jaren te maken met verschillende grote uitdagingen op HR-vlak. Daaronder een reeks reorganisaties, een verouderende personeelsbezetting en de verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd naar 67 jaar.

lees meer +

Wat vinden panelbeheerders zelf van hun panel?

Nadia Schiernecker | 12-9-2016 | 09:53

Hoe ervaren panelbeheerders de interactie met de organisatie? MWM2 vroeg het panelbeheerders van ABN AMRO, Sky Radio, Tata Steel en Univé.

lees meer +

De vakantiedip bestaat écht en dit kun je er als organisatie mee doen

Nadia Schiernecker | 5-9-2016 | 14:39

Heb je de afgelopen twee weken, luisterend naar het  getsjirp van krekels, ook over de echte waarden in je leven nagedacht? Vakantie is een tijd van reflectie.

lees meer +

Simyo krijgt MWM2-award voor best luisterend telecombedrijf

Nadia Schiernecker | 30-8-2016 | 13:27

Deze maand kreeg Simyo de luistermonitor uitgereikt. Dit is de prijs voor best luisterende organisatie die MWM2 ieder kwartaal uitreikt in een specifieke branche op basis van klantonderzoek.

lees meer +

Wat is de waarde van een interview?

Nadia Schiernecker | 22-8-2016 | 10:35

Kijk jij ook elke zondagavond naar Zomergasten? Het televisieprogramma wint elk jaar aan populariteit.

lees meer +

Uitgeverij Zwijsen toetst effect digitale nieuwsbrief

Nadia Schiernecker | 18-8-2016 | 15:09

Uitgeverij Zwijsen maakt al bijna 170 jaar methoden en leermiddelen voor het basisonderwijs.

lees meer +

Hoe haal je meer uit een Pop up Community? Met deze workshop.

Nadia Schiernecker | 17-8-2016 | 11:26

Wat als je een groepsgesprek wil organiseren voor verkennend onderzoek naar een nieuwe dienst, trend of product, maar niet iedereen zit op dezelfde plek? Dan biedt een online Pop Up Community uitkomst.

lees meer +

MWM2’s Jorieke Aben nieuw SMART-bestuurslid

Nadia Schiernecker | 17-8-2016 | 09:26

Jorieke Aben (31), medior research consultant bij MWM2, is toegetreden tot het SMART-bestuur.

lees meer +

UWV test brieven met communicatietoets

Nadia Schiernecker | 10-8-2016 | 13:48

UWV bedient verschillende soorten klanten: werkzoekenden, arbeidsongeschikten en mensen met een arbeidsbeperking die soms in een precaire positie zitten.

lees meer +

Social Insights leren wat er misging in de NOS-uitzending over de Olympische Spelen

Aniek Schmal | 9-8-2016 | 15:14

Het stormt niet alleen in deze typisch Nederlandse zomer; ook op social media regent het klachten. Dit keer gaat het niet over het weer, maar over de NOS en de berichtgeving rondom de Olympische Spelen.

lees meer +

Nieuw talent kiest voor MWM2

Nadia Schiernecker | 28-7-2016 | 11:44

In juli verwelkomt MWM2 drie nieuwe talenten. Rohid Sewcharan (26) is begonnen als onderzoeker op de afdeling fast moving consumer goods, Lisa Nannes (22) versterkt sinds twee weken team finance en Melvin Bechan (26) is de nieuwe aanwinst van de afdeling panel.

lees meer +

Sharon Poelma start als Projectmanager Research Platform

Nadia Schiernecker | 27-7-2016 | 14:33

MMW2 heeft Sharon Poelma (24) aangetrokken als projectmanager voor de afdeling die zich bezig houdt met de ontwikkeling en het beheer van het Research Platform, de tool waarmee organisaties zelf hun eigen onderzoeksplatform kunnen inrichten.

lees meer +

MWM2 opent Customer Journey Lab

Nadia Schiernecker | 14-7-2016 | 15:14

,,We gaan op reis.” Zo opende Govert van den Bos vorig week het nieuwe Customer Journey Lab van MWM2. De opening van het nieuwe onderzoekslab en vergadercentrum op de bovenste verdieping van het MWM2-kantoor in Amsterdam werd deze maand uitgebreid gevierd.

lees meer +

Social Insights leren organisaties om te gaan met reisangst

Aniek Schmal | 24-6-2016 | 09:48

Nederlanders waren afgelopen jaar bang om met vakantie te gaan.

lees meer +

Vier dingen die social insights voorspellen over vakantietrends

Aniek Schmal | 22-6-2016 | 14:54

Wanneer denken consumenten na over hun vakantie? Vakantiekriebels verlopen periodiek, laat onderzoek naar social data zien.

lees meer +

Simyo best luisterende telecomprovider van Nederland

Nadia Schiernecker | 21-6-2016 | 10:05

Simyo is de best luisterende telecomprovider van Nederland en verslaat daarmee T-mobile (tweede) en Telfort (derde) binnen de telecombranche.

lees meer +

Enthousiast over reizen met je smartphone in het openbaar vervoer

Nadia Schiernecker | 21-6-2016 | 09:35

De meeste reizigers is het wel een keer overkomen: je fietst naar het station en pas bij de poortjes besef je dat je OV-chipkaart nog in de verkeerde jas zit.

lees meer +

Een sterk werkgeversmerk is als een aantrekkelijke vrouw

Nadia Schiernecker | 15-6-2016 | 15:05

Een auto van de zaak, een 36-urige werkweek of een Europese tankpas – vroeger waren het vooral de financiële extraatjes die een bedrijf aantrekkelijk maakten als werkgever.

lees meer +

Deelnemen vanuit de luie stoel

Nadia Schiernecker | 1-6-2016 | 09:33

De succesfactoren van online kwalitatief (markt)onderzoek zijn ook voor het wetenschappelijk onderzoek relevant.

lees meer +


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.