MWM2 onderzoekt communicatiestrategie Open Universiteit

Danny de Graaf | 9-1-2017 | 09:21

De Open Universiteit (OU) biedt naast cursussen, volledige WO bachelor- en masteropleidingen aan, gericht op werkend Nederland. Maar weten mensen die op zoek zijn naar een opleiding op academisch niveau de Open Universiteit ook te vinden? De OU vroeg MWM2 om input te verzamelen voor de positionering en communicatiestrategie van de OU.

lees meer +

Sociale media goede indicator voor switchen van zorgverzekering

Danny de Graaf | 3-1-2017 | 12:16

Consumenten zijn het positiefst over Anderzorg, blijkt uit online trendonderzoek uitgevoerd door de afdeling Social Insights van MWM2 naar het sentiment van consumenten over zorgverzekeraars op sociale media.

lees meer +

Terugblik 2016: Ons jaar in cijfers

Terugblik 2016: ons jaar in cijfers

Danny de Graaf | 20-12-2016 | 12:19

Bij MWM2 draait alles om de stem van uw stakeholders en om deze te vertalen naar bruikbare adviezen waarmee u uw organisatie direct kunt verbeteren. Hoewel cijfers voor ons dus niet het allerbelangrijkste zijn,

lees meer +

Bewuste consument positiever over suiker

Danny de Graaf | 14-12-2016 | 14:41

Hoewel de berichtgeving over de gevaren van suiker de laatste jaren steeds negatiever wordt, zijn consumenten juist positiever over suiker geworden, blijkt uit onderzoek van online marktonderzoekbureau MWM2 en Coosto.

lees meer +

Wat waren de trending topics van 2016 op alle sociale media?

Danny de Graaf | 14-12-2016 | 12:03

Vorige week publiceerde Twitter het overzicht van trending topics van het afgelopen jaar. Nederlands populairste onderwerpen waren #Brexit, gevolgd door #vacature en #Rio2016. Maar wat waren de populairste onderwerpen..

lees meer +

Agile werken vraagt om medewerkersfeedback

Najoua Archane | 8-12-2016 | 17:56

‘Agile werken’ is het nieuwe kantoorzwart. De term betekent letterlijk slagvaardig en wendbaar. In praktijk houdt agile werken in dat je snel op veranderingen kan reageren, kortcyclisch werkt, veel bijstuurt naar aanleiding van klantfeedback en zelfsturend bent.

lees meer +

MWM2 host customer journey dag

Najoua Archane | 8-12-2016 | 16:32

Op 24 november organiseerde MWM2 in samenwerking met MOA, de brancheorganisatie voor markonderzoek en het Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA) een kennismiddag in het nieuwe customer journey lab van MWM2. Aan de hand van drie presentaties liet MWM2 deelnemers ervaren hoe je de klantreis in kaart brengt.

lees meer +

MWM2 sponsort Noordkaap Challenge en 3FM Serious Request

Danny de Graaf | 6-12-2016 | 09:08

MWM2 sponsort de uitdaging van medeoprichter en MWM2-directeur Hemmo Vriend om per auto van Hilversum naar de Noordkaap te rijden. Met deze autotocht over 7.200 kilometer (heen en terug) wil Hemmo Vriend samen met zijn teamgenoot Koen Koppens geld ophalen voor 3FM Serious Request, dat zich dit jaar inzet voor een betere behandeling van longontsteking onder kinderen in ontwikkelingslanden.

lees meer +

MWM2 nu ook ISO gecertificeerd

Danny de Graaf | 5-12-2016 | 10:45

Marktonderzoekbureau MWM2 is vanaf 1 december ISO gecertificeerd. Met het behalen van het ISO-20252 certificaat voldoet MWM2 aan de wereldwijde standaard voor kwaliteitsmanagement van marktonderzoek.

lees meer +

Twee nieuwe talenten Annelot Heijnen en Julie de Wegener

Twee nieuwe talenten bij kwalitatieve onderzoekstak MWM2

Najoua Archane | 22-11-2016 | 16:25

Afgelopen maand begonnen twee nieuwe talenten bij MWM2. Annelotte Heijnen (24) (links) en Julie de Weger (27) zijn sinds oktober onderdeel van het kwalitatieve onderzoeksteam.

lees meer +

MWM2 pre-test Alzheimer-film

Najoua Archane | 22-11-2016 | 14:59

Welke momenten blijven je later bij? De geur van je moeder, je eerste date, je huwelijk, je eerste kind? Warme herinneringen zweven als mistflarden voorbij in de nieuwe korte film van Alzheimer Nederland.

lees meer +

MWM2 wint Europese aanbesteding research communities DPC

Najoua Archane | 8-11-2016 | 17:31

Onderzoeksbureau MWM2 is de gelukkige winnaar van de Europese aanbesteding voor research communities van de Rijksoverheid. MWM2 wordt hiermee de vaste research community-partner voor de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken.

lees meer +

MWM2 wint aanbesteding UWV Panel!

Najoua Archane | 3-11-2016 | 17:46

UWV wil graag structureel in contact komen te staan met zijn klanten. Daarom had het werkbedrijf een aanbesteding uitgezet onder diverse marktonderzoeksbureaus voor de opzet van een klantpanel.

lees meer +

Zwolle is best luisterende gemeente van Nederland!

Najoua Archane | 3-11-2016 | 17:08

Gemeentes in Nederland moeten beter leren luisteren naar hun bewoners. Dat blijkt uit de Luistermonitor, het meetmodel voor de best luisterende organisatie dat MWM2 ieder kwartaal toepast in een andere bedrijfstak.

lees meer +

MWM2 Academy

Wouter Bos | 26-10-2016 | 17:58

De MWM2 Academy is het opleidings- en kennisinstituut van MWM2. Binnen MWM2 Academy worden alle medewerkers doorlopend opgeleid en getraind.

lees meer +

Scoringsmodule

De MWM2 Scoringsmodule

Wouter Bos | 25-10-2016 | 18:51

Wist u dat het mogelijk is om scores en adviezen toe te kennen aan verschillende antwoorden in MWM2 Survey? Het werkt als volgt:

lees meer +

Albert Heijn wint Social Reputatie Index 2016

Aniek Schmal | 11-10-2016 | 17:55

Albert Heijn blijkt  de beste reputatie te hebben online. De Zaanse grootgrutter kwam als winnaar van MWM2’s Social Reputatie Index 2016 uit de bus.

lees meer +

Social insights als vertrekpunt voor panelonderzoek

Aniek Schmal | 6-10-2016 | 16:56

AEGON lanceerde onlangs een nieuwe reclame voor een hypotheek. Twee mannen met baby’s in een draagzak werden afgebeeld als potentiele klant. Heel modern, maar de draagzakken bleken niet ergonomisch verantwoord.

lees meer +

MWM2 onderzoekt populariteit Rutte-II voor BNR

Nadia Schiernecker | 20-9-2016 | 19:00

Een onvoldoende, dat krijgt Rutte-II van de burger, zo blijkt uit onderzoek dat MWM2 deed in opdracht van BNR. Rutte-II presenteerde afgelopen dinsdag voor de vierde en laatste keer zijn plannen op Prinsjesdag.

lees meer +

HR-beleid maak je samen met je medewerkers

Nadia Schiernecker | 14-9-2016 | 14:21

Hoogovenbedrijf Tata Steel kreeg de afgelopen jaren te maken met verschillende grote uitdagingen op HR-vlak. Daaronder een reeks reorganisaties, een verouderende personeelsbezetting en de verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd naar 67 jaar.

lees meer +

Wat vinden panelbeheerders zelf van hun panel?

Nadia Schiernecker | 12-9-2016 | 09:53

Hoe ervaren panelbeheerders de interactie met de organisatie? MWM2 vroeg het panelbeheerders van ABN AMRO, Sky Radio, Tata Steel en Univé.

lees meer +

De vakantiedip bestaat écht en dit kun je er als organisatie mee doen

Nadia Schiernecker | 5-9-2016 | 14:39

Heb je de afgelopen twee weken, luisterend naar het  getsjirp van krekels, ook over de echte waarden in je leven nagedacht? Vakantie is een tijd van reflectie.

lees meer +

Simyo krijgt MWM2-award voor best luisterend telecombedrijf

Nadia Schiernecker | 30-8-2016 | 13:27

Deze maand kreeg Simyo de luistermonitor uitgereikt. Dit is de prijs voor best luisterende organisatie die MWM2 ieder kwartaal uitreikt in een specifieke branche op basis van klantonderzoek.

lees meer +

Wat is de waarde van een interview?

Nadia Schiernecker | 22-8-2016 | 10:35

Kijk jij ook elke zondagavond naar Zomergasten? Het televisieprogramma wint elk jaar aan populariteit.

lees meer +

Uitgeverij Zwijsen toetst effect digitale nieuwsbrief

Nadia Schiernecker | 18-8-2016 | 15:09

Uitgeverij Zwijsen maakt al bijna 170 jaar methoden en leermiddelen voor het basisonderwijs.

lees meer +

Hoe haal je meer uit een Pop up Community? Met deze workshop.

Nadia Schiernecker | 17-8-2016 | 11:26

Wat als je een groepsgesprek wil organiseren voor verkennend onderzoek naar een nieuwe dienst, trend of product, maar niet iedereen zit op dezelfde plek? Dan biedt een online Pop Up Community uitkomst.

lees meer +

MWM2’s Jorieke Aben nieuw SMART-bestuurslid

Nadia Schiernecker | 17-8-2016 | 09:26

Jorieke Aben (31), medior research consultant bij MWM2, is toegetreden tot het SMART-bestuur.

lees meer +

UWV test brieven met communicatietoets

Nadia Schiernecker | 10-8-2016 | 13:48

UWV bedient verschillende soorten klanten: werkzoekenden, arbeidsongeschikten en mensen met een arbeidsbeperking die soms in een precaire positie zitten.

lees meer +

Social Insights leren wat er misging in de NOS-uitzending over de Olympische Spelen

Aniek Schmal | 9-8-2016 | 15:14

Het stormt niet alleen in deze typisch Nederlandse zomer; ook op social media regent het klachten. Dit keer gaat het niet over het weer, maar over de NOS en de berichtgeving rondom de Olympische Spelen.

lees meer +

Nieuw talent kiest voor MWM2

Nadia Schiernecker | 28-7-2016 | 11:44

In juli verwelkomt MWM2 drie nieuwe talenten. Rohid Sewcharan (26) is begonnen als onderzoeker op de afdeling fast moving consumer goods, Lisa Nannes (22) versterkt sinds twee weken team finance en Melvin Bechan (26) is de nieuwe aanwinst van de afdeling panel.

lees meer +

Sharon Poelma start als Projectmanager Research Platform

Nadia Schiernecker | 27-7-2016 | 14:33

MMW2 heeft Sharon Poelma (24) aangetrokken als projectmanager voor de afdeling die zich bezig houdt met de ontwikkeling en het beheer van het Research Platform, de tool waarmee organisaties zelf hun eigen onderzoeksplatform kunnen inrichten.

lees meer +

MWM2 opent Customer Journey Lab

Nadia Schiernecker | 14-7-2016 | 15:14

,,We gaan op reis.” Zo opende Govert van den Bos vorig week het nieuwe Customer Journey Lab van MWM2. De opening van het nieuwe onderzoekslab en vergadercentrum op de bovenste verdieping van het MWM2-kantoor in Amsterdam werd deze maand uitgebreid gevierd.

lees meer +

Social Insights leren organisaties om te gaan met reisangst

Aniek Schmal | 24-6-2016 | 09:48

Nederlanders waren afgelopen jaar bang om met vakantie te gaan.

lees meer +

Vier dingen die social insights voorspellen over vakantietrends

Aniek Schmal | 22-6-2016 | 14:54

Wanneer denken consumenten na over hun vakantie? Vakantiekriebels verlopen periodiek, laat onderzoek naar social data zien.

lees meer +

Simyo best luisterende telecomprovider van Nederland

Nadia Schiernecker | 21-6-2016 | 10:05

Simyo is de best luisterende telecomprovider van Nederland en verslaat daarmee T-mobile (tweede) en Telfort (derde) binnen de telecombranche.

lees meer +

Enthousiast over reizen met je smartphone in het openbaar vervoer

Nadia Schiernecker | 21-6-2016 | 09:35

De meeste reizigers is het wel een keer overkomen: je fietst naar het station en pas bij de poortjes besef je dat je OV-chipkaart nog in de verkeerde jas zit.

lees meer +

Een sterk werkgeversmerk is als een aantrekkelijke vrouw

Nadia Schiernecker | 15-6-2016 | 15:05

Een auto van de zaak, een 36-urige werkweek of een Europese tankpas – vroeger waren het vooral de financiële extraatjes die een bedrijf aantrekkelijk maakten als werkgever.

lees meer +

Deelnemen vanuit de luie stoel

Nadia Schiernecker | 1-6-2016 | 09:33

De succesfactoren van online kwalitatief (markt)onderzoek zijn ook voor het wetenschappelijk onderzoek relevant.

lees meer +

De opkomst en ondergang van fast fashion

Aniek Schmal | 10-5-2016 | 14:17

Wat modebedrijven moeten meenemen in hun marketingstrategie. 18-24 april was de World Recycle Week, met een initiatief van H&M om 95% van al het weggegooide textiel een tweede leven te geven.

lees meer +

Altijd en overal meten, ook in het buitenland

Nadia Schiernecker | 10-5-2016 | 13:33

Met de software die het doorlopend in house ontwikkelt groeide MWM2 in dertien jaar uit tot expert op het gebied van marktonderzoek.

lees meer +

De doe-het-zelf-online trend bij het boeken van vakanties

Nadia Schiernecker | 9-5-2016 | 16:32

De vroege lente leek te zijn omgeslagen in een late winter eind april. De middag voor Koningsnacht lag er sneeuw in Gelderland, dus zijn mensen weer massaal achter de computer gekropen op zoek naar een vakantie.

lees meer +

Research Platform Event 2 juni

Nadia Schiernecker | 3-5-2016 | 11:28

MWM2 gelooft in de kracht van luisteren naar klanten. MWM2 ontwikkelt slimme en intuïtieve oplossingen die organisaties in staat stellen om zo optimaal mogelijk te luisteren.

lees meer +

ABN AMRO onderzoekt wensen en behoeften van klanten over reizen in OV met de bankpas

Nadia Schiernecker | 3-5-2016 | 09:23

Het is een hot topic: reizen en betalen met bankpas of mobiel in het openbaar vervoer. Vervoersbedrijven en banken bekijken samen hoe en of ze hier op in kunnen spelen.

lees meer +

MWM2 legt nieuwe regels databescherming uit

Nadia Schiernecker | 28-4-2016 | 11:47

Sinds begin dit jaar zijn de Europese regels over databescherming aangescherpt. Per 1 januari 2016 geldt er een meldplicht datalekken.

lees meer +

Direct feedback, meten op het gebruiksmoment

Nadia Schiernecker | 26-4-2016 | 14:38

Of het nou gaat om mails, appjes, reclamebanners op een site of pushberichten op een telefoon, klanten worden vandaag de dag overstroomd door prikkels. Al die meldingen schreeuwen om aandacht.

lees meer +

MWM2 breidt kwalitatieve tak uit met ervaren strateeg Linda Koelemij

Nadia Schiernecker | 26-4-2016 | 10:48

Het meest interessant aan onderzoek vond Linda Koelemij (32) altijd al de ‘waarom’-vraag. Het gaat nooit alleen om ‘wat’ organisaties willen weten, zegt ze, een deel van de onderzoeksvraag is altijd kwalitatief.

lees meer +

Diabetes Fonds verbetert dienstverlening met online platform

Nadia Schiernecker | 25-4-2016 | 14:24

Elke dag bloedsuiker meten, insuline spuiten of een pompje dragen. Geen hap eten zonder te berekenen hoeveel insuline ervoor nodig is. Diabetespatiënten hebben vaak intensieve zorg nodig.

lees meer +

Medewerkersonderzoek belangrijk instrument voor bedrijfsbinding

Nadia Schiernecker | 21-4-2016 | 13:10

Organisaties zijn in de afgelopen jaren sterk veranderd. Denk bijvoorbeeld aan het nieuwe werken – medewerkers werken vaker vanuit huis en op hun eigen moment. Of neem het aandeel van flexwerkers in de beroepsbevolking.

lees meer +

Wat doet een panel met uw organisatie?

Nadia Schiernecker | 19-4-2016 | 10:52

Luisteren naar de klant betekent meer kans op succes. Maar de manier waarop klanten om hun mening wordt gevraagd, maakt nogal uit.

lees meer +

Waarom een klantenpanel dé vervanging is voor klanttevredenheidsonderzoek

Melvin van Luit | 12-4-2016 | 10:00

Waarom reageren er zo weinig klanten op uw onderzoek? U luistert naar uw klanten, maar uw klanten praten niet terug. Mogelijk voelen zij zich ‘gespamd’.

lees meer +

Onderzoek via de app favoriet bij klantenpanel

Nadia Schiernecker | 6-4-2016 | 15:46

We navigeren met onze smartphone, we bankieren ermee, versturen e-mails en lezen artikelen op het kleine scherm.

lees meer +


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.