V&D proeft online de decembersfeer bij haar klanten

Hoe kan V&D een verrassende decemberbeleving creëren op de winkelvloer en in haar communicatie?

Om hierachter te komen neemt MWM2 V&D mee in de beleving van de klant. Hun verhalen bieden nieuwe inzichten en ideeën voor V&D en haar marketingstrategie.

Research Community feestmaand december

MWM2 ontwierp een Research Community in de V&D huisstijl en nodigde 120 vrouwen uit om deel te nemen aan de online gesprekken. Zij werden via het 'V&D en Jij' klantenpanel geworven en gekoppeld aan het communityplatform. MWM2 ontwikkelde op basis van de hoofdvragen van V&D een topic guide (gespreksgids) zodat de juiste inzichten naar boven zouden komen. De week van kerst startte de eerste discussie waarna men gedurende twee weken actief kon deelnemen. V&D kon gedurende die periode elke dag meekijken op de Research Community.

VDblog

 

Een gezellig drukke discussie

De V&D Research Community werd gekenmerkt door actieve en enthousiaste deelnemers die graag een kijkje in de huiskamer gaven. Er werd volop van gedachten gewisseld over de voorbereidingen op december, de aankopen die gedaan worden en de tradities die men heeft. Ook werden eigen creaties, zoals zelfgemaakte snacks of decoraties, gefotografeerd en op de community gedeeld en besproken.

VDblog2                                        vd2 v2

 

Resultaten rechtstreeks de organisatie in

De Research Community leverde nieuwe inzichten op over hoe men zich voorbereid op de feestmaand december. Dit biedt V&D houvast in de ontwikkeling van specifieke marketingactiviteiten. MWM2 presenteerde de resultaten en brainstormde bij V&D met marketing en het reclamebureau waar V&D mee werkt.

 

"De Research Community biedt een verfrissende en persoonlijke manier van onderzoek doen. De resultaten zijn sprekend en maken het makkelijker onszelf te verplaatsen in de beleving van de klant." - saskia uijtewaal


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.