Wat vinden panelbeheerders zelf van hun panel?

Hoe ervaren panelbeheerders de interactie met de organisatie? MWM2 vroeg het panelbeheerders van ABN AMRO, Sky Radio, Tata Steel en Univé.

De een gebruikt zijn klantpanel om nieuwe muziek te testen, de ander zet een medewerkerspanel in om samen nieuw hr-beleid te ontwikkelen. De scheidingsdesk bij ABN AMRO bestaat mede dankzij input van het klantpanel dat niet alleen bijna wekelijks de leesbaarheid van belangrijke brieven toetst, maar ook vragen beantwoordt over onderwerpen als klanttevredenheid en dienstverlening die de bank ieder kwartaal uitzet. Maar wist u dat een klantpanel ook een heel goed ingangspunt is voor kwalitatief onderzoek? Op 27 september organiseert MWM2 een panelevent waarin de panelbeheerders zelf aan het woord komen over de manieren waarop zij slim gebruik maken van hun panel.

Waar wordt een panel voor ingezet?
MWM2 gelooft in luisteren naar de klant, waarvoor een panel een uitgelezen methode is. Een klant- of medewerkerspanel is een online beschermde omgeving waarin leden fungeren als vraagbaak. Met korte vragenlijsten kunnen panelleden structureel worden geraadpleegd over bijvoorbeeld nieuwe producten en diensten of klanttevredenheid, maar ook over ad hoc onderwerpen die opkomen zoals bijvoorbeeld een reorganisatie of verhuizing. Het panel vertegenwoordigt de stem van de klant. Zodat de klanten niet worden overvraagd houden MWM2 en haar klanten bij welke panelleden al voor welke vragenlijsten zijn ingezet; ook kunnen ze de panelleden differentiëren naar bijvoorbeeld geslacht, productgebruik, interesse of kennisgebieden, opleiding, beroep of woonplaats. Om die reden is een research panel ook de ideale ingang voor kwalitatief onderzoek. Panelleden kunnen gemakkelijk worden gefilterd zodat je als organisatie snel en gemakkelijk de juiste doelgroep hebt samengesteld. Bovendien is de wisselwerking wederkerig: panelleden die regelmatig worden geprikkeld blijven geboeid, zeker als ze worden uitgenodigd om hun mening te delen tijdens een persoonlijk gesprek.

Wat komt er tijdens het evenement aan bod?
Tijdens het evenement komen bestaande panelbeheerders aan het woord. Zo vertelt Erik Eilering van ABN AMRO waarom het ideaal is om een groep klanten die toch al is gewend aan onderzoek ook in te zetten voor kwalitatieve onderzoeksdoeleinden. Sky Radio vertelt hoe ze een panel raadplegen als stem en smaak van de luisteraars van de drie radiostations die onder de paraplu van Sky Radio vallen en Tata Steel, dat naar nieuwe methodes voor duurzame inzetbaarheid van haar medewerkers zoekt, vertelt hoe het panel wordt ingezet als onderzoekstool én informatiemedium. Meer weten over panels? Of ben je benieuwd waar andere panelbeheerders hun panel voor inzetten? Meld je aan. Deelname aan het panelevent is kosteloos.
Aanmelden of meer informatie opvragen over het panelevent op 27 september gaat via Laurens Erber, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.