"Luisteren is de olie van een organisatie"

Onlangs presenteerde het MOA haar jaarlijkse Top 50 van Marktonderzoekbureaus. MWM2 steeg in dit overzicht van plek 10 naar plek 9. In dit interview vertelt Directeur Govert van den Bos wat dit voor klanten van MWM2 betekent en gaat hij in op het belang van organisaties om goed naar hun klanten te luisteren. 

 MWM2 is weer een plaats gestegen in het MOA Jaaroverzicht. Trots neem ik aan?
“Ja, trots, maar vooral trots op de manier waarop. We groeien verantwoord en zien dat zowel onze klanten als onze medewerkers met ons meegroeien. We hadden ook het afgelopen jaar weer veel tevreden klanten, getuige ook het hoge rapportcijfer dat onze klanten aan onze dienstverlening gaven. Tegelijkertijd hebben we ook een stabiel personeelsbestand en groeit onze expertise”.

Wat merken MWM2’s klanten van deze groei?
“Het betekent dat we meer kunnen investeren in innovatie en specialisatie, en dat gaan onze klanten meteen al zien. We innoveren in het Research Platform en maken dat steeds beter en efficiënter. Maar het beste voorbeeld dat ik misschien wel kan geven is onze investeringen in technologie om op het moment te kunnen meten:  ‘Direct feedback’, dat direct feedback geeft op een mailing of website, ‘de research app’ en ‘MWM2 On Site’ die de beleving op locatie, in de context meten. Dit geeft een nieuwe dimensie aan het onderzoeksvak waarmee we onze klanten nog beter kunnen bedienen”.

MWM2 is expert in luisteren. Vind je dat organisaties over het algemeen goed naar hun klanten luisteren?”
“Jawel, maar het kan naar mijn overtuiging nog beter. Het bewustzijn dat je als organisatie goed naar je klanten moet luisteren en hen ook bij je bedrijfsprocessen moet betrekken is er al veel meer dan in het verleden. We zien goede voorbeelden van organisaties die dit heel bewust en consequent doen, maar toch ook nog veel organisaties die het als een soort ‘must’ zien”.

Kun je dat iets concreter maken? Op welk niveau moeten organisaties naar hun klanten luisteren?
“Ik ben van mening dat organisaties het als een logische stap moeten zien om hun klanten bij hun acties te betrekken. Dus zowel bij de ontwikkeling van hun producten, als hun communicatie, als  ook de klantbeleving.” 

Welke winst is er voor organisaties te halen als ze beter naar hun klanten luisteren?
“Organisaties die goed naar hun klanten luisteren hebben betere producten, betere communicatie en hun processen lopen beter. Bovendien maken ze minder fouten en werken ze kosten-efficiënter omdat ze gebruik maken van de creativiteit van hun klanten”.

Tot slot: MWM2 staat ook op het MIE. Wat gaan jullie daar doen?
“Daar ga ik niets over vertellen, anders dan te zeggen dat alles bij ons draait om de stand. Dus ik nodig iedereen vooral uit om bij ons te komen kijken …. en luisteren.”


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.