“De steun & flexibiliteit van MWM2 voor mijn SMART-bestuursfunctie is onontbeerlijk”

Een klein jaar is Jorieke Aben (Research Consultant bij MWM2) nu bestuurslid van SMART, dat staat voor: ‘Starting Marketing and Research Talents’.

Aan de vooravond van het jaarlijkse SMARTcongres op 13 april vertelt Jorieke over de onmisbare steun die ze vanuit haar werk voor haar bestuurswerk krijgt.

Waar komt je passie voor het onderzoeksvak vandaan?
“Dat begon eigenlijk al bij de keuze voor mijn studie psychologie. Ik ben altijd al benieuwd geweest naar het gedrag van mensen. Waarom vertoont men bepaald gedrag? Wat zit hierachter? Waar heeft men behoefte aan en hoe kunnen onze opdrachtgevers hier vervolgens het beste op inspelen? Ik heb een erg nieuwsgierig karakter en dat is een goede eigenschap voor een onderzoeker”.

Kun je uitleggen wat SMART doet?
“SMART is een organisatie voor startende talenten op het gebied van marketing en research. Het is een ontmoetingsplaats en inspiratiebron voor actieve en enthousiaste gebruikers van marketing informatie en marketing insights, zoals product managers, brand managers en onderzoekers aan zowel bedrijfszijde als bureauzijde. We organiseren verschillende bijeenkomsten, zoals op 13 april het SMART-congres waar het oplossen van een onderzoeksvraagstuk van het Van Gogh Museum centraal staat”.

Waarom besloot je toe te treden tot het SMART-bestuur?
“Het verruimt mijn blikveld en door samen te werken met andere mensen met andere achtergronden leer ik om mijn werk soms op een andere manier te benaderen. Bovendien krijg ik er veel energie van, ook al kost het me ook tijd en energie”.

Hoeveel tijd kost het je?
“Gemiddeld zo’n twee tot drie uur per week. Meestal in de avonduren, maar soms ook overdag. Mijn werkgever (MWM2) is hier echter zeer flexibel in en dat maakt dat ik mijn werkzaamheden voor SMART goed kan combineren met mijn werk voor MWM2”.

Welke steun krijg je nog meer vanuit MWM2?
“Veel. MWM2 is sponsor van het SMARTcongres omdat ze trots zijn op wat ik voor SMART doe. Dat geeft natuurlijk een enorme ‘boost’. Maar ook mijn collega’s bij MWM2 zijn heel betrokken en geïnteresseerd in mijn werk voor SMART. Een aantal van hen bezoekt trouw de SMART events en komen geïnspireerd terug op kantoor.

Wat gaan jullie doen op 13 april en kan men zich nog aanmelden?
“Aan de hand van de case van het Van Gogh Museum worden deelnemers getraind hoe ze feilloos de precieze vraag kunt achterhalen. Durk Bosma, auteur van het boek ‘Wat is de vraag’, zal hen meenemen in hoe ze dit precies kunnen doen en zal zijn belangrijkste tips delen. ‘De Jongens van de Tekeningen’ zullen de deelnemers vervolgens begeleiden in het visueel presenteren van hun gedachteproces, zodat ze samen met hun groep aan het einde van de dag de perfecte oplossing kunnen presenteren aan het Van Gogh Museum.

En ja, er zijn nog enkele kaarten beschikbaar, dus mensen die interesse hebben moeten zich snel aanmelden via onderstaande link”:
http://www.moaweb.nl/component/k2/item/3350-13-apr-het-smart-congres-een-dag-om-in-te-lijsten.html 


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.