WNF toets donateursbrief met Quickscan

Het Wereld Natuur Fonds maakt zich al tien jaar sterk om de Perzische Luipaard terug te laten keren in de Kaukasus. Om fondsen voor dit programma te werven wilde het WNF bestaande donateurs een brief toesturen met een verzoek voor een donatie. Via de Communicatie Quickscan wilde het WNF inzichten verkrijgen in de communicatiekracht, waardering en effect van hun brief.

Aanpak MWM2
MWM2 vroeg honderd donateurs uit het WNF-Panel om de brief te lezen en te beoordelen. De Communicatie Quickscan is een gestandaardiseerde online methode die bestaat uit zeven vragen waarbij de Hotspotvraag centraal staat.

Inzichten WNF
De Communicatie Quickscan gaf  het Wereld Natuur Fonds binnen een week een goed beeld van de waardering van hun brief, dat met een rapportcijfer en een heatmap werd uitgedrukt.  Daarnaast gaven de donateurs veel concrete tips en adviezen die het WNF kon gebruiken om hun brief te perfectioneren. Zo bleek o.a. uit de Communicatie Quickscan dat het succes van het programma nog meer en beter kon worden uitgelicht.

Reactie WNF
Het WNF is zeer tevreden over de aanpak en uitkomsten van de MWM2 Communicatie Quickscan: “De Quickscan was een heel helder rapport. Het geeft duidelijk inzicht hoe een donateur de tekst leest en waar je zelf misschien toch een blinde vlek voor hebt ontwikkeld.” Anouk Geurts – Market Researcher WNF.

Meer informatie
Wilt u meer informatie over de Communicatie Quickscan of over andere vormen van communicatie-onderzoek, neem dan contact op met Saskia de Bruijn via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel: 020 - 412 24 05

 


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.