Tips & tricks voor mobiel onderzoek

Zijn uw onderzoeken toegespitst op mobiel gebruik? MWM2 moedigt u aan om dit te doen! Dit doet niet alleen de respons van uw onderzoek ten goede, maar u beweegt ook mee met het huidige mobiele tijdperk. Daarom heeft MWM2 enkele nieuwe features toegevoegd aan MWM2 Survey. Daarover vertelt Wouter Bos, Manager Research Platform, u meer.

Waarom is onderzoek op mobiel onvermijdelijk?

“MWM2 ziet al een aantal jaar dat het internetgebruik op mobiel groter is dan op desktop en tablet. Daarnaast is onderzoek waarbij wordt gemeten in het moment is in de opmars. Denk aan een korte evaluatie van een museum- of winkelbezoek, eventueel met foto opdrachten waarbij een telefoon bij de hand hebben cruciaal is.”

Zijn vanuit deze visie nieuwe features ontwikkeld door MWM2?
“Ja, veel mensen ontvangen e-mails om mee te doen aan een onderzoek en besluiten dan om wel of niet mee te doen aan het onderzoek. De ervaring moet gelijk goed zijn. Vanuit deze visie is het belangrijk dat zowel de e-mail leesbaar is op mobiel, alsook de vragenlijst prettig in te vullen is op mobiel.”

“Marktonderzoek loopt traditioneel altijd wat achter betreft deze visie, wat wij als MWM2 graag willen doorbreken. Daarom heeft MWM2 de functionaliteit ontwikkeld dat alle vragenlijsten automatisch op mobiel beschikbaar zijn. Deze functionaliteit kan worden uitgezet als u dit niet wilt. Dit raden we natuurlijk af.”

Wat zijn de nieuwe mobiele features?
“MWM2 is al een tijd actief wat betreft mobiel onderzoek, maar we willen ons natuurlijk wel door blijven ontwikkelen. Om deze reden heeft MWM2 een aantal bestaande functionaliteiten verder uitgebouwd en nieuwe ontwikkeld. Zo heeft MWM2 zich vooral gefocust op het gebruiksvriendelijker en visueel aantrekkelijker maken van de vragenlijst voor de respondent. Denk aan het gemakkelijker naar en door een vragenlijst navigeren door middel van:

  • Meerdere kolommen op mobiel, zodat uw respondent niet meer hoeft te scrollen;
  • Afbeeldingen in plaats van antwoordteksten. De afbeeldingen worden automatisch meegeschaald op mobiel;
  • Nieuwe standaard MWM2 mobiele lay-outs;
  • De auto next functie. Deze nieuwe functionaliteit maakt het mogelijk dat uw respondent bij het antwoorden direct – zonder op verder te klikken  –  door wordt gestuurd naar de volgende vraag.
  • Vinkjes uitzetten bij Single-response of Multi-response vragen;
  • Responsive uitnodigingsmails via onze tool. Lees hierover meer.

Welke tips & tricks heeft MWM2 nog meer om de mobiele vragenlijst aantrekkelijker te maken?
“Wij als MWM2 willen door middel van onze technologie respondenten goed bij de hand nemen door goede vragenlijsten uit te zetten op mobiel. De nieuwe features zijn daarin onmisbaar. Echter zijn er een aantal aspecten die ook erg belangrijk zijn bij een goede mobiele vragenlijst:

1) De mobile-first gedachte: de vragenlijst ontwikkelen met mobiel in het achterhoofd;
2) Het aantal vragen: uit ons onderzoek is gebleken dat het beter is om vaker en frequenter korte vragenlijsten uit te sturen, dan in één keer een hele lange;
3) De lengte van de vragen: niemand heeft zin om hele stukken tekst op mobiel te lezen.”

Zijn de resultaten van het onderzoek op mobiel dan ook te analyseren?
“Ja, zeker. Onze live resultaten module is responsive. Dit betekent dat de analyses op mobiel gedaan kunnen worden. Altijd en overal. Lees hierover meer.

Welke mobiele features kunnen in de toekomst verwacht worden?
“MWM2 blijft zich continu ontwikkelen. Op korte termijn kunnen de volgende innovaties verwacht worden:

  • Het versturen van een uitnodiging via gepersonaliseerde SMS berichten. Nu kan dit al, maar dan met hulp van de professionals van MWM2. In de nabije toekomst maken we dit beschikbaar voor onze gebruikers door middel van een module;
  • Het verbeteren van het versturen van pushberichten vanuit de MWM2 App. Dit om de jongere generatie ook te bereiken;
  • Koppelingen met Social Media;
  • Meer vraagtypes beschikbaar op mobiel, zoals de slider- en drag-and-drop vraag.

Kortom, veel nieuwe en leuke ontwikkelingen!”

Meer informatie?
Wilt u meer informatie neem dan contact op met Elloec Oude Vrielink via:
tel: 020 – 412 24 05 of e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.