Terugblik Panel & Community Seminar 2017

De respondent invloed geven en vertellen wat je met de resultaten van het onderzoek doet; dat was wellicht de belangrijkste les van het MWM2 Panel Community Seminar op 28 september in P60 in Amstelveen. Grote cadeaus of incentives zijn dan lang niet altijd nodig.

Gevarieerd programma
Circa honderd gasten luisterden geboeid naar gastsprekers van NS (Valerie Severens), Amsterdam Marketing (Daniëlla Brüst), Tata Steel (Ine Agerbeek) en ABN AMRO (Arjan Doevendans) die geïntroduceerd werden door de ervaren moderator Dave Nelissen.  Het betrof een gevarieerd programma waarin verschillende doelgroepen aan bod kwamen. Valerie van NS en Arjan van ABN AMRO vertelde over onderzoeken die zij uitvoerden onder klanten,  Ine van Tata Steel ging in op medewerkersonderzoek en Daniëlla van Amsterdam Marketing bedient zelfs drie zeer uiteenlopende doelgroepen: bezoekers, bewoners en bedrijven.

Luisteren draagt bij aan betere bedrijfsvoering
Maar hoe divers de presentaties ook waren, de les van alle vier de gastsprekers (en MWM2 directeur Govert van den Bos die in een interview stevig aan de tand gevoeld werd over MWM2’s luistervisie) was dat goed luisteren naar je doelgroep zorgt voor zichtbare verbeteringen in je organisatie. De gastsprekers gaven aan dat niet alleen zorgde voor betere communicatie (zoals bij ABN AMRO en Amsterdam Marketing), of betere dienstverlening (zoals bij NS), maar ook voor meer gemotiveerde medewerkers. Zeker wanneer die medewerkers direct in contact staan met de klant of respondent.

Interactief
Het MWM2 Panel & Community Seminar was meer dan voorgaande evenementen gelardeerd met interactieve elementen. Met behulp van een catchbox microfoon konden de aanwezigen vragen stellen aan de gastsprekers.  Daniëlla Brüst van Amsterdam Marketing deed korte communicatieonderzoekjes die zij had uitgevoerd voor het Van Gogh Museum nog eens over met het publiek en Arjan Doevendans liet het publiek zelf nadenken over hoe zij de Sandbox-methode konden gebruiken voor hun specifieke vraagstuk.

Tevreden
Na afloop toonde het overgrote deel van de aanwezigen zich zeer tevreden met het programma en de organisatie. Zo vertelde één van de gasten: “Het seminar was goed verzorgd. De locatie was ook goed bereikbaar en de inhoud gaf weer nieuwe inspiratie. Ik vond niet alle sprekers even inspirerend maar het zette mij wel weer aan het denken over onderzoek (in het algemeen). Ik vond het ook leuk dat het interactief was zonder daarbij mensen voor het blok te zetten (bijv. spontaan microfoon onder een neus drukken) die hier niet van houden”.


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.