Luisteren naar de klant, om de klant nog meer te ontzorgen

Nadia Schiernecker | 18-1-2016 | 10:57

In deze blog gaat Anneke Janssen in op de dienstverlening die ABN AMRO, samen met Scheidingsexpert, drie jaar geleden startte om klanten te ontzorgen.

lees meer +

UWV brengt de emotie van de klant naar het hoofdkantoor

Nadia Schiernecker | 15-1-2016 | 10:21

In deze blog legt Daniëlle Koning van UWV uit hoe een customer journey, oftewel klantreis, de emoties achter de harde cijfers naar boven haalt. 

lees meer +

Iedereen is mobiel, nu de onderzoeker nog

Nadia Schiernecker | 14-1-2016 | 09:57

Het merendeel van de bevolking regelt alles mobiel, maar de onderzoekswereld is nog niet zo ver.

lees meer +

MWM2 stormt top 10 binnen MOA Jaaroverzicht onderzoeksbureaus

Nadia Schiernecker | 29-12-2015 | 09:50

MWM2 is het enige nieuwe onderzoekbureau in de top 10 van het MOA Jaaroverzicht Onderzoekbureaus 2015. 

lees meer +

Winnaar EMTÉ neemt MWM2 Luisteraward in ontvangst

Nadia Schiernecker | 4-12-2015 | 10:18

Commercieel directeur Johan van Heerebeek van Emté heeft de MWM2 Luisteraward in ontvangst genomen. Emté kreeg de award omdat het is verkozen tot best luisterende supermarkt van Nederland.

lees meer +

Hoe een organisatie de klant echt centraal stelt met een klantenpanel

Melvin van Luit | 23-11-2015 | 14:51

Een klantenpanel is dé manier om klanten aan een organisatie te verbinden. Om goed te kunnen luisteren naar de panelleden, zijn de volgende factoren onmisbaar.

lees meer +

Emté is best luisterende supermarkt van Nederland

Nadia Schiernecker | 23-11-2015 | 10:03

De Brabantse supermarktketen EMTÉ luistert het best naar haar klanten. Deen en Albert Heijn volgen daarna als de supermarkten die het best luisteren naar de mening van hun klanten.

lees meer +

De evolutie van het klantenpanel*: van survey naar connected

Melvin van Luit | 19-11-2015 | 11:02

Voor meer dan 500 grote organisaties in Nederland is een online klantpanel of een research community de centrale Raad van Advies. 

lees meer +

MWM2 opnieuw FD Gazellen

Nadia Schiernecker | 26-10-2015 | 11:44

Het Financiële Dagblad heeft MWM2 voor het derde jaar op rij benoemd tot FD Gazellen. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de snelgroeiende ondernemingen van Nederland.

lees meer +

De lessen uit het klantbelevingsevenement: het belang van goed luisteren

Nadia Schiernecker | 23-10-2015 | 16:14

Organisaties die goed luisteren naar hun klanten, zijn een verrijking voor consumenten.

lees meer +

Research Panel Event 2015: innovatie en inspiratie

Marije Janssen | 5-10-2015 | 11:44

"Hoe kan je via een panel je stakeholders en de organisatie inspireren?." Deze vraag stond centraal tijdens het jaarlijkse Research Panel Event van MWM2.

lees meer +

Coop vertelt over succesvolle samenwerking met MWM2

Nadia Schiernecker | 1-10-2015 | 16:24

Hoe luister je als supermarkt naar je belangrijkste stakeholder, de klant? Coop gebruikt daarvoor het Luisterpanel.

lees meer +

Op reis met MWM2

Nadia Schiernecker | 29-9-2015 | 13:35

Een Customer Journey helpt bij het centraal stellen van de klant. De Customer Journey laat zien welke contactmomenten impact hebben voor de klant.

lees meer +

Klantgericht luisteren loont

Frans Reichardt | 25-9-2015 | 15:31

“Consumenten luisteren niet meer”, aldus Marc Mathieu, Senior Vice President Brand Marketing van Unilever. Dit is ten dele waar. Consumenten luisteren nog wel, maar het liefst naar elkaar en steeds minder naar adverteerders. Reclame heeft merken doofstom en ongeloofwaardig gemaakt. Nu de klant aan het roer staat, zien adverteerders zich uitgedaagd het verloren gegane vertrouwen te herwinnen, de directe dialoog aan te gaan en goed te luisteren.

lees meer +

Luisteren naar klanten, hoe dan?

Manon Wiegman | 18-9-2015 | 13:38

De klant centraal! Vrijwel elke organisatie heeft dit tegenwoordig als missie geformuleerd. Er wordt veel onderzoek gedaan naar klantgedrag en behoeften.

lees meer +

Klantbeleving Event: "De klant centraal!"

Nadia Schiernecker | 15-9-2015 | 11:11

Consumenten hebben steeds hogere verwachtingen en worden kritischer. Vandaar dat organisaties meer focussen op klantbeleving.

lees meer +

Continu verbeteren met een Medewerkerspanel

Daan van Exel | 25-8-2015 | 14:13

Klantonderzoek is vaak alleen waardevol als het actueel is. Het is steeds minder gebruikelijk om eens per jaar een grote groep klanten een vragenlijst te

lees meer +

Event: Research Panel - 24 september 2015

Nadia Schiernecker | 24-8-2015 | 11:38

Veel organisaties met een panel kampen met dezelfde vragen. Hoe krijg ik intern optimaal draagvlak? Hoe houd ik panelleden betrokken?

lees meer +

Wat beweegt de afhaker?

Matthijs Wolters | 4-8-2015 | 13:59

Onderzoek naar het hoe en waarom van afhakende respondenten. Het is één van de grootste frustraties van marktonderzoekers: respondenten die afhaken tijdens het invullen van een vragenlijst.

lees meer +

Nederlanders geloven niet in berechting daders MH17

Nadia Schiernecker | 24-7-2015 | 11:18

Nederlanders geloven in ruime meerderheid niet dat de daders van de aanslag op toestel MH17 ooit berecht zullen worden. Volgens 60 procent doet het

lees meer +

Mee op ‘website- ontwikkelingsreis’ samen met klanten van Freo!

Irene van Ooijen | 22-7-2015 | 11:12

‘De persoonlijke website van onze klanten moet klantvriendelijker worden en de functionaliteiten willen we fors uitbreiden.

lees meer +

Verhoog je respons!

Nadia Schiernecker | 21-7-2015 | 10:31

MWM2 geeft tips voor responsverhoging. Uit onderzoek blijkt dat visualiseren, personaliseren, variëren en terugkoppelen van de resultaten de respons verhoogt.

lees meer +

Koninklijke Bibliotheek kiest voor MWM2

Nadia Schiernecker | 16-7-2015 | 14:16

Per heden is MWM2 onderzoekspartner van de Koninklijke Bibliotheek voor het Koninklijke Bibliotheek klantpanel.

lees meer +

Het NS panel in beheer van MWM2

Nadia Schiernecker | 15-7-2015 | 15:18

NS kiest voor MWM2. MWM2 gaat vanaf heden hét NS panel beheren; een van de grootste klantpanels van Nederland.

lees meer +

ANBO: Senioren onbekend met kosten medicijnen

Nadia Schiernecker | 10-7-2015 | 13:54

“Senioren tasten vaak in het duister als het gaat om de vergoedingen voor en kosten van medicijnen”, zegt directeur-bestuurder Liane den Haan van ANBO

lees meer +

Amsta bekijkt website door de ogen van de doelgroep

Manon van der Kooi | 9-7-2015 | 13:36

Zorg zoeken voor jezelf of een naaste is een grote stap en niet altijd één van de gemakkelijkste dingen om te doen. Welk type zorg is relevant voor welke

lees meer +

Het belang van visueel design bij online onderzoek

Nadia Schiernecker | 6-7-2015 | 13:53

Ziggo & MWM2 treffen responsverhogende maatregelen! Het visualiseren van informatie in bijvoorbeeld infographics is helemaal van deze tijd,

lees meer +

UWV benut expertise MWM2 optimaal!

Daan de Groot | 26-6-2015 | 16:49

Wat doe je als organisatie wanneer je de wensen van je doelgroep niet alleen wilt verkennen, maar ook expliciet wilt maken zodat je ze meteen kunt verwerken?

lees meer +

DE KUNST VAN COMMUNITY MANAGEMENT

Paul van Rhebergen | 3-6-2015 | 16:20

“Waarom zou je de online dialoog aangaan met je stakeholders?”, “Wat is een Research Community?” “Wat doet een Community Manager?”, “Wat vraag je en aan wie?”.

lees meer +

Met het Medewerkertevredenheidsonderzoek (MTO) in de ‘actiestand’

Daan van Exel | 29-5-2015 | 15:48

Onderzoek onder medewerkers is interessant en leuk, maar over de opbrengst wordt nog regelmatig getwijfeld - het rendement is vaak onduidelijk. Dat kan twee oorzaken hebben:

lees meer +

Incompany 500-onderzoek: Luisteren positief voor je reputatie

Nadia Schiernecker | 29-5-2015 | 15:43

Shell is voor de achtste keer in elf jaar op de eerste plaats geëindigd in het jaarlijkse Incompany 500-onderzoek onder 5.000 hoogopgeleide professionals.

lees meer +

Nierstichting: Hoe komen we in dialoog met onze achterban?

Paul Rhebergen | 19-5-2015 | 14:38

De Nierstichting wil graag de relatie met haar achterban versterken en met hen de dialoog aangaan.

lees meer +

Homeless World Cup – Positieve aandacht voor dak- en thuislozen

Nadia Schiernecker | 7-5-2015 | 14:30

Voor de stichting Life Goals voerde MWM2 een onderzoek uit naar het imago van dak- en thuislozen onder inwoners van Amsterdam.

lees meer +

Verhoog uw respons!

Daniel Nokes | 29-4-2015 | 16:08

U kunt uw respons tot wel 30% verhogen! Hoe? Door gebruik van een aantal slimme functionaliteiten van het MWM2 Research Platform.

lees meer +

Welke beren zijn er nog op de weg?

Irene van Ooijen | 14-4-2015 | 15:59

GVB en Syntus gaan een nieuw betaalproduct introduceren voor reizigers.

lees meer +

Graydon: Geheim van succesvolle ondernemers

Nadia Schiernecker | 14-4-2015 | 15:49

MWM2 is een FD Gazellen! Graydon, partner van FD Gazellen, deed onderzoek naar het geheim van succesvol ondernemen.

lees meer +

MTO: klaar voor de volgende stap?

Daan van Exel | 8-4-2015 | 11:43

Medewerkers moeten de visie en plannen van een organisatie in de praktijk waarmaken. Zij zijn het ook die het beste weten wat klanten of burgers beweegt.

lees meer +

Mee op reis met WW-aanvragers!

Irene van Ooijen | 1-4-2015 | 17:21

UWV wil meer te weten komen over welke emoties en behoeften er spelen tijdens de klantreis van een WW-aanvrager.

lees meer +

Kadaster zet Pop-up community in: waardevolle output

Irene van Ooijen | 30-3-2015 | 13:39

Wat verwachten klanten van Kadaster en wat zijn de wensen voor de toekomst?

lees meer +

Nieuw: Second Opinion Medewerkeronderzoek

Daan van Exel | 25-3-2015 | 14:30

Veel organisaties hebben twijfels over het medewerkertevredenheidsonderzoek (MTO) dat zij uitvoeren. De vragenlijst is vaak lang en bij de uitkomsten is het de vraag wat je er daadwerkelijk mee moet. 

lees meer +

De Eerste Kamer moet onafhankelijker opereren van de Tweede Kamer

Nadia Schiernecker | 14-3-2015 | 10:00

De Eerste Kamer is te afhankelijk van de Tweede Kamer vindt de kiezer. Dat blijkt uit onderzoek van MWM2 in opdracht van BNR.

lees meer +

De Eerste Kamer moet direct worden gekozen

Nadia Schiernecker | 7-3-2015 | 10:00

Niet de Provinciale Staten maar de burger moet de Eerste Kamer kiezen. Dat blijkt uit onderzoek van MWM2 in opdracht van BNR.

lees meer +

Klantpanel versterkt loyaliteit

Nadia Schiernecker | 6-3-2015 | 10:52

Luisteren naar klanten is heel actueel. Een klantpanel is dé manier om de klant te laten zien dat zij centraal staan in de organisatie. Een eigen klantpanel versterkt de loyaliteit.

lees meer +

Innovatie Event: Research Platform

Nadia Schiernecker | 5-3-2015 | 15:47

Het MWM2 Research Platform wordt continu doorontwikkeld en aangepast aan de wensen van morgen. Zo zijn er in het afgelopen jaar weer veel nieuwe functionaliteiten ontwikkeld en oude functionaliteiten verbeterd.

lees meer +

SP meest provinciale partij

Nadia Schiernecker | 28-2-2015 | 10:22

Niet de regeringspartijen maar de oppositiepartijen worden gezien als de partijen die het meeste oog hebben voor vraagstukken in de provincie. Dat blijkt uit onderzoek van MWM2 in opdracht van BNR.

lees meer +

Hoera, MWM2 UX lab is geopend!

Manon van der Kooi | 26-2-2015 | 17:43

Kom je ook een kijkje nemen? Vorige week was het dan eindelijk zover: de deuren van het MWM2 UX lab zijn geopend!

lees meer +

Landelijke politiek bepaalt stem bij statenverkiezingen

Nadia Schiernecker | 21-2-2015 | 10:00

Niet de issues in de eigen provincie maar alles wat er op het Binnenhof gebeurt is voor de meeste mensen bepalend op welke partij men bij de komende Provinciale Statenverkiezing gaat stemmen.

lees meer +

Uw medewerkers zijn uw marketing

Daan van Exel | 11-2-2015 | 15:50

Onlangs was weer eens het MIE. Wat opviel tussen al het geweld over mobile, customer journey en big data was de aandacht voor medewerkers en de cruciale rol die zij spelen in waardering en beleving bij klanten.

lees meer +

Cliniclowns winnaar MWM2 Goede doelenactie

Nadia Schiernecker | 9-2-2015 | 17:31

CliniClowns winnaar MWM2 Goede Doelenactie. Al meer dan tien jaar lang kiest MWM2 rondom kerst en nieuw jaar niet voor het versturen van kerstkaarten of relatiegeschenken, maar doneren wij een bedrag aan enkele goede doelen. Hierbij roepen wij altijd de hulp van onze relaties in. 

lees meer +

Expertsessie Coop & MWM2 groot succes!

Nadia Schiernecker | 6-2-2015 | 16:39

Tijdens het MIE (4 februari) organiseerde MWM2 samen met Coop een expertsessie voor invites only. Met een meer dan volle zaal, geïnteresseerd publiek en vele positieve reacties kunnen we stellen dat het een groot succes was.

lees meer +

Event: Innovaties van het MWM2 Research platform

Nadia Schiernecker | 5-2-2015 | 16:53

Een event speciaal georganiseerd voor de gebruikers van het MWM2 Research Platform; dé MWM2 Licentiedag.

lees meer +


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.