Optimaliseer uw communicatie-uitingen!

Coen van Meulen | 3-2-2015 | 11:52

Is het taalgebruik in de communicatie-uiting helder ondanks de lastige materie? Begrijpen klanten de mogelijkheden van uw nieuwe product of de uitbreiding van uw dienstverlening? Past de tone of voice bij het merk?

lees meer +

Sociale wijkteams: ervaringen in beeld

Joost Groenendijk DSP-Groep | 2-2-2015 | 10:48

Inzicht in de ervaringen van bewoners met sociale teams is belangrijk voor verdere kwaliteitsverbetering. Ervaringmetwijkteam.nl is een instrument om eenvoudig, snel en betrouwbaar zicht te krijgen op gebruikerservaringen met wijkteams.

lees meer +

Een goed 2015!

Nadia Schiernecker | 24-12-2014 | 09:48

MWM2 kijkt weer terug op een goed jaar, wij hopen u ook! Net als voorgaande jaren verstuurt MWM2 geen kerstkaarten of relatiegeschenken, maar doneren wij een bedrag aan een aantal goede doelen.

lees meer +

Blijvende groei, dankzij focus op de organisatie

Nadia Schiernecker | 10-12-2014 | 16:02

Naar aanleiding van de FD Gazellen is MWM2 geinterviewd door Graydon. Graydon, partner van FD Gazellen, vroeg MWM2 naar het succesgeheim. 

lees meer +

MWM2 breidt kwalitatief onderzoek verder uit

Nadia Schiernecker | 2-12-2014 | 09:40

Annemijn van Ginneken is in dienst gekomen bij MWM2 als Manager Kwalitatief Face-to-face onderzoek.

lees meer +

Luister Event: Hoe luister je naar je stakeholder?

Nadia Schiernecker | 12-11-2014 | 16:25

30 oktober, het eerste MWM2 luisterevent is een feit. Ruim honderd man nam plaats in het Westcord Fashion hotel.

lees meer +

Universiteit Utrecht optimaliseert website dankzij UX Onderzoek

Manon van der Kooi | 12-11-2014 | 10:56

Een website, speciaal ontwikkeld voor studenten van Universiteit Utrecht om hen ondersteuning te bieden vanaf inschrijving tot afstuderen. Klinkt handig, maar ervaren de studenten dat ook?

lees meer +

MWM2 is een Gazellen!

Nadia Schiernecker | 10-11-2014 | 16:32

Voor de elfde keer op rij reikt Het Financiële Dagblad in 2014 de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende ondernemingen van Nederland. MWM2 is één van de gelukkige genomineerden en is daarmee weer een FD Gazellen!

lees meer +

MWM2 genomineerd High Growth Awards 2014

Nadia Schiernecker | 10-11-2014 | 16:29

De High Growth Awards vormt hét podium voor topgroeibedrijven in Nederland. Deze Awards onderscheiden zich door de beoordeling van de groeikwaliteit. Een onafhankelijke jury bepaalt wie tot de top van de groeibedrijven in Nederland behoort.

lees meer +

Rabobank Westland in gesprek met haar klant

Irene van Ooijen | 7-11-2014 | 10:51

Samen bereik je meer dan alleen. Met die gedachte steunt Rabobank Westland maatschappelijke, innovatieve en duurzame initiatieven in haar regio. Met deze ‘coöperatieve’ grondslag onderscheidt zij zich van andere banken.

lees meer +

Rabobank luistert het best naar haar klanten

Nadia Schiernecker | 29-10-2014 | 15:46

Vooral voor SNS Bank nog veel te verbeteren. Rabobank luistert van de zes grote Nederlandse banken het best naar haar klanten.

lees meer +

3 tips voor en succesvol Research Community

Nadia Schiernecker | 22-10-2014 | 15:11

De Community Manager speelt een belangrijke rol in het succes van een Research Community.

lees meer +

NOG MEER MOGELIJKHEDEN MET EEN RESEARCH COMMUNITY

Irene van Ooijen | 22-10-2014 | 15:06

Vanaf nu is het voor communityleden van een Research Community mogelijk om in een beveiligde omgeving Excel, Powerpoint, Word en PDF bestanden uit te wisselen.

lees meer +

Wat vinden communityleden van deelname aan een Research Community?

Irene van Ooijen | 22-10-2014 | 13:18

Wat vinden communityleden van deelname aan een Research Community? Wat willen ze graag bespreken? Uit onze evaluatie na afloop van diverse Research Communities van afgelopen jaar, blijkt dat:

lees meer +

Luister event "Van zenden naar luisteren"

Yoram | 24-9-2014 | 08:58

Door social media gedreven zijn organisaties steeds meer in handen van consumenten. Consumers worden prosumers, B2C wordt C2B, inside out wordt outside in.

lees meer +

Woud van borden gaat Nederlander boven de pet

Yoram | 5-9-2014 | 08:40

Nederlanders hebben weinig kennis van verkeersregels en zitten daardoor vaak vertwijfeld achter het stuur. Onder weggebruikers heerst grote onduidelijkheid over de toegestane snelheid, verkeersborden en belijning.

lees meer +

Volkswagen luistert het best naar haar klanten

Yoram | 4-9-2014 | 09:38

Automerken dienen proactief te vragen hoe tevreden de klant is. Volkswagen luistert het best naar haar klanten. Volgens 41% van de Nederlanders luistert Volkswagen het best naar de mening van haar klanten. Gevolgd door Volvo en Toyota van in totaal 15 voorgelegde automerken.

lees meer +

Spitsstrook blijft voor verwarring zorgen

Yoram | 4-9-2014 | 09:00

De Spitsstrook blijft voor verwarring zorgen, blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau MWM2 in opdracht van BNR. Een kwart van de Nederlanders aarzelt om een spitsstrook te gebruiken, terwijl tien procent van de mensen ze ronduit als onveilig kwalificeert. 

lees meer +

In co-creatie een nieuw betaalproduct ontwikkelen

Irene van Ooijen | 26-8-2014 | 14:43

Wordt het reizen met het openbaar vervoer prettiger als reizigers pas na het reizen al hun ritten betalen, in plaats van bij elk uitcheckmoment tijdens het reizen?

lees meer +

Grootste CQI meting ooit!

Yoram | 26-8-2014 | 11:03

Afgelopen voorjaar vond weer een CQI meting voor ziekenhuizen plaats, uitgevoerd door MediQuest met MWM2 als haar partner. Maar liefst 42 ziekenhuizen uit heel Nederland hebben meegedaan

lees meer +

De Efteling best luisterende attractiepark van Nederland

Yoram | 26-8-2014 | 10:21

De Efteling luistert het best naar de mening van haar bezoekers. Ruim 40 procent van de bezoekers vindt dat het attractiepark goed luistert naar hun mening en wensen.

lees meer +

Massale opkomst klantbelevingsevent ondanks strandweer

Yoram | 26-8-2014 | 09:27

“U had er ook voor kunnen kiezen naar het strand te gaan, maar in plaats daarvan koos u het bijwonen van event over klantbeleving, het zegt iets over de relevantie van dit onderwerp”.

lees meer +

Wilt u meer uit uw (klanten)panel halen?

Yoram | 17-7-2014 | 09:39

Wilt u meer uit uw (klanten)panel halen? MWM2 biedt u binnenkort tweemaal de gelegenheid om kosteloos deel te nemen aan een workshop. Tijdens deze workshop wordt meer de diepte opgezocht van de (technische) mogelijkheden en het uitvoeren van panelonderzoeken.

lees meer +

MWM2 heeft de MOAwards gewonnen!

Yoram | 12-6-2014 | 10:04

MWM2 is hier ongelofelijk trots op. Dat eerst opdrachtgevers ons hebben genomineerd en vervolgens een vakjury ons uiteindelijk heeft gekozen als winnaar zien wij als een fantastisch compliment. Een enorme pluim voor het mooie en kwalitatief hoogwaardige werk dat onze medewerkers dagelijks uitvoeren.

lees meer +

MWM2 Innovatie Event een groot succes

Yoram | 4-6-2014 | 13:43

Op donderdag 22 mei organiseerde MWM2 het Event: "Innovatie in Marktonderzoek". Ondanks het mooie weer buiten was de opkomst erg goed en was de sfeer binnen geweldig. 

lees meer +

Klantbeleving van touchpoint meting naar Loyaliteit

Yoram | 4-6-2014 | 11:14

Uw klanten hebben op verschillende momenten contact met uw organisatie. Hoe waarderen zij deze contactmomenten en hoe krijgt u eenvoudig inzicht in de belangrijkste verbeterpunten?

lees meer +

Kennis delen! Freelancer Event 26 juni

Yoram | 30-5-2014 | 09:40

Nieuwe ontwikkelingen in onderzoeksland: online pop-up communities, techniek, infographics, big data, hoe ga jij daarmee om als freelancer?

lees meer +

Optimaliseer uw respons!

Peter | 12-5-2014 | 16:12

Kenmerkend voor een Research Panel is de hogere respons in vergelijking met een ad hoc onderzoek. Logisch ook.

lees meer +

MWM2 spreekt op NCDO 14 en 15 mei

Yoram | 28-4-2014 | 09:56

Stichting Digitale Overheid organiseert 14 en 15 mei het Nationaal Congres Digitale Overheid (NCDO), te Amsterdam Eye.

lees meer +

De Telegraaf direct in dialoog met haar lezers

Irene van Ooijen | 22-4-2014 | 16:30

"Wel of niet overgaan op tabloid formaat?": deze vraag zoemde door de wandelgangen van het hoofdkantoor van De Telegraaf.

lees meer +

MWM2 voor derde keer genomineerd voor marktonderzoekbureau van het jaar!

Yoram | 11-4-2014 | 10:12

Marktonderzoekbureau MWM2 is voor de derde keer op een rij door opdrachtgevers genomineerd voor marktonderzoekbureau van het jaar.

lees meer +

Event: Innovatie in Marktonderzoek

Yoram | 10-4-2014 | 15:43

Specifiek voor de niet-commerciële (not-for-profit) organisaties: Wat weet u van uw doelgroep? Om hen beter te leren kennen, doet u onderzoek.

lees meer +

Consumenten hebben voorkeur voor online contact met bedrijf

Yoram | 27-3-2014 | 13:38

Iets meer dan de helft van de consumenten heeft bij voorkeur online contact met bedrijven. Ruim een derde heeft het liefst telefonisch contact.

lees meer +

V&D proeft online de decembersfeer bij haar klanten

Irene van Ooijen | 26-3-2014 | 11:40

Hoe kan V&D een verrassende decemberbeleving creëren op de winkelvloer en in haar communicatie?

lees meer +

Werknemers onwetend over rechten en plichten nieuwe werken

Yoram | 25-3-2014 | 09:25

Werknemers zijn in grote meerderheid (75%) voorstander van het nieuwe werken in hun eigen bedrijf, maar weten nauwelijks iets over de rechten en plichten die zij hebben.

lees meer +

Twee vijfde wil stemcomputer terug

Yoram | 18-3-2014 | 09:01

Bijna 40 procent van de Nederlanders wil de stemcomputer terug. Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau MWM2 in opdracht van BNR.

lees meer +

Bijna de helft van de PVV-stemmers weet niet dat de PVV niet meedoet in hun gemeente

Yoram | 15-3-2014 | 11:30

Een grote groep potentiële PVV stemmers denkt ten onrechte op 19 maart op de PVV te kunnen stemmen. Uit onderzoek van onderzoeksbureau MWM2 in opdracht van BNR Nieuwsradio blijkt dat

lees meer +

Een goede enquête duurt niet te lang

Yoram | 14-3-2014 | 12:01

Medewerkers nemen steeds vaker zelf enquêtes af om te achterhalen wat de klant en collega's willen en vinden van bijvoorbeeld de dienstverlening. Maar hoe stel je een vragenlijst op en wat zijn veel gemaakte fouten? Match (personeelsblad van ABN AMRO Hypotheek Groep) vraagt het deskundige Matthijs Wolters en Pascal Wortel van onderzoeksbureau MWM2.

lees meer +

Gezondheidszorg en gemeentebelastingen belangrijkste thema’s

Yoram | 7-3-2014 | 12:15

Kiezers gaan vooral letten op wat partijen van plan zijn met de gezondheidszorg en de gemeentebelastingen. Gezondheidszorg is het belangrijkste thema: 37% van alle kiezers gaat nadrukkelijk op dit thema letten.

lees meer +

In één middag een roadmap voor je eigen pop-up community

Irene | 4-3-2014 | 14:06

"Wat motiveert mensen om actief deel te nemen aan een community?", Wat is de meerwaarde van een Research Community boven een openbare Community?" en "Past mijn onderzoeksvraag binnen een kwalitatief onderzoek?". Met deze vragen liepen de deelnemers van onze Pop-up Community workshop ons pand binnen.

lees meer +

Een derde van Nederland maakt zich zorgen over uitbesteden van taken aan gemeenten

Yoram | 1-3-2014 | 11:21

Ruim een derde van de Nederlanders denkt dat de gemeenten de nieuwe taken die het van de rijksoverheid krijgt niet aan kunnen. Het gaat dan om zorg bieden aan langdurig zieken of ouderen (AWBZ),

lees meer +

Helft van de Nederlanders kent geen enkele wethouder

Yoram | 21-2-2014 | 12:15

De helft van alle Nederlanders kent geen enkele wethouder van de eigen gemeente bij naam. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau MWM2 in opdracht van BNR.

lees meer +

SP van alle landelijke partijen de meest ‘lokale partij’

Yoram | 15-2-2014 | 11:15

Lokale partijen straks echter de grote winnaar bij gemeenteraadsverkiezingen

De SP wordt van alle landelijke partijen gezien als de meest lokale partij. De SP is de partij die het best in staat is om de lokale belangen te dienen, volgens 31% van de Nederlanders. De PVV eindigt op twee (20%), gevolgd door de PvdA (19%).

lees meer +

Overgroot deel Nederlanders wil gekozen burgemeester

Yoram | 8-2-2014 | 12:41

Vooral kleine gemeenten enthousiast over kiezen eigen burgervader. Drie kwart van de Nederlanders is vóór een gekozen burgemeester. Dit blijkt uit een onderzoek dat onderzoeksbureau MWM2 uitvoerde in opdracht van BNR. Naast blijdschap, reageren veel Nederlanders ook verbaasd over de snelheid waarmee het initiatief nu lijkt te worden doorgevoerd.

lees meer +

De customer journey in kaart met een Research Community

Joyce | 7-2-2014 | 14:27

Een Research Community kan voor diverse doeleinden ingezet worden zoals co-creatie, conceptontwikkeling en feedback op bestaande producten of diensten. 

lees meer +

Uitslag nieuwjaarsenquête

Yoram | 5-2-2014 | 09:35

De uitslag van de goede doelen enquête 2014 is bekend! Dit jaar verdeelde MWM2 €2.014 over vijf goede doelen. 500 klanten, relaties en leveranciers hielpen bij de selectie en vervolgens bij het verdelen van het bedrag. De resultaten heeft MWM2 verwerkt in een infographic.

lees meer +

Interactie tijdens CFM Workshop Event

Yoram | 14-11-2013 | 10:21

Manon Wiegman, Specialist Klantbelevingsonderzoek, presenteerde hoe Continu Feedback Monitoring (CFM) succesvol kan worden opgezet in 5 eenvoudige stappen.

lees meer +

Mobile is no longer the future, it is the present

Yoram | 4-11-2013 | 10:42

Eind 2012 voerde MWM2 haar jaarlijks terugkerende panelevaluatieonderzoek uit onder 26 klantenpanels. Ruim 40.000 panelleden deden mee. Ongeveer 9% vulde de (voor mobiel geschikt gemaakte) vragenlijst op een smartphone in.

lees meer +

Uitnodiging workshopevent: succesvol CFM in 5 eenvoudige stappen

Yoram | 25-10-2013 | 16:18

Toenemende concurrentie, klanten die makkelijker overstappen naar een betere 'deal' en het gemak waarmee onvrede via social media worden gedeeld.

lees meer +

MWM2 op BNR radio met de Luistermonitor

Govert | 23-10-2013 | 09:40

Govert van den Bos van MWM2 was in oktober uitgebreid op de radio aan het woord in het programma de BNR Klantenshow.

lees meer +

MWM2 genomineerd voor de FD Gazellen Award 2013!

Govert | 22-10-2013 | 10:23

Voor de tiende keer op rij reikt Het Financiële Dagblad in 2013 de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende ondernemingen van Nederland. MWM2 is één van de gelukkige genomineerden.

lees meer +


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.