"Het klassieke medewerkersonderzoek volstaat niet meer"

Danny de Graaf | 10-4-2017 | 12:51

Het klassieke MTO-model moet op de schop. Waar bedrijven steeds sneller, dynamischer en soms ook al agile zijn gaan werken blijft medewerkerstevredenheidonderzoek (MTO) hangen in een veel te algemeen jaarlijks of tweejaarlijks onderzoek zonder directe follow-up.

lees meer +

HR-beleid maak je samen met je medewerkers

Nadia Schiernecker | 14-9-2016 | 14:21

Hoogovenbedrijf Tata Steel kreeg de afgelopen jaren te maken met verschillende grote uitdagingen op HR-vlak. Daaronder een reeks reorganisaties, een verouderende personeelsbezetting en de verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd naar 67 jaar.

lees meer +

De vakantiedip bestaat écht en dit kun je er als organisatie mee doen

Nadia Schiernecker | 5-9-2016 | 14:39

Heb je de afgelopen twee weken, luisterend naar het  getsjirp van krekels, ook over de echte waarden in je leven nagedacht? Vakantie is een tijd van reflectie.

lees meer +

Een sterk werkgeversmerk is als een aantrekkelijke vrouw

Nadia Schiernecker | 15-6-2016 | 15:05

Een auto van de zaak, een 36-urige werkweek of een Europese tankpas – vroeger waren het vooral de financiële extraatjes die een bedrijf aantrekkelijk maakten als werkgever.

lees meer +

Medewerkersonderzoek belangrijk instrument voor bedrijfsbinding

Nadia Schiernecker | 21-4-2016 | 13:10

Organisaties zijn in de afgelopen jaren sterk veranderd. Denk bijvoorbeeld aan het nieuwe werken – medewerkers werken vaker vanuit huis en op hun eigen moment. Of neem het aandeel van flexwerkers in de beroepsbevolking.

lees meer +

Vakbond De Unie en MWM2 lanceren onderzoeksplatform voor Cao-onderhandelingen

Daan van Exel | 17-3-2016 | 09:18

Branchebreed onderzoek naar arbeidsvoorwaarden wordt straks de basis voor de Cao-onderhandelingen die vakbond De Unie voert.

lees meer +

Met het Medewerkertevredenheidsonderzoek (MTO) in de ‘actiestand’

Daan van Exel | 29-5-2015 | 15:48

Onderzoek onder medewerkers is interessant en leuk, maar over de opbrengst wordt nog regelmatig getwijfeld - het rendement is vaak onduidelijk. Dat kan twee oorzaken hebben:

lees meer +

Uw medewerkers zijn uw marketing

Daan van Exel | 11-2-2015 | 15:50

Onlangs was weer eens het MIE. Wat opviel tussen al het geweld over mobile, customer journey en big data was de aandacht voor medewerkers en de cruciale rol die zij spelen in waardering en beleving bij klanten.

lees meer +


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.