Agile werken vraagt om medewerkersfeedback

Najoua Archane | 8-12-2016 | 17:56

‘Agile werken’ is het nieuwe kantoorzwart. De term betekent letterlijk slagvaardig en wendbaar. In praktijk houdt agile werken in dat je snel op veranderingen kan reageren, kortcyclisch werkt, veel bijstuurt naar aanleiding van klantfeedback en zelfsturend bent.

lees meer +

HR-beleid maak je samen met je medewerkers

Nadia Schiernecker | 14-9-2016 | 14:21

Hoogovenbedrijf Tata Steel kreeg de afgelopen jaren te maken met verschillende grote uitdagingen op HR-vlak. Daaronder een reeks reorganisaties, een verouderende personeelsbezetting en de verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd naar 67 jaar.

lees meer +

De vakantiedip bestaat écht en dit kun je er als organisatie mee doen

Nadia Schiernecker | 5-9-2016 | 14:39

Heb je de afgelopen twee weken, luisterend naar het  getsjirp van krekels, ook over de echte waarden in je leven nagedacht? Vakantie is een tijd van reflectie.

lees meer +

Medewerkersonderzoek belangrijk instrument voor bedrijfsbinding

Nadia Schiernecker | 21-4-2016 | 13:10

Organisaties zijn in de afgelopen jaren sterk veranderd. Denk bijvoorbeeld aan het nieuwe werken – medewerkers werken vaker vanuit huis en op hun eigen moment. Of neem het aandeel van flexwerkers in de beroepsbevolking.

lees meer +

Waarom een klantenpanel dé vervanging is voor klanttevredenheidsonderzoek

Melvin van Luit | 12-4-2016 | 10:00

Waarom reageren er zo weinig klanten op uw onderzoek? U luistert naar uw klanten, maar uw klanten praten niet terug. Mogelijk voelen zij zich ‘gespamd’.

lees meer +

Continu verbeteren met een Medewerkerspanel

Daan van Exel | 25-8-2015 | 14:13

Klantonderzoek is vaak alleen waardevol als het actueel is. Het is steeds minder gebruikelijk om eens per jaar een grote groep klanten een vragenlijst te

lees meer +

Met het Medewerkertevredenheidsonderzoek (MTO) in de ‘actiestand’

Daan van Exel | 29-5-2015 | 15:48

Onderzoek onder medewerkers is interessant en leuk, maar over de opbrengst wordt nog regelmatig getwijfeld - het rendement is vaak onduidelijk. Dat kan twee oorzaken hebben:

lees meer +

MTO: klaar voor de volgende stap?

Daan van Exel | 8-4-2015 | 11:43

Medewerkers moeten de visie en plannen van een organisatie in de praktijk waarmaken. Zij zijn het ook die het beste weten wat klanten of burgers beweegt.

lees meer +

Uw medewerkers zijn uw marketing

Daan van Exel | 11-2-2015 | 15:50

Onlangs was weer eens het MIE. Wat opviel tussen al het geweld over mobile, customer journey en big data was de aandacht voor medewerkers en de cruciale rol die zij spelen in waardering en beleving bij klanten.

lees meer +


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.