"Luisteren is de olie van een organisatie"

Danny de Graaf | 23-1-2017 | 11:35

Onlangs presenteerde het MOA haar jaarlijkse Top 50 van Marktonderzoekbureaus. MWM2 steeg in dit overzicht van plek 10 naar plek 9. In dit interview vertelt Directeur Govert van den Bos wat dit voor klanten van MWM2 betekent en gaat hij in op het belang van organisaties om goed naar hun klanten te luisteren. 

lees meer +

MWM2 wint Europese aanbesteding research communities DPC

Najoua Archane | 8-11-2016 | 17:31

Onderzoeksbureau MWM2 is de gelukkige winnaar van de Europese aanbesteding voor research communities van de Rijksoverheid. MWM2 wordt hiermee de vaste research community-partner voor de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken.

lees meer +

Zwolle is best luisterende gemeente van Nederland!

Najoua Archane | 3-11-2016 | 17:08

Gemeentes in Nederland moeten beter leren luisteren naar hun bewoners. Dat blijkt uit de Luistermonitor, het meetmodel voor de best luisterende organisatie dat MWM2 ieder kwartaal toepast in een andere bedrijfstak.

lees meer +

Wat vinden panelbeheerders zelf van hun panel?

Nadia Schiernecker | 12-9-2016 | 09:53

Hoe ervaren panelbeheerders de interactie met de organisatie? MWM2 vroeg het panelbeheerders van ABN AMRO, Sky Radio, Tata Steel en Univé.

lees meer +

Simyo krijgt MWM2-award voor best luisterend telecombedrijf

Nadia Schiernecker | 30-8-2016 | 13:27

Deze maand kreeg Simyo de luistermonitor uitgereikt. Dit is de prijs voor best luisterende organisatie die MWM2 ieder kwartaal uitreikt in een specifieke branche op basis van klantonderzoek.

lees meer +

Simyo best luisterende telecomprovider van Nederland

Nadia Schiernecker | 21-6-2016 | 10:05

Simyo is de best luisterende telecomprovider van Nederland en verslaat daarmee T-mobile (tweede) en Telfort (derde) binnen de telecombranche.

lees meer +

Medewerkersonderzoek belangrijk instrument voor bedrijfsbinding

Nadia Schiernecker | 21-4-2016 | 13:10

Organisaties zijn in de afgelopen jaren sterk veranderd. Denk bijvoorbeeld aan het nieuwe werken – medewerkers werken vaker vanuit huis en op hun eigen moment. Of neem het aandeel van flexwerkers in de beroepsbevolking.

lees meer +

Wat doet een panel met uw organisatie?

Nadia Schiernecker | 19-4-2016 | 10:52

Luisteren naar de klant betekent meer kans op succes. Maar de manier waarop klanten om hun mening wordt gevraagd, maakt nogal uit.

lees meer +

Onderzoek via de app favoriet bij klantenpanel

Nadia Schiernecker | 6-4-2016 | 15:46

We navigeren met onze smartphone, we bankieren ermee, versturen e-mails en lezen artikelen op het kleine scherm.

lees meer +

Winnaar EMTÉ neemt MWM2 Luisteraward in ontvangst

Nadia Schiernecker | 4-12-2015 | 10:18

Commercieel directeur Johan van Heerebeek van Emté heeft de MWM2 Luisteraward in ontvangst genomen. Emté kreeg de award omdat het is verkozen tot best luisterende supermarkt van Nederland.

lees meer +

Hoe een organisatie de klant echt centraal stelt met een klantenpanel

Melvin van Luit | 23-11-2015 | 14:51

Een klantenpanel is dé manier om klanten aan een organisatie te verbinden. Om goed te kunnen luisteren naar de panelleden, zijn de volgende factoren onmisbaar.

lees meer +

Emté is best luisterende supermarkt van Nederland

Nadia Schiernecker | 23-11-2015 | 10:03

De Brabantse supermarktketen EMTÉ luistert het best naar haar klanten. Deen en Albert Heijn volgen daarna als de supermarkten die het best luisteren naar de mening van hun klanten.

lees meer +

De evolutie van het klantenpanel*: van survey naar connected

Melvin van Luit | 19-11-2015 | 11:02

Voor meer dan 500 grote organisaties in Nederland is een online klantpanel of een research community de centrale Raad van Advies. 

lees meer +

MWM2 opnieuw FD Gazellen

Nadia Schiernecker | 26-10-2015 | 11:44

Het Financiële Dagblad heeft MWM2 voor het derde jaar op rij benoemd tot FD Gazellen. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de snelgroeiende ondernemingen van Nederland.

lees meer +

De lessen uit het klantbelevingsevenement: het belang van goed luisteren

Nadia Schiernecker | 23-10-2015 | 16:14

Organisaties die goed luisteren naar hun klanten, zijn een verrijking voor consumenten.

lees meer +

Coop vertelt over succesvolle samenwerking met MWM2

Nadia Schiernecker | 1-10-2015 | 16:24

Hoe luister je als supermarkt naar je belangrijkste stakeholder, de klant? Coop gebruikt daarvoor het Luisterpanel.

lees meer +

Klantgericht luisteren loont

Frans Reichardt | 25-9-2015 | 15:31

“Consumenten luisteren niet meer”, aldus Marc Mathieu, Senior Vice President Brand Marketing van Unilever. Dit is ten dele waar. Consumenten luisteren nog wel, maar het liefst naar elkaar en steeds minder naar adverteerders. Reclame heeft merken doofstom en ongeloofwaardig gemaakt. Nu de klant aan het roer staat, zien adverteerders zich uitgedaagd het verloren gegane vertrouwen te herwinnen, de directe dialoog aan te gaan en goed te luisteren.

lees meer +

Luisteren naar klanten, hoe dan?

Manon Wiegman | 18-9-2015 | 13:38

De klant centraal! Vrijwel elke organisatie heeft dit tegenwoordig als missie geformuleerd. Er wordt veel onderzoek gedaan naar klantgedrag en behoeften.

lees meer +

Wat beweegt de afhaker?

Matthijs Wolters | 4-8-2015 | 13:59

Onderzoek naar het hoe en waarom van afhakende respondenten. Het is één van de grootste frustraties van marktonderzoekers: respondenten die afhaken tijdens het invullen van een vragenlijst.

lees meer +

Mee op ‘website- ontwikkelingsreis’ samen met klanten van Freo!

Irene van Ooijen | 22-7-2015 | 11:12

‘De persoonlijke website van onze klanten moet klantvriendelijker worden en de functionaliteiten willen we fors uitbreiden.

lees meer +

Verhoog je respons!

Nadia Schiernecker | 21-7-2015 | 10:31

MWM2 geeft tips voor responsverhoging. Uit onderzoek blijkt dat visualiseren, personaliseren, variëren en terugkoppelen van de resultaten de respons verhoogt.

lees meer +

Het NS panel in beheer van MWM2

Nadia Schiernecker | 15-7-2015 | 15:18

NS kiest voor MWM2. MWM2 gaat vanaf heden hét NS panel beheren; een van de grootste klantpanels van Nederland.

lees meer +

Incompany 500-onderzoek: Luisteren positief voor je reputatie

Nadia Schiernecker | 29-5-2015 | 15:43

Shell is voor de achtste keer in elf jaar op de eerste plaats geëindigd in het jaarlijkse Incompany 500-onderzoek onder 5.000 hoogopgeleide professionals.

lees meer +

Graydon: Geheim van succesvolle ondernemers

Nadia Schiernecker | 14-4-2015 | 15:49

MWM2 is een FD Gazellen! Graydon, partner van FD Gazellen, deed onderzoek naar het geheim van succesvol ondernemen.

lees meer +

Klantpanel versterkt loyaliteit

Nadia Schiernecker | 6-3-2015 | 10:52

Luisteren naar klanten is heel actueel. Een klantpanel is dé manier om de klant te laten zien dat zij centraal staan in de organisatie. Een eigen klantpanel versterkt de loyaliteit.

lees meer +

Expertsessie Coop & MWM2 groot succes!

Nadia Schiernecker | 6-2-2015 | 16:39

Tijdens het MIE (4 februari) organiseerde MWM2 samen met Coop een expertsessie voor invites only. Met een meer dan volle zaal, geïnteresseerd publiek en vele positieve reacties kunnen we stellen dat het een groot succes was.

lees meer +

Rabobank luistert het best naar haar klanten

Nadia Schiernecker | 29-10-2014 | 15:46

Vooral voor SNS Bank nog veel te verbeteren. Rabobank luistert van de zes grote Nederlandse banken het best naar haar klanten.

lees meer +

Luister event "Van zenden naar luisteren"

Yoram | 24-9-2014 | 08:58

Door social media gedreven zijn organisaties steeds meer in handen van consumenten. Consumers worden prosumers, B2C wordt C2B, inside out wordt outside in.

lees meer +

Volkswagen luistert het best naar haar klanten

Yoram | 4-9-2014 | 09:38

Automerken dienen proactief te vragen hoe tevreden de klant is. Volkswagen luistert het best naar haar klanten. Volgens 41% van de Nederlanders luistert Volkswagen het best naar de mening van haar klanten. Gevolgd door Volvo en Toyota van in totaal 15 voorgelegde automerken.

lees meer +

In co-creatie een nieuw betaalproduct ontwikkelen

Irene van Ooijen | 26-8-2014 | 14:43

Wordt het reizen met het openbaar vervoer prettiger als reizigers pas na het reizen al hun ritten betalen, in plaats van bij elk uitcheckmoment tijdens het reizen?

lees meer +

De Efteling best luisterende attractiepark van Nederland

Yoram | 26-8-2014 | 10:21

De Efteling luistert het best naar de mening van haar bezoekers. Ruim 40 procent van de bezoekers vindt dat het attractiepark goed luistert naar hun mening en wensen.

lees meer +

MWM2 op BNR radio met de Luistermonitor

Govert | 23-10-2013 | 09:40

Govert van den Bos van MWM2 was in oktober uitgebreid op de radio aan het woord in het programma de BNR Klantenshow.

lees meer +

Hema best luisterende winkel van Nederland

Yoram | 7-10-2013 | 11:54

Amsterdam, 07 oktober 2013 – Hema luistert het best naar de mening van haar klanten. Ruim 70 procent van de consumenten vindt dat het Nederlandse warenhuis goed luistert naar hun mening en wensen.

lees meer +


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.