Consument ziet weinig verschil tussen maaltijdbezorgers

Danny de Graaf | 9-5-2017 | 15:18

Aanbieders van diverse maaltijdbezorgers (zoals Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Foodora en UberEats) moeten meer doen om zich te onderscheiden van hun concurrenten, zo blijkt uit een sociale media analyse van Marktonderzoekbureau MWM2.

lees meer +

MWM2 Social Insights geeft wederom blijk van voorspellende waarde

Danny de Graaf | 19-4-2017 | 15:21

Begin dit jaar deed MWM2 onderzoek naar het online sentiment over Zorgverzekeringen. MWM2 keek hoe er op sociale media over de zes meest besproken zorgverzekeraars gesproken werd en onderzocht wat de drijfveren van consumenten waren om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.

lees meer +

MWM2 onderzoekt voor BNR Verkiezingen op sociale media

Danny de Graaf | 27-2-2017 | 15:07

Vanaf maandag 6 maart zal MWM2 dagelijks voor BNR Nieuwsradio onderzoek doen naar de verkiezingen op sociale media. Met behulp van geavanceerde software en handmatige analyses zal MWM2 dagelijks de verkiezingen op sociale media duiden.

lees meer +

Stroomstoring: bron van klachten en inhakers op sociale media

Danny de Graaf | 18-1-2017 | 14:58

De stroomstoring van afgelopen dinsdag in delen van Amsterdam heeft met 15.294 berichten gezorgd voor een hype op sociale media.

lees meer +

Sociale media goede indicator voor switchen van zorgverzekering

Danny de Graaf | 3-1-2017 | 12:16

Consumenten zijn het positiefst over Anderzorg, blijkt uit online trendonderzoek uitgevoerd door de afdeling Social Insights van MWM2 naar het sentiment van consumenten over zorgverzekeraars op sociale media.

lees meer +

Bewuste consument positiever over suiker

Danny de Graaf | 14-12-2016 | 14:41

Hoewel de berichtgeving over de gevaren van suiker de laatste jaren steeds negatiever wordt, zijn consumenten juist positiever over suiker geworden, blijkt uit onderzoek van online marktonderzoekbureau MWM2 en Coosto.

lees meer +

MWM2 host customer journey dag

Najoua Archane | 8-12-2016 | 16:32

Op 24 november organiseerde MWM2 in samenwerking met MOA, de brancheorganisatie voor markonderzoek en het Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA) een kennismiddag in het nieuwe customer journey lab van MWM2. Aan de hand van drie presentaties liet MWM2 deelnemers ervaren hoe je de klantreis in kaart brengt.

lees meer +

Albert Heijn wint Social Reputatie Index 2016

Aniek Schmal | 11-10-2016 | 17:55

Albert Heijn blijkt  de beste reputatie te hebben online. De Zaanse grootgrutter kwam als winnaar van MWM2’s Social Reputatie Index 2016 uit de bus.

lees meer +

Social insights als vertrekpunt voor panelonderzoek

Aniek Schmal | 6-10-2016 | 16:56

AEGON lanceerde onlangs een nieuwe reclame voor een hypotheek. Twee mannen met baby’s in een draagzak werden afgebeeld als potentiele klant. Heel modern, maar de draagzakken bleken niet ergonomisch verantwoord.

lees meer +

De vakantiedip bestaat écht en dit kun je er als organisatie mee doen

Nadia Schiernecker | 5-9-2016 | 14:39

Heb je de afgelopen twee weken, luisterend naar het  getsjirp van krekels, ook over de echte waarden in je leven nagedacht? Vakantie is een tijd van reflectie.

lees meer +

Social Insights leren wat er misging in de NOS-uitzending over de Olympische Spelen

Aniek Schmal | 9-8-2016 | 15:14

Het stormt niet alleen in deze typisch Nederlandse zomer; ook op social media regent het klachten. Dit keer gaat het niet over het weer, maar over de NOS en de berichtgeving rondom de Olympische Spelen.

lees meer +

Social Insights leren organisaties om te gaan met reisangst

Aniek Schmal | 24-6-2016 | 09:48

Nederlanders waren afgelopen jaar bang om met vakantie te gaan.

lees meer +

Vier dingen die social insights voorspellen over vakantietrends

Aniek Schmal | 22-6-2016 | 14:54

Wanneer denken consumenten na over hun vakantie? Vakantiekriebels verlopen periodiek, laat onderzoek naar social data zien.

lees meer +

Een sterk werkgeversmerk is als een aantrekkelijke vrouw

Nadia Schiernecker | 15-6-2016 | 15:05

Een auto van de zaak, een 36-urige werkweek of een Europese tankpas – vroeger waren het vooral de financiële extraatjes die een bedrijf aantrekkelijk maakten als werkgever.

lees meer +


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.