Finance & Services

De financiële sector transformeert. Het toezicht wordt vergroot door onder andere de AFM. Daarnaast worden wet- en regelgeving aangescherpt. De markt heeft te maken met een kritischer en prijsbewuster soort klanten. Banken, verzekeraars en pensioenfondsen werken hard aan herstel van volledig vertrouwen in de sector bij al haar stakeholders. Daarnaast is de invloed van internet op de branche enorm, en nog lang niet in haar eindfase. Ook voor de klanten verandert er dus veel.

Door deze aardverschuiving in de sector krijgt 'de klant centraal stellen' een nieuwe betekenis en is belangrijker dan ooit. Het gespecialiseerde brancheteam Finance & Services helpt financieel- en zakelijk dienstverleners met het luisteren naar klanten en de juiste interpretatie daarvan. Hierbij kan gedacht worden aan producten als continu tevredenheidonderzoek, co-creatie, website onderzoek, loyaliteits- en klantbelevingsonderzoek, en research panels en/of communities.

Banken

Voor velen is je saldo checken en geld overmaken met de smartphone of tablet al de gewoonste zaak van de wereld en onmisbaar geworden. Voor anderen is het een overstap die moeilijk is. Bankieren gebeurt steeds vaker (noodgedwongen) virtueel en het aantal vestigingen loopt terug. Maar hoe zorg je ervoor dat voor consumenten vaak complexe producten, zoals een hypotheek, transparant en duidelijk zijn? En je klanten meekomen in de wereld van digitalisering?

Verzekeraars

De verzekeringssector vertoont sterke vergelijkenissen met de bankensector en dient zich aan vaak dezelfde gedragsregels te houden. Op welk domein je nu ook verzekert: schade, zorg, inkomen, leven of wonen, uiteindelijk gaat het om loyale en tevreden klanten. Een positief imago, slimme producten en goede dienstverlening kunnen hier aan bijdragen.

Pensioenfondsen

De afgelopen jaren heeft het onderwerp ‘pensioen’ veel media-aandacht gekregen. Hierdoor is de pensioenbetrokkenheid gestegen, maar lijkt het pensioenvertrouwen met name onder jongeren verder te dalen. Daarnaast is het voor velen iets wat 'nog zo verweg is'. Het betrekken van en in contact staan met deelnemers is dan ook vaak een van de grootste uitdagingen.

Lezen deelnemers de informatie die zij krijgen over hun pensioen? Welke kennis hebben zij en hoeverre zijn zij zich bewust van hun eigen toekomstige pensioensituatie?

Uitzendbranche

Organisaties op de Nederlandse arbeidsmarkt vragen steeds meer om flexibele arbeidskrachten. Voor uitzendbureaus is het daarom cruciaal om over capabele en tevreden flexkrachten te beschikken en te zorgen dat je deze mensen blijft binden.

Consultancy

Onderbouwende marktcijfers en –inzichten zijn vaak van groot belang voor een juist en gedragen advies. Om hierin te voorzien biedt MWM2 toegang tot een panels zowel in binnen en buitenland en ondersteunt bij marktverkenning en segmentatieonderzoek, en Usage & Attitude onderzoek. Dit biedt consultancy bureaus gedegen handvatten voor advies.

Finance & Services

Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.