...

‘Speeddaten’ met klanten

Behoefte

Om haar productportefeuille te innoveren organiseerde ABN AMRO een hackathon over hypotheken. Tijdens dit event ontwikkelden acht ABN AMRO-teams elk een eigen productidee. Er was behoefte aan het snel testen van deze ideeën onder de doelgroep. ABN AMRO heeft MWM2 gevraagd hiertoe onderzoek te verrichten.

Aanpak

MWM2 stelde een combineerde aanpak voor van twee onderzoeksfasen. De eerste fase betrof een community-onderzoek waarin de klantbehoefte werden verkend. Door middel van een kwalitatief online onderzoek onder 100 klanten met een ABN AMRO hypotheek werden klantinzichten vergaard.

De tweede fase betrof een face-to-face sessie tijdens het event waarin elk team haar idee toetste met de doelgroep. In speeddates van elk zeven minuten ontmoetten de teams acht klanten. Daarbij stelden zij vragen aan de respondenten aan de hand van een door MWM2 opgestelde checklist.

Inzichten

De eerste fase (community-onderzoek) gaf inzicht in de beleving en behoefte van de doelgroep ten aanzien van hypotheken. Deze klantinzichten gaf de hackathon-teams haakjes bij de ontwikkeling van nieuwe productideeën. In de tweede fase (speeddates) werd duidelijk wat bij elk idee de sterke punten waren, als ook waar de ruimte lag voor optimalisatie.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!