08 Albelli resize 2

Continu de klanttevredenheid meten

Behoefte

Om de hoge kwaliteit van hun fotoproducten te kunnen waarborgen, wil het internationale e-commerce bedrijf Albelli de klanttevredenheid continu meten. Dit wordt niet alleen gedaan voor Albelli (Nederland, België, Duitsland en Frankrijk), maar ook voor hun andere merken, te weten Bonusprint (UK), Önskefoto (SE) en Fotoknudsen (NO).

Aanpak

In samenwerking met MWM2 heeft Albelli een automatisch Continu Feedback Management systeem (CFM) opgezet. Op het moment dat de klant een online bestelling doet, worden data via een SFTP-koppeling op de server van MWM2 geplaatst. Dit zorgt ervoor dat de klant automatisch een gepersonaliseerde e-mail ontvangt. Om de response te verhogen zijn de vragen visueel vormgegeven en bevat de e-mail alvast de eerste vraag -de NPS vraag- van het onderzoek. Daarnaast wordt alle data direct ingeschoten in de Business Intelligence tool van Albelli (Qlickview), via een API-koppeling. Door het gebruikmaken van deze tool, heeft iedereen binnen Albelli altijd actuele data beschikbaar.

Inzichten

Het continu meten van de klanttevredenheid, in het bijzonder de NPS-score, biedt Albelli inzicht in de klantervaringen van haar producten en services. De vragenlijst en de uitnodiging is mooi en intuitief vormgegeven, passend bij Albelli. Met het meetsysteem kan Albelli direct handelen in geval van een zichtbare afwijking. De automatische koppelingen tussen MWM2 en Albelli brengen tijd- en geldbesparingen met zich mee. Door het automatiseren is het verkrijgen van data minder foutgevoelig. 

Wouter b MWM2 kleur

Meer informatie

Wouter Bos

w.bos@mwm2.nl
×

Klantbeleving

Door goed naar uw klanten te luisteren weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Hierdoor worden uw producten en diensten beter afgestemd op de wensen van de klant. Dit leidt tot een optimale klantbeleving en trouwe klanten. MWM2 meet niet alleen tevredenheid, maar ook loyaliteit, NPS en CES waarbij gebruik wordt gemaakt gevalideerde analysemodellen en benchmarks. Wij hanteren diverse kwalitatieve en kwantitatieve technieken waaronder: interactieve workshops, klantsafari’s, focusgroepen en (online) dagboekonderzoek.

Bekijk meer cases en nieuws over klantbeleving

Cases & Nieuws
×

Bedrijfsdata

Organisaties hebben in hun systemen (zoals in hun CRM) zelf vaak grote hoeveelheden waardevolle klantdata. Denk bijvoorbeeld aan data over het aankoopgedrag en productgebruik. MWM2 hanteert diverse analysetechnieken om deze data te gebruiken en te koppelen aan onderzoeksdata. Door deze bronnen te combineren kunt u beter inzichten verkrijgen in o.a. de loyaliteit van uw klant.

Bekijk meer cases en nieuws over company data

Cases & Nieuws
×

Mobile & Visual Insights


MWM2 innoveert continu en investeert o.a. in research via mobiele technologie zoals onderzoek via WhatsApp, facebook en apps van opdrachtgevers. Ook maken we exclusief gebruik van toegewijde mobiele panels waarmee klanten op een laagdrempelige wijze uitgenodigd worden voor zowel kwantitatief onderzoek als online discussies. In alles wat wij doen stellen wij de respondent centraal. Daarom houden wij onze onderzoeken kort, visueel en respondentvriendelijk. Eén van de technieken die we hiervoor toepassen is ‘Visual Insights’. Bij Visual Insights geven klanten aan de hand van visuele cues alleen feedback over onderwerpen die er voor hen echt toe doen.

Bekijk meer cases en nieuws over ‘Mobile en Visual Insights’

Cases & Nieuws