10 AMSTA website 2

Bekijk de website door de ogen van de klant

Behoefte

Amsta vroeg zich af: In hoeverre voldoet onze website aan de wensen van de klant? Kunnen klanten makkelijk een zorginstelling kiezen bij hun in de buurt? Kunnen ze makkelijk vinden wat er geregeld moet worden en welk type zorg relevant is voor hun situatie?

Aanpak

Om een beeld te krijgen over de beleving van de doelgroep met de website heeft MWM2 eye-tracking interviews ingezet. Respondenten werden individueel geobserveerd terwijl zij aan de hand van een situatieschets of opdracht door de website navigeerden. Hierbij zijn de oog- en muisbewegingen bijgehouden. 

Inzichten

Dankzij de interviews kreeg Amsta inzicht in de beoordeling van onderdelen zoals navigatie, design en content. Na analyse van de oogbewegingen viel op dat bepaalde informatie nauwelijks wordt opgemerkt. Dit bevestigt het gegeven dat bezoekers scannen in een traditioneel F-patroon. De focus ligt op de linkerkant. Op basis van deze en andere uitkomsten is de website van Amsta aangepast.

“Het eye-trackingonderzoek heeft veel waardevolle informatie opgeleverd. Dat geeft ons houvast om de website op een goede en gestructureerde manier te verbeteren. De samenwerking met MWM2 was heel prettig. De voorbereiding, de eye-trackingsessie en de terugkoppeling van de resultaten verliep uitstekend. We kunnen hier echt verder mee!”, aldus een woordvoerder van Amsta.

Manon MG 2371

Meer informatie

Manon van de Schilde

m.vandeschilde@mwm2.nl
×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws
×

UX-onderzoek

Het wordt steeds belangrijker om digitale producten op continue basis te optimaliseren en bij te blijven met de snelle ontwikkelingen op de markt. UX onderzoek is nodig om te achterhalen wat hun behoefte en ervaring is. MWM2 biedt uiteenlopende methoden en technieken om uw website en/of mobiele applicaties te onderzoeken. Wij werken met zowel kwantitatieve als kwalitatieve methoden en zien kansen voor vernieuwing in elke fase van het onderzoekstraject: van concept tot design, van prototype tot website die al live staat.

Bekijk meer cases en nieuws over UX-onderzoek

Cases & Nieuws