...

Bekijk de website door de ogen van de klant

Behoefte

Amsta vroeg zich af: In hoeverre voldoet onze website aan de wensen van de klant? Kunnen klanten makkelijk een zorginstelling kiezen bij hun in de buurt? Kunnen ze makkelijk vinden wat er geregeld moet worden en welk type zorg relevant is voor hun situatie?

Aanpak

Om een beeld te krijgen over de beleving van de doelgroep met de website heeft MWM2 eyetracking interviews ingezet. Respondenten werden individueel geobserveerd terwijl zij aan de hand van een situatieschets of opdracht door de website navigeerden. Hierbij zijn de oog- en muisbewegingen bijgehouden. 

Inzichten

Dankzij de interviews kreeg Amsta inzicht in de beoordeling van onderdelen zoals navigatie, design en content. Na analyse van de oogbewegingen viel op dat bepaalde informatie nauwelijks wordt opgemerkt. Dit bevestigt het gegeven dat bezoekers scannen in een traditioneel F-patroon. De focus ligt op de linkerkant. Op basis van deze en andere uitkomsten is de website van Amsta aangepast.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!