53 Voordelen mobiel 2

Mobiel onderzoek en het bereik van jongeren

Organisaties die ook naar jonge klanten willen luisteren doen er goed aan hun onderzoeksprojecten mobiel vriendelijk te maken. De meest ultieme vorm van mobiel vriendelijk is een Research App. Deze zorgt voor meer betrokkenheid en hogere response. Met de Research App krijgt de participant op een heel natuurlijke maar oook duidelijk manier notificaties voor deelname aan een onderzoeksproject. Toch zijn er nog altijd organisaties die de research App niet kennen . Spijtig want onderzoek via de Research App biedt nog meer voordelen:

Aansluiting met jongeren

Het is lastig om jongeren warm te maken voor onderzoek, maar onze ervaring leert dat ze wel willen meedoen aan mobiel onderzoek, zeker als dat gaat via een Research App. Dat komt omdat het kort en intuïtief is. Bovendien haakt deze manier van onderzoek in op hun belevingswereld; een jongere regelt bijna alles via zijn smartphone.

Op locatie en in het moment

Met GPS of i-Beacons kunt u inspelen op het feit dat de bezoeker ‘in de buurt is’. Vlak na een winkel- of festivalbezoek kunt u hem bijvoorbeeld met een pushbericht vragen of hij enkele vragen wil beantwoorden? Deze vorm van onderzoek is rijker omdat u precies weet waar en hoe laat de respondent ergens was. Het is ook preciezer, want de bezoeker heeft de ervaring nog vers in het geheugen.

U kunt vragen om foto’s of video’s

U kunt via de app respondenten vragen om met hun mobiele telefoon een filmpje of foto te maken. Het grote voordeel hiervan is dat de onderzoeker direct een beeld heeft bij het verhaal van de respondent.

Wouter b MWM2 kleur

Meer informatie

Wouter Bos

w.bos@mwm2.nl
×

Mobile & Visual Insights


MWM2 innoveert continu en investeert o.a. in research via mobiele technologie zoals onderzoek via WhatsApp, facebook en apps van opdrachtgevers. Ook maken we exclusief gebruik van toegewijde mobiele panels waarmee klanten op een laagdrempelige wijze uitgenodigd worden voor zowel kwantitatief onderzoek als online discussies. In alles wat wij doen stellen wij de respondent centraal. Daarom houden wij onze onderzoeken kort, visueel en respondentvriendelijk. Eén van de technieken die we hiervoor toepassen is ‘Visual Insights’. Bij Visual Insights geven klanten aan de hand van visuele cues alleen feedback over onderwerpen die er voor hen echt toe doen.

Bekijk meer cases en nieuws over ‘Mobile en Visual Insights’

Cases & Nieuws
×

Onderzoeksdata

MWM2 gebruikt de meest geavanceerde onderzoeksmethoden en -technieken om inzichten te verkrijgen. Wij genereren die data aan de hand van surveys en op basis van o.a. acces- & klantenpanels en communities. Om goede data te genereren stelt MWM2 de respondent centraal. Alles is er bij ons op gericht om de respondent een optimale beleving te presenteren: mobiel, intuïtief en visueel.

Bekijk meer cases en nieuws over research data

Cases & Nieuws