54 community manager 2

Drie tips voor een succesvolle Research Community

De Community Manager speelt een belangrijke rol in het succes van een Research Community. Deze persoon ontwikkelt de dialoog, motiveert leden, herkent inzichten en maakt de vertaalslag naar acties en kansen voor de opdrachtgever. Maar naast gebruik maken van de ervaring en deskundigheid van MWM2’s Community Research specialisten is er meer dat u kunt doen om uw Research Community tot een succes te maken. We geven drie tips.

Bepaal de doelstelling van de community

Zorg ervoor dat het doel van uw organisatie in verbinding wordt gebracht met de motivatie van het communitylid. Wat wilt u weten van uw doelgroep en wat is het nut voor het communtylid om deel te nemen? Vertaal vraagstukken naar interessante, uitdagende discussie onderwerpen en speel met opdrachten en vragen, zodat zowel het communitylid als u er wat aan heeft.

Optimaliseer interactie en diepgang

Breng goed in kaart wie de (potentiële) communityleden zijn, wat hen bindt en welke interesses ze delen. Hierdoor verlaag je de drempel tot deelname en ontstaat er ruimte om inzichten te onthullen.

Interpreteer reacties

Lees niet alleen wát iemand zegt, maar kijk vooral ook hoe het gezegd wordt en waarom. Het gaat om de dynamiek begrijpen wat er tussen de regels door bedoeld wordt.

 

Liselot

Meer informatie

Liselot Rooimans

l.rooimans@mwm2.nl
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws