04 Diabetesfonds 2

Research Community brengt lotgenoten bij elkaar

Behoefte

Het Diabetes Fonds wilde de zorgbehoeften van patiënten (en hun naasten) die lijden aan Diabetes Type 1 in kaart brengen. Wat ontbreekt er aan de dienstverlening en welke ideeën hebben betrokkenen om dit te verbeteren?

Aanpak

MWM2 zet in samenspraak met het Diabetes Fonds een Online Community op om in dialoog te gaan over dit onderwerp. Een ervaren Community Manager van MWM2 begeleidde de discussies die onder andere gingen over de tekortkomingen van de huidige dienstverlening.

Inzichten

De Research Community verschafte het Diabetes Fonds heldere inzichten in de behoeften van de doelgroep. Minstens zo belangrijk was dat deze Online Community een aanzet vormde voor een permanent online platform en ontmoetingsdagen waar lotgenoten elkaar konden treffen; een lang gekoesterde wens van de deelnemers.

 

Liselot

Meer informatie

Liselot Rooimans

l.rooimans@mwm2.nl
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws