16 Freo website 2

Samen met klanten de site doorontwikkelen

Behoefte

Freo is specialist in online lenen waardoor een groot deel van de dienstverlening ook online plaatsvindt. De website van Freo en de persoonlijke online omgeving voor klanten spelen daarom een belangrijke rol in de dienstverlening. Daarom wilde Freo de persoonlijke website van klanten klantvriendelijker maken en de functionaliteiten fors uitbreiden. Maar wat verwacht de klant?

Aanpak

Om de dialoog aan te gaan heeft MWM2 de 'Freo Community' opgezet, een digitale ontmoetingsplek voor klanten van Freo. Hier vonden zowel kwalitatieve discussies als kwantitatief UX (User-Experience) onderzoek plaats. Het is dé ideale combinatie om klanten mee op ‘reis’ te nemen bij het doorontwikkelen van de website. Freo kon zelf het moment bepalen wanneer en hoe vaak de doelgroep betrokken werd. Een ervaren Community Manager van MWM2 begeleide de online discussie. 

Inzichten

Het onderzoek van MWM2 bracht de sterke en zwakke plekken t.o.v. de huidige en eerste versie van de persoonlijke website aan het licht. De aanpak van MWM2 gaf Freo een duidelijke richting voor de nieuwe versie.

Een woordvoerder van Freo toonde zich zeer tevreden met de aanpak van MWM2: “De Freo Community stelt ons in de gelegenheid om de klant te betrekken bij het ontwikkelen van de nieuwe persoonlijke website. De discussies geven ons duidelijkheid waar we heen moeten, zodat we geen tijd en moeite verspillen en meteen de juiste koers varen!”

Manon MG 2371

Meer informatie

Manon van de Schilde

m.vandeschilde@mwm2.nl
×

UX-onderzoek

Het wordt steeds belangrijker om digitale producten op continue basis te optimaliseren en bij te blijven met de snelle ontwikkelingen op de markt. UX onderzoek is nodig om te achterhalen wat hun behoefte en ervaring is. MWM2 biedt uiteenlopende methoden en technieken om uw website en/of mobiele applicaties te onderzoeken. Wij werken met zowel kwantitatieve als kwalitatieve methoden en zien kansen voor vernieuwing in elke fase van het onderzoekstraject: van concept tot design, van prototype tot website die al live staat.

Bekijk meer cases en nieuws over UX-onderzoek

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws
×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws