...

Meer inzichten leiden tot betere sociale wijkteams

Behoefte

Sinds 2015 zijn Gemeenten verantwoordelijk voor jeugdzorg, werk en inkomen en zorg aan langdurig zieken en ouderen. Een groot deel van deze zorgtaken wordt uitgevoerd door sociale wijkteams, jeugdteams en CJG-teams. Het is voor gemeenten belangrijk om te weten hoe de ondersteuning door deze teams wordt ervaren en kan worden verbeterd. 

Aanpak

Bewoners kregen per e-mail of brief een uitnodiging om een korte vragenlijst in te vullen. Deze kon altijd en overal worden ingevuld, bijvoorbeeld bij het wijkteam op een tablet of via www.ervaringmetwijkteam.nl. Bewoners die niet online konden of wilden reageren, konden een schriftelijke vragenlijst invullen of er werd telefonisch contact met hen opgenomen.

Inzichten

Het onderzoek gaf Gemeenten, sociale (wijk)teams, jeugdteams en CJG-teams inzicht in de kwaliteit van de ondersteuning en liet hen zien waar verbeteringen mogelijk zijn en waar zij tot concrete actie(s) over kunnen gaan. Deze inzichten zijn essentieel voor verdere verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening van sociale (wijk)teams of jeugdteams.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!