Gezondheid 2018 copy2

Social Insights vindt trends over goede voornemens

MWM2 onderzocht welke trends er zijn op het gebied van goede voornemens in januari 2018, vergeleken met de afgelopen vijf jaar. Door berichten te analyseren die consumenten spontaan achterlaten op social media, fora, blogs, etc, vonden wij een aantal interessante trends:

Verschuiving goede voornemens

Een gezonde levensstijl is steeds meer verankerd in ons leven. Vijf jaar geleden was ‘stoppen met roken’ nog het meest genoemde goede voornemen, maar tegenwoordig gaat men vaker op zoek naar voeding, dieet- en sporttips. Populaire termen zijn dan ook ‘bananenbrood’, ‘killerbody dieet’, ‘foodmap dieet’, ‘koolhydraatarm’, ‘eiwitshake’ en ‘eten voor, en na het sporten’.

Balans

Consumenten richten zich steeds meer op hun algehele gezondheid en rust en balans, zoals wandelen, naar buiten gaan, grenzen bewaken en mindfullness.

Goede voornemens worden specifieker

Er is een verschuiving van algemene goede voornemens (zoals afvallen, gezond eten), naar meer specifieke goede voornemens, zoals minder vlees eten, niet meer uit pakjes/zakjes koken en minder tijd besteden aan social media.

Hele jaar door

Dit jaar zien we dat de positieve ‘vibe’ die gepaard gaat met een goed voornemen omslaat in een negatief sentiment; men krijgt er stress van en geeft na een paar dagen al op. Als reactie daarop zien we een trend dat goede voornemens gedurende het hele jaar kunnen ontstaan en elke dag aangepast kunnen worden. Veel blogs/magazines spelen hierop in door tips te geven over hoe je die voornemens het beste kunt volhouden.

bijschrift

trends goede voornmemens

 

 

 


Trendonderzoek voor uw organisatie inzetten?

MWM2 doet veel trendonderzoek voor haar opdrachtgevers (o.a. op het gebied van gezondheid). Weten wat belangrijke trends in uw markt zijn en wat dit voor uw merk en producten betekent? Neemt contact op met Aniek Schmal.

Aniek MG 2194

Meer informatie

Aniek Schmal

a.schmal@mwm2.nl
×

Open Data

Berichten op Twitter, Facebook, online discussies en reviews geven organisaties belangrijke inzichten in trends en ontwikkelingen. Ze bepalen steeds meer de merkreputatie, loyaliteit van merken en aankoop van producten en diensten. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata & vertalen naar waardevolle en bruikbare inzichten is een vak; ons vak. MWM2 biedt daarom meerdere oplossingen om optimaal van deze data gebruik te maken en deze te koppelen aan inzichten uit andere databronnen.

Bekijk meer cases en nieuws over research open & sociale data

Cases & Nieuws
×

Social Insights

Social Insights is de methode om inzichtelijk te maken wat er online over uw merk, product of thema wordt gezegd. Peer-to-peer bepalen immers steeds meer de merk¬reputatie, loyaliteit en aankoop van een merk of product. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata is een vak apart. Monitoring tools volstaan niet omdat het internet ruis en spam bevat en menselijke intelligentie nodig is om te begrijpen welke informatie relevant is, waar die gevonden wordt en hoe deze te interpreteren . MWM2 achterhaalt en bundelt hoge kwaliteitsdata van klanten, ontdekt (latente) klantbehoefte en vertaalt dit naar concrete inzichten, adviezen en kansen.

Bekijk meer cases en nieuws over social insights

Cases & Nieuws