...

Crisis heeft geen effect op donaties

MWM2 onderzocht in tijdens de crisis in 2013 het donatiegedrag van de Nederlander. Hiervoor ondervroegen wij 500 Nederlanders via een online enquête. Uit ons onderzoek blijkt dat de crisis geen effect had op het donatiegedrag van de Nederlander. Charitatieve instellingen (o.a. goede doelen) ontvingen even veel geld via collectes, giften, donaties, etc. als in voorgaande jaren.

Conclusies

De belangrijkste conclusies uit de enquête zijn

– 6,6 miljoen huishoudens (van totaal 7,5 miljoen) hebben gedoneerd
– 88% van de Nederlanders heeft gedoneerd
– Het totale bedrag dat gedoneerd werd bedroeg € 1.37 miljard
– Per huishouden werd er gemiddeld € 207,- aan goede doelen geschonken
– Daarvan ging € 111,- naar gezondheidszorg, € 48,- naar ontwikkelingshulp, € 40,- naar natuur-, milieu- en dierenbelangen en € 8,- naar sport, welzijn en cultuur.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!