Hema beacons 2

Pilot met beacons en de Research App

Behoefte

HEMA wilde de mening peilen van klanten in haar nieuwe pilot stores: Op een eigentijdse wijze die heel dicht op het moment van het winkelbezoek meet. 

Aanpak

MWM2 zette voor dit onderzoek de Reseach App in. Alle deelnemer hebben deze op hun telefoon gezet. Daarnaast zijn er I-beacons opgehangen in winkels. Op het moment dat klanten met de Hema Research App de winkel bezochten kregen zij na een paar minuten een notificatie om deel te nemen aan het onderzoek. Zo konden wij voor HEMA de meest pure ervaring van hun klanten meten. Uiteraard in een kort onderzoek met gevisualiseerde vragen en speelse technieken.

Voor HEMA werd hiertoe per vestiging een mobile panel opgezet van 200 leden. Panelleden werden in de winkel zelf geworven en gevraagd om voor een periode van vier maanden mee te doen. Daarvoor werd een vergoeding in het vooruitzicht gesteld. De Hema Research App, volledig in de HEMA huisstijl, kon ter plekke worden gedownload. Zo was men onmiddellijk gereed om mee te doen met onderzoek.

Inzichten

Het onderzoek leverde HEMA op regelmatige basis de nodige actuele inzichten op. Ook MWM2 heeft inzichten verkregen om de technologie te kunnen doorontwikkelen.   

"We kregen een hoge en snelle response met push-berichten” en “klanten vonden het jammer dat de pilot was afgelopen!”, waren enkele reacties van medewerkers van HEMA na afloop van de pilot.

Wouter b MWM2 kleur

Meer informatie

Wouter Bos

w.bos@mwm2.nl
×

Klantbeleving

Door goed naar uw klanten te luisteren weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Hierdoor worden uw producten en diensten beter afgestemd op de wensen van de klant. Dit leidt tot een optimale klantbeleving en trouwe klanten. MWM2 meet niet alleen tevredenheid, maar ook loyaliteit, NPS en CES waarbij gebruik wordt gemaakt gevalideerde analysemodellen en benchmarks. Wij hanteren diverse kwalitatieve en kwantitatieve technieken waaronder: interactieve workshops, klantsafari’s, focusgroepen en (online) dagboekonderzoek.

Bekijk meer cases en nieuws over klantbeleving

Cases & Nieuws
×

Mobile & Visual Insights


MWM2 innoveert continu en investeert o.a. in research via mobiele technologie zoals onderzoek via WhatsApp, facebook en apps van opdrachtgevers. Ook maken we exclusief gebruik van toegewijde mobiele panels waarmee klanten op een laagdrempelige wijze uitgenodigd worden voor zowel kwantitatief onderzoek als online discussies. In alles wat wij doen stellen wij de respondent centraal. Daarom houden wij onze onderzoeken kort, visueel en respondentvriendelijk. Eén van de technieken die we hiervoor toepassen is ‘Visual Insights’. Bij Visual Insights geven klanten aan de hand van visuele cues alleen feedback over onderwerpen die er voor hen echt toe doen.

Bekijk meer cases en nieuws over ‘Mobile en Visual Insights’

Cases & Nieuws
×

MWM2 Technologie

MWM2’s technologie stelt organisaties in staat om nog beter, en op intuïtieve en veelzijdige manier te luisteren naar hun klanten. Het behelst zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek. Wij gebruiken niet alleen hoogwaardige technologie om data te verzamelen, te ordenen en te presenteren, maar ontwikkelen deze ook zelf. Ons team van specialisten is continu bezig met nieuwe innovaties en verbeterde toepassingen van onze eigen technologie.

Bekijk meer cases en nieuws over technologie

Cases & Nieuws