...

Hoge respons dankzij visueel onderzoek

Behoefte

ID&T wil op regelmatige basis in contact staan met haar doelgroep, de (hard) danceliefhebbers. Eerdere initiatieven hadden onvoldoende aansluiting bij de doelgroep hetgeen resulteerde in steeds lagere respons op enquêtes. 

Aanpak

Om onderzoeken beter te laten aansluiten bij de belevingswereld van de festivalbezoekers is veel nadruk gelegd op het relevant maken van de surveys, daarnaast moest de enquête bondiger en meer visueel van opzet. MWM2 heeft daarom ID&T haar product Visual Insights geadviseerd. Visual Insights maakt het mogelijk om korte, intuïtieve en visueel aantrekkelijke vragenlijsten voor te leggen. Daarnaast maakt het de vragenlijst relevant voor iedereen: respondenten kunnen zelf kiezen over welk onderwerp zij iets kwijt willen. Bijvoorbeeld over het eten & drinken of over duurzaamheid.

Inzichten

De aanpak van MWM2 zorgde voor een veel hogere respons. ID&T kreeg daarnaast goede, rijke inzichten over waar bezoekers tevreden over zijn en op welke punten ID&T zich nog kan verbeteren. Deze verbeterpunten waren goed onderbouwd omdat menig respondent van de optie gebruik maakte om zijn mening toe te lichten.    

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!