10 Munt social 2

Social onderzoek leidt tot concrete tips

Behoefte

Welke onderwerpen leven er online onder consumenten als het gaat om het proces van hypotheken en de rol van de hypotheekadviseur? Voor Munt Hypotheken is dat informatie waarmee zij haar dienstverlening kan verbeteren.  

Aanpak

Social Insights verrichtte onderzoek op Facebook, Twitter, fora en blogsen vond in een tijdframe van 1 jaar duizenden berichten die het woord hypotheek/ hypotheken bevatten in combinatie met woorden als ‘aanvraag’, ‘kopen’, ‘ervaring’, ‘adviseur’. Deze berichten zijn gefilterd op ruis, spam, reclame en duplicaten zodat er ruim 1.000 relevante en betekenisvolle berichten overblijven, die handmatig zijn geanalyseerd en gecodeerd. Zo wordt rekening gehouden met de behoeftes van de consument en de onderliggende emoties achter de geplaatste berichten. 

Inzichten

Dankzij social onderzoek kreeg Munt inzicht in wat consumenten uitspoken en posten online. De onderzoeksresultaten lieten zien wat de belangrijkste drijfveren zijn voor de consument en waar zij positief of negatief tegen aankijken. Aan de hand van de social inzichten heeft MWM2 een Top 10 do’s en dont’s geformuleerd voor intermediairs en hypotheekverstrekkers die ingaan op de self-service trends bij consumenten, het oplossen van irritaties en het aanpassen en verbeteren van de dienstverlening. 

“We wilden graag weten wat nu echt de beleving van consumenten is bij het aanvragen van een hypotheek. Een traditionele enquête geeft daarbij een gekleurd beeld. Via het social onderzoek dat MWM2 voor ons uitvoerde kregen we waardevolle informatie om ons eigen proces te verbeteren, maar ook veel bruikbare tips voor ons intermediair”, aldus een woordvoerder van Munt.

Aniek MG 2194

Meer informatie

Aniek Schmal

a.schmal@mwm2.nl
×

Open Data

Berichten op Twitter, Facebook, online discussies en reviews geven organisaties belangrijke inzichten in trends en ontwikkelingen. Ze bepalen steeds meer de merkreputatie, loyaliteit van merken en aankoop van producten en diensten. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata & vertalen naar waardevolle en bruikbare inzichten is een vak; ons vak. MWM2 biedt daarom meerdere oplossingen om optimaal van deze data gebruik te maken en deze te koppelen aan inzichten uit andere databronnen.

Bekijk meer cases en nieuws over research open & sociale data

Cases & Nieuws
×

Social Insights

Social Insights is de methode om inzichtelijk te maken wat er online over uw merk, product of thema wordt gezegd. Peer-to-peer bepalen immers steeds meer de merk¬reputatie, loyaliteit en aankoop van een merk of product. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata is een vak apart. Monitoring tools volstaan niet omdat het internet ruis en spam bevat en menselijke intelligentie nodig is om te begrijpen welke informatie relevant is, waar die gevonden wordt en hoe deze te interpreteren . MWM2 achterhaalt en bundelt hoge kwaliteitsdata van klanten, ontdekt (latente) klantbehoefte en vertaalt dit naar concrete inzichten, adviezen en kansen.

Bekijk meer cases en nieuws over social insights

Cases & Nieuws
×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws