34 Crowdtech 2

MWM2 met Crowdtech ook in buitenland actief

Sinds 2013 is MWM2 onder de naam Crowdtech ook in het buitenland actief. Crowdtech biedt o.a. in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk de diensten van MWM2’s Research Platform aan.  

Onderzoek naamsbekendheid Formule1-circuit Baku

Crowdtech specialiseert zich in het assisteren van bedrijven bij het opzetten van hun eigen, op maat gesneden, platform. Zo hielp Crowdtech Repucom (één van de grootste Internationale sportmarketeers) al bij het opzetten van een wereldwijd onderzoek naar de naamsbekendheid van het Formule 1-circuit in Baku, Kazachstan. 

Expert-community voor Maersk

Ook aan Maersk levert Crowdtech technologie voor een internationale ‘expert community’ over de scheepvaartindustrie. Wereldwijd worden deskundigen met ervaring in of bijzondere kennis over de scheepvaartindustrie gevraagd hun kennis te delen via groepsdiscussies, vragenlijsten en korte polls. De uitkomsten hiervan worden als ‘industry insights’ als eerste op het – in Maersk huisstijl vormgegeven- platform gedeeld. 

Crowdtech onderscheidt zich

Crowdtech onderscheidt zich vooral in het beheer van zogeheten ‘Insight Communities’. Deze onderzoekpanels zijn een alternatief voor Acces Panels die vooral in de Britse markt nog steeds de norm zijn. Access Panels zijn panels waarvoor een extern databureau de contactgegevens van respondenten levert. De marktonderzoeker betaalt doorgaans een ‘fee’ per ingevulde vragenlijst. Het risico bij deze werkwijze is dat respondenten maar doorklikken en vragen ongelezen beantwoorden, op zoek naar de financiële beloning. 

Crowdtech daarentegen, heeft ruime ervaring in het beheer van ‘Insight Communities’. De deelnemers aan deze panels zijn intrinsiek gemotiveerd om aan onderzoek mee te doen. Ze krijgen niet betaald, maar willen zelf graag meepraten over de service of het imago van een bedrijf. Omdat ze vaker worden geraadpleegd met korte vragenlijsten voelen zij zich betrokken bij het bedrijf. Daarnaast kunnen ze eigen onderwerpen aandragen en meepraten over de koers van het bedrijf in online discussies.

MWM2 partner voor multinationals

Dat MWM2 ook een internationale tak heeft is niet alleen interessant voor buitenlandse bureaus die gebruik willen maken van de software, maar ook voor multinationals die marktonderzoek wereldwijd willen uitrollen. “Dit biedt voor hen schaalvoordelen en het voordeel dat resultaten sneller kunnen worden verwerkt omdat verschillende medewerkers kunnen werken met hetzelfde systeem”, zegt Melvin Bechan, Manager Insight Communities bij Crowdtech. “We kijken ernaar uit te groeien op de Europese markt en krijgen steeds meer inzicht in wat voor onze opdrachtgevers belangrijk is.”

Hemmo MG 3294

Meer informatie

Hemmo Vriend

h.vriend@mwm2.nl
×

Over MWM2

MWM2 is de ‘one stop shop’ voor iedere organisatie die goed naar zijn klanten wil luisteren. Wij hebben alle onderzoeksmethoden en technologie onder één dak. Wij zijn marktleider op het gebied van klantenpanels & communities en zijn actief in vrijwel alle branches. Honderden (toonaangevende) organisaties weten door te meten met MWM2.

Bekijk meer cases en nieuws over MWM2

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws