13 New Nestle 2

Op zoek naar de ongezouten mening

Behoefte

Nestlé was op zoek naar het sentiment, associaties en gespreksonderwerpen die er leven onder consumenten als het gaat om de rol van zout in voeding en maaltijden.

Aanpak

De afdeling Social Insights van MWM2 verrichtte uitgebreid onderzoek onder de informatie die op internet te vinden is, hieronder op Facebook, Twitter en diverse fora en blogs. MWM2 vond over 6 jaar ruim 250.000 berichten die het woord zout bevatten in combinatie met de woorden eten of voeding. Deze berichten zijn gefilterd op ruis, spam, reclame en duplicaten zodat er enkele duizenden relevante en betekenisvolle berichten overblijven. Deze zijn handmatig geanalyseerd op sentiment en gecodeerd op onderwerpen zoals producten, merken, associaties en gebruiksadviezen. De handmatige analyse houdt rekening met de behoeftes, drijvers en de onderliggende emoties achter de geplaatste berichten van consumenten. 

Inzichten

Dankzij social onderzoek krijgt Nestlé inzicht in hoe bewust consumenten zijn over hun zoutinname, waar zij praten of zoeken naar informatie en wat zij doen om de inname te verminderen. Ook laat de analyse zien wat de verschillen zijn over tijd. Doelgroep analyse onthult hoe groot de potentiële groep is die wil minderen met zout, zelf zout wil toevoegen of gewoon zout wil blijven eten. 

Aniek MG 2194

Meer informatie

Aniek Schmal

a.schmal@mwm2.nl
×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws
×

Open Data

Berichten op Twitter, Facebook, online discussies en reviews geven organisaties belangrijke inzichten in trends en ontwikkelingen. Ze bepalen steeds meer de merkreputatie, loyaliteit van merken en aankoop van producten en diensten. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata & vertalen naar waardevolle en bruikbare inzichten is een vak; ons vak. MWM2 biedt daarom meerdere oplossingen om optimaal van deze data gebruik te maken en deze te koppelen aan inzichten uit andere databronnen.

Bekijk meer cases en nieuws over research open & sociale data

Cases & Nieuws
×

Social Insights

Social Insights is de methode om inzichtelijk te maken wat er online over uw merk, product of thema wordt gezegd. Peer-to-peer bepalen immers steeds meer de merk¬reputatie, loyaliteit en aankoop van een merk of product. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata is een vak apart. Monitoring tools volstaan niet omdat het internet ruis en spam bevat en menselijke intelligentie nodig is om te begrijpen welke informatie relevant is, waar die gevonden wordt en hoe deze te interpreteren . MWM2 achterhaalt en bundelt hoge kwaliteitsdata van klanten, ontdekt (latente) klantbehoefte en vertaalt dit naar concrete inzichten, adviezen en kansen.

Bekijk meer cases en nieuws over social insights

Cases & Nieuws