...

Beter communiceren dankzij Social Insights

Behoefte

De Nierstichting had behoefte aan meer inzage naar het gevoel, de drijfveren en de gespreksonderwerpen die er leven onder consumenten als het gaat om de rol van zout. Wat is hun algemene kennis? Hoe denken moeders met jonge kinderen? Wat is de mening en effect van de initiatieven van de Nierstichting?

Aanpak

De Nierstichting gebruikt al een software-tool voor social monitoring en webcare. Een mooi begin, maar zij wilde meer scherpte, meer duiding en minder ruis. Social Insights expert van MWM2 heeft uitgebreid onderzoek  verricht. In de zoekstrategie is er gezocht naar specifieke combinaties van woorden en zijn de berichten gefilterd op ruis, spam, reclame en duplicaten zodat alleen relevante en betekenisvolle berichten van consumenten overbleef. Deze zijn vervolgens handmatig geanalyseerd op sentiment en gecodeerd op onderwerpen zoals de zoutquiz, zoutmeter, doneren, zoutbewust eten, imago van de Nierstichting, etc. De handmatige analyse hield rekening met de behoeftes, drijvers en de onderliggende emoties achter de geplaatste berichten van consumenten. 

Inzichten

Dankzij het MWM2-onderzoek kreeg de Nierstichting inzicht in de kennis van de consument rondom hun zoutinname en wat hen drijft binnen de gesprekken en het gevoel over zout. Uit de analyse bleek dat er nog veel onduidelijkheden en gebrek aan informatie is voor de consument. Ook gaf het inzicht in welke initiatieven van de Nierstichting positief werden ontvangen en welke vooral irritatie opwekten. Demografische analyse liet zien welke doelgroep actief is online en waar, met als doel deze groep bij acties en initiatieven in de toekomst mee te nemen. 

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!