11 Nierstichting Com resize 2

Beter communiceren dankzij Social Insights

Behoefte

De Nierstichting had behoefte aan meer inzage naar het gevoel, de drijfveren en de gespreksonderwerpen die er leven onder consumenten als het gaat om de rol van zout. Wat is hun algemene kennis? Hoe denken moeders met jonge kinderen? Wat is de mening en effect van de initiatieven van de Nierstichting?

Aanpak

De Nierstichting gebruikt al een software-tool voor social monitoring en webcare. Een mooi begin, maar zij wilde meer scherpte, meer duiding en minder ruis. Social Insights expert van MWM2 heeft uitgebreid onderzoek  verricht. In de zoekstrategie is er gezocht naar specifieke combinaties van woorden en zijn de berichten gefilterd op ruis, spam, reclame en duplicaten zodat alleen relevante en betekenisvolle berichten van consumenten overbleef. Deze zijn vervolgens handmatig geanalyseerd op sentiment en gecodeerd op onderwerpen zoals de zoutquiz, zoutmeter, doneren, zoutbewust eten, imago van de Nierstichting, etc. De handmatige analyse hield rekening met de behoeftes, drijvers en de onderliggende emoties achter de geplaatste berichten van consumenten. 

Inzichten

Dankzij het MWM2-onderzoek kreeg de Nierstichting inzicht in de kennis van de consument rondom hun zoutinname en wat hen drijft binnen de gesprekken en het gevoel over zout. Uit de analyse bleek dat er nog veel onduidelijkheden en gebrek aan informatie is voor de consument. Ook gaf het inzicht in welke initiatieven van de Nierstichting positief werden ontvangen en welke vooral irritatie opwekten. Demografische analyse liet zien welke doelgroep actief is online en waar, met als doel deze groep bij acties en initiatieven in de toekomst mee te nemen. 

Aniek MG 2194

Meer informatie

Aniek Schmal

a.schmal@mwm2.nl
×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws
×

Open Data

Berichten op Twitter, Facebook, online discussies en reviews geven organisaties belangrijke inzichten in trends en ontwikkelingen. Ze bepalen steeds meer de merkreputatie, loyaliteit van merken en aankoop van producten en diensten. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata & vertalen naar waardevolle en bruikbare inzichten is een vak; ons vak. MWM2 biedt daarom meerdere oplossingen om optimaal van deze data gebruik te maken en deze te koppelen aan inzichten uit andere databronnen.

Bekijk meer cases en nieuws over research open & sociale data

Cases & Nieuws
×

Social Insights

Social Insights is de methode om inzichtelijk te maken wat er online over uw merk, product of thema wordt gezegd. Peer-to-peer bepalen immers steeds meer de merk¬reputatie, loyaliteit en aankoop van een merk of product. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata is een vak apart. Monitoring tools volstaan niet omdat het internet ruis en spam bevat en menselijke intelligentie nodig is om te begrijpen welke informatie relevant is, waar die gevonden wordt en hoe deze te interpreteren . MWM2 achterhaalt en bundelt hoge kwaliteitsdata van klanten, ontdekt (latente) klantbehoefte en vertaalt dit naar concrete inzichten, adviezen en kansen.

Bekijk meer cases en nieuws over social insights

Cases & Nieuws