28 NLZIET copy 2

Besloten community test vernieuwde app

Behoefte

Om nieuwe kijkers te trekken en bestaande kijkers loyaal te houden, ontwikkelde NLZIET een vernieuwde versie van hun app. Belangrijke toevoegingen zijn het live bekijken van TV en kunnen terugkijken van nog meer TV-programma’s. Om goed te luisteren naar wat hun huidige gebruikers van deze bèta-app vinden, vroeg NLZIET MWM2 hier onderzoek naar te doen.

Aanpak

MWM2 maakt gebruik van een online survey en een online Research Community. Op deze manier krijgt NLZIET een mix van inzichten over gebruikerservaringen, meerwaarde, notificatieopties en betaalbereidheid van NLZIET-gebruikers van de bèta-app. De online survey geeft op 3 meetmomenten de harde cijfers. Zo kunnen de verwachtingen en de ervaringen met de bèta-app met elkaar vergeleken worden. Op de besloten community wordt onder leiding van een ervaren communitymanager gevraagd naar de achterliggende verhalen en redenen waarom.

Inzichten

Met de resultaten uit het onderzoek kan NLZIET haar aanbod nog beter afstemmen op de wensen van haar gebruikers. De combinatie van methoden zorgde voor rijke inzichten. In de survey is de bèta app bijvoorbeeld door vrijwel alle gebruikers goed beoordeeld.

Echter, de meerwaarde is gemixt beoordeeld. In de community is hierop doorgevraagd en werd duidelijk waarom de bèta-app voor de ene groep wel ‘echte meerwaarde’ heeft en voor de andere groep niet. Een ander bijkomend voordeel van de besloten community is dat bugs door de directe feedback snel werden opgelost.

Saskia MG 2289

Meer informatie

Saskia de Bruijn

s.debruijn@mwm2.nl
×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws