2017 28 09 Panel Community Seminar 8 4

Het resultaat van luisteren

De respondent invloed geven en vertellen wat je met de resultaten van het onderzoek doet; dat was wellicht de belangrijkste les van het MWM2 Panel Community Seminar op 28 september in P60 in Amstelveen. Grote cadeaus of incentives zijn dan lang niet altijd nodig.

Gevarieerd programma

Circa honderd gasten luisterden geboeid naar gastsprekers van NS (Valerie Severens), Amsterdam Marketing (Daniëlla Brüst), Tata Steel (Ine Agerbeek) en ABN AMRO (Arjan Doevendans) die geïntroduceerd werden door de ervaren moderator Dave Nelissen.  Het betrof een gevarieerd programma waarin verschillende doelgroepen aan bod kwamen. Valerie van NS en Arjan van ABN AMRO vertelde over onderzoeken die zij uitvoerden onder klanten,  Ine van Tata Steel ging in op medewerkersonderzoek en Daniëlla van Amsterdam Marketing bedient zelfs drie zeer uiteenlopende doelgroepen: bezoekers, bewoners en bedrijven.

Luisteren draagt bij aan betere bedrijfsvoering

Maar hoe divers de presentaties ook waren, de les van alle vier de gastsprekers (en MWM2 directeur Govert van den Bos die in een interview stevig aan de tand gevoeld werd over MWM2’s luistervisie) was dat goed luisteren naar je doelgroep zorgt voor zichtbare verbeteringen in je organisatie. De gastsprekers gaven aan dat niet alleen zorgde voor betere communicatie (zoals bij ABN AMRO en Amsterdam Marketing), of betere dienstverlening (zoals bij NS), maar ook voor meer gemotiveerde medewerkers. Zeker wanneer die medewerkers direct in contact staan met de klant of respondent. 

Interactief 

Het MWM2 Panel & Community Seminar was meer dan voorgaande evenementen gelardeerd met interactieve elementen. Met behulp van een catchbox microfoon konden de aanwezigen vragen stellen aan de gastsprekers.  Daniëlla Brüst van Amsterdam Marketing deed korte communicatieonderzoekjes die zij had uitgevoerd voor het Van Gogh Museum nog eens over met het publiek en Arjan Doevendans liet het publiek zelf nadenken over hoe zij de Sandbox-methode konden gebruiken voor hun specifieke vraagstuk. 

Tevreden

Het event kreeg positieve feedback over zowel het programma en de organisatie. Zo vertelde één van de gasten: “Het seminar was goed verzorgd. De locatie was ook goed bereikbaar en de inhoud gaf weer nieuwe inspiratie. Ik vond niet alle sprekers even inspirerend maar het zette mij wel weer aan het denken over onderzoek in het algemeen. Ik vond het ook leuk dat het interactief was zonder daarbij mensen voor het blok te zetten zoals het spontaan een microfoon onder een neus drukken”.

Danny MG 9743 zww

Meer informatie

Danny de Graaf

d.degraaf@mwm2.nl
×

MWM2 Academy

De MWM2 Academy is het opleidings- en kennisinstituut van MWM2. Binnen MWM2 Academy worden onze medewerkers doorlopend opgeleid en getraind door MWM2’s specialisten die hun kennis overdragen op hun collega's.
De MWM2 Academy is er echter niet alleen voor onze eigen medewerkers. MWM2 Academy organiseert regelmatig seminars, workshops en trainingen voor klanten en geïnteresseerden.

Bekijk meer nieuws over MWM2 Academy

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws