10 Tips respons verhogen 02

Hoe verhoogt u uw respons?

Uit onderzoek blijkt dat visualiseren, personaliseren, variëren en terugkoppelen van de resultaten de respons verhoogt. Maar er zijn meer tips die wij u kunnen geven waarmee u uw respons verhoogt.

Een panel is respondentvriendelijk

Met een panel kunt u eenvoudig en snel de juiste doelgroep uitnodigen en het verhoogt uw respons. U weet alle belangrijke achtergrondgegevens van uw panelleden. Dit is handig voor u én voor uw panelleden omdat zij niet telkens hun achtergrondgegevens hoeven in te vullen. Bovendien heeft u hun gegevens altijd tot uw beschikking. Bijvoorbeeld voor de bepaling van de juiste steekproef én voor een analyse achteraf.

Maak het persoonlijk...

Iets dat vaak in de praktijk vergeten wordt, is om ook in de uitnodiging en herinnering voor uw onderzoeken gebruik te maken van deze achtergrondgegevens. Uitnodigen op persoonlijke titel werkt! Als u de namen weet van uw panelleden, gebruik deze dan ook in uw mailing! Recent vergelijkend onderzoek bij twee opdrachtgevers onderstreept dit. Bij het eerste Research Panel (n = 6.377) was het verschil + 5,7% bij de respons. Bij het tweede Research Panel (n = 1.028) was de respons zelfs 10,9% hoger. U kunt dus uitgaan van een toename in respons zonder hier meer tijd aan kwijt te zijn.

Gebruik formele aanspreekvorm

'Geachte heer Jansen'? Of toch misschien informeler kiezen voor 'Beste Mark'? MWM2 stelde deze vraag aan meer dan 32.000 panelleden uit allerlei verschillende Research Panels. De meerderheid (54%) geeft de voorkeur aan een informele aanspreekvorm. Omdat dit om een kleine meerderheid gaat luidt het advies: gebruik de formele aanspreekvorm. Wilt u het helemaal goed doen? Dan kunt u de voorkeur natuurlijk ook bij elk panellid uitvragen en uw mailing hierop aanpassen!

Meer tips

Naast het gepersonaliseerd uitnodigen zijn er meer mogelijkheden om de respons op uw onderzoeken eenvoudig te verhogen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Het aanbieden van onderzoeken op alle devices;
  • Het toepassen van gamification technieken, waardoor het leuker wordt voor panelleden om aan onderzoeken deel te nemen;
  • Panelleden zelf laten beslissen of ze een korte of lange vragenlijst willen invullen.
MelvinVL MG 2783

Meer informatie

Melvin van Luit

m.vanluit@mwm2.nl
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws
×

Onderzoeksdata

MWM2 gebruikt de meest geavanceerde onderzoeksmethoden en -technieken om inzichten te verkrijgen. Wij genereren die data aan de hand van surveys en op basis van o.a. acces- & klantenpanels en communities. Om goede data te genereren stelt MWM2 de respondent centraal. Alles is er bij ons op gericht om de respondent een optimale beleving te presenteren: mobiel, intuïtief en visueel.

Bekijk meer cases en nieuws over research data

Cases & Nieuws