48 Panelevaluatie 17 2

Nieuwe onderzoeksvormen hebben de toekomst

Vernieuwende vormen van onderzoek hebben de toekomst, zo blijkt uit het jaarlijkse Panelevaluatie Onderzoek van MWM2.

In dit onderzoek wordt de motivatie van panelleden om deel te nemen aan een (klant)panel onderzocht. Vooral jongeren tussen de 18 en 24 zijn bereid om deel te nemen aan vernieuwende en interactieve onderzoeksvormen. Zo geeft ruim de helft van hen aan mee te willen doen aan een zoekopdracht op een website of een kort onderzoekje via een app. Een derde van de ondervraagde jongeren is ook bereid om een foto of filmpje van iets te maken, naar een locatie te gaan om vragen te beantwoorden, een dagboek bij te houden of mee te doen aan een online discussie.

Gehoord willen worden blijft belangrijkste motivatie

Voor panelleden is de mogelijkheid om hun mening te geven de belangrijkste motivatie om deel te nemen aan een panel. 91% van de ruim 30.000 respondenten gaf aan dat ze het belangrijk of zelfs heel belangrijk vindt dat de organisatie luistert naar haar panelleden. 70% is van mening dat de organisatie ook daadwerkelijk naar hen luistert. Over het algemeen zijn de leden dan ook redelijk tevreden over hun panel.

Panelleden hebben goede ideeën

Panelleden hebben niet alleen een mening over een organisatie, maar ook goede ideeën. 32% van de respondenten geeft aan dat zijn of haar ideeën kunnen helpen om de producten of diensten van een organisatie beter te laten aansluiten op de wensen van de klant. Panelleden zien daarom ook graag een terugkoppeling van wat er met hun ideeën wordt gedaan. Zij die het gevoel hebben dat er naar hen geluisterd wordt zijn twee keer zo vaak promoter van een organisatie dan panelleden die dit gevoel niet hebben.

 

MelvinVL MG 2783

Meer informatie

Melvin van Luit

m.vanluit@mwm2.nl
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws