17 Zeeman 3

Onderzoek aan basis nieuwe Zeeman-commercial

Behoefte

Om de nieuwe campagne kleur te geven wilde Zeeman inzicht krijgen in hoeveel mannen versleten ondergoed dragen, waarom zij dit doen en wat hun partners daarvan vinden.  

Aanpak

MWM2 stelde een kwantitatief onderzoek op en vroeg zowel mannen als vrouwen (partners) naar de ondergoedkeuze van mannen. Om de Nederlandse man te vergelijken met mannen uit omringende landen werden ook inwoners van Duitsland, België en Frankrijk gevraagd. 

Inzichten

De inzichten werden (letterlijk) overgenomen in de opmerkelijke commercial die u hieronder kunt bekijken. De commercial kreeg ook veel media-aandacht.  

Valerie MG 2794

Meer informatie

Valerie Vieira

v.vieira@mwm2.nl
×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws
×

Kwantitatief Onderzoek

Sommige vraagstukken vragen om een cijfermatige, statistische onderbouwing. Kwantitatief onderzoek wordt ingezet bij vraagstukken die antwoorden nodig hebben in termen van hoeveelheid. De representativiteit en statistische betrouwbaarheid zijn daarbij van belang. Kwantitatief onderzoek bij MWM2 wordt doorgaans online uitgevoerd. MWM2 ontwikkelt relevante, visuele en vooral respondentvriendelijke vragenlijsten die gemakkelijk kunnen worden ingevuld door deelnemers op elk device.

Bekijk meer cases en nieuws over kwantitatief onderzoek

Cases & Nieuws