15 Reisbranche 2

Social Insights biedt voorspellende inzichten

Voor organisaties die in de reisbranche actief zijn, zijn social media een uiterst waardevolle bron van kennis. Voorwaarde is echter wel dat deze data deskundig wordt gemonitord en geanalyseerd. MWM2 Social Insights heeft verschillende onderzoeken gedaan naar vakanties en reizen die waardevolle inzichten opleverden.

Sociale media als voorspeller van boekingen

In de zomer van 2016 onderzochten wij wanneer consumenten gaan nadenken over hun vakantie. Doordat wij social media over meerdere jaren hebben geanalyseerd zagen we dat het moment dat consumenten hun reis boeken steeds verder opschuift. Men boekt steeds later. Het onderzoek toonde verder aan dat Social Insights goede inzichten kan geven in het moment, de geraadpleegde (social) media en de drijfveren van consumenten die een reis gaan boeken.

Sociale media als van bron van collectieve emoties

In diezelfde zomer van 2016 werd de reisbranche geteisterd door slecht nieuws als aanslagen, het zikavirus en economische onzekerheid. MWM2 onderzocht waar collectieve angst toe leidt en hoe die angst op social media geuit wordt. Doordat diverse reisaanbieders zijn geanalyseerd hebben wij reisaanbieders concreet kunnen adviseren over hoe zij het beste om moeten gaan met dergelijke collectieve emoties op social media.      

Sociale media als indicator van trends

Ook voor het signaleren van trends is onderzoek op sociale media het geschikte instrument. Zo zagen wij in onze onderzoeken onder andere dat steeds meer consumenten hun vakantie graag zelf samenstellen.

Aniek MG 2194

Meer informatie

Aniek Schmal

a.schmal@mwm2.nl
×

Open Data

Berichten op Twitter, Facebook, online discussies en reviews geven organisaties belangrijke inzichten in trends en ontwikkelingen. Ze bepalen steeds meer de merkreputatie, loyaliteit van merken en aankoop van producten en diensten. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata & vertalen naar waardevolle en bruikbare inzichten is een vak; ons vak. MWM2 biedt daarom meerdere oplossingen om optimaal van deze data gebruik te maken en deze te koppelen aan inzichten uit andere databronnen.

Bekijk meer cases en nieuws over research open & sociale data

Cases & Nieuws
×

Social Insights

Social Insights is de methode om inzichtelijk te maken wat er online over uw merk, product of thema wordt gezegd. Peer-to-peer bepalen immers steeds meer de merk¬reputatie, loyaliteit en aankoop van een merk of product. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata is een vak apart. Monitoring tools volstaan niet omdat het internet ruis en spam bevat en menselijke intelligentie nodig is om te begrijpen welke informatie relevant is, waar die gevonden wordt en hoe deze te interpreteren . MWM2 achterhaalt en bundelt hoge kwaliteitsdata van klanten, ontdekt (latente) klantbehoefte en vertaalt dit naar concrete inzichten, adviezen en kansen.

Bekijk meer cases en nieuws over social insights

Cases & Nieuws