03 App 2

De vele voordelen van de Research App

86% van de Nederlanders heeft inmiddels een smartphone heeft en 75% van al het internetverkeer is afkomstig van mobiele apparaten. MWM2 vindt het logisch om aan te sluiten op deze ontwikkeling. Daarom zet MWM2 in op mobiel en heeft MWM2 de Research App ontwikkeld.

Onderzoek via de Research App

De 'MWM2 Research App' is een app die je op de mobiele telefoon kunt plaatsen. De app pusht berichten zodra een deelnemer in aanmerking komt voor een onderzoeksopdracht. De Research App maakt gebruik van alle voordelen van een smartphone: zo kun je nu meten in het moment of op een specifieke locatie of vragen een opdracht te doen zoals maken van een foto. Maar er zijn meer voordelen.

De voordelen

- Door gebruik van push-berichten: snellere en hogere respons;
- Door in het moment te meten is de data relevanter;
- Live resultaten inzien;
- App in (panel)huisstijl ingericht;
- Geschikt voor een keur aan onderzoeksmethoden zoals dagboekonderzoek, korte polls en co-creatie;

Koppeling met Panel of Community

De MWM2 Research App sluit naadloos aan op het MWM2 Research Platform waardoor het eenvoudig te combineren en te koppelen is met een panel of community. Door hun grote betrokkenheid zijn panelleden veelal bereid om de Research App te downloaden.

appimg

 

 

 

 

 

HEMA

Voor HEMA is de Research App gebruikt om op enkele pilot locaties te meten wat klanten van de winkels vonden. Op twee manieren konden zij vervolgens deelnemen aan het onderzoek, namelijk via I-beacons die in de winkel hingen die gekoppeld waren aan de Research App en via push-berichten op de App. “Een hoge en snelle response met push-berichten” en “klanten vonden het jammer dat de pilot was afgelopen!”, waren de reacties van HEMA na afloop van het onderzoek.

Persgroep

De Persgroep heeft in combinatie met hun community de MWM2 Research App ingezet. Via de 'Persgroep Community' werd over enkele onderwerpen gediscussieerd. Met behulp van de Research App werd daar vervolgens in een geselecteerde groep dieper op in gegaan.

 

Wouter b MWM2 kleur

Meer informatie

Wouter Bos

w.bos@mwm2.nl
×

MWM2 Technologie

MWM2’s technologie stelt organisaties in staat om nog beter, en op intuïtieve en veelzijdige manier te luisteren naar hun klanten. Het behelst zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek. Wij gebruiken niet alleen hoogwaardige technologie om data te verzamelen, te ordenen en te presenteren, maar ontwikkelen deze ook zelf. Ons team van specialisten is continu bezig met nieuwe innovaties en verbeterde toepassingen van onze eigen technologie.

Bekijk meer cases en nieuws over technologie

Cases & Nieuws
×

Onderzoeksdata

MWM2 gebruikt de meest geavanceerde onderzoeksmethoden en -technieken om inzichten te verkrijgen. Wij genereren die data aan de hand van surveys en op basis van o.a. acces- & klantenpanels en communities. Om goede data te genereren stelt MWM2 de respondent centraal. Alles is er bij ons op gericht om de respondent een optimale beleving te presenteren: mobiel, intuïtief en visueel.

Bekijk meer cases en nieuws over research data

Cases & Nieuws
×

Mobile & Visual Insights


MWM2 innoveert continu en investeert o.a. in research via mobiele technologie zoals onderzoek via WhatsApp, facebook en apps van opdrachtgevers. Ook maken we exclusief gebruik van toegewijde mobiele panels waarmee klanten op een laagdrempelige wijze uitgenodigd worden voor zowel kwantitatief onderzoek als online discussies. In alles wat wij doen stellen wij de respondent centraal. Daarom houden wij onze onderzoeken kort, visueel en respondentvriendelijk. Eén van de technieken die we hiervoor toepassen is ‘Visual Insights’. Bij Visual Insights geven klanten aan de hand van visuele cues alleen feedback over onderwerpen die er voor hen echt toe doen.

Bekijk meer cases en nieuws over ‘Mobile en Visual Insights’

Cases & Nieuws