...

In co-creatie naar een nieuw betaalproduct

Behoefte

Het Rotterdams vervoerbedrijf RET en TLS (het bedrijf achter de OV-chipkaart) zijn zeer geïnteresseerd in de vraag wat reizigers vinden van het idee om pas achteraf voor hun rit te betalen.

Aanpak

Gekozen is om gedurende een periode van 2 maanden de deelnemers aan de pilot in een online Community te verbinden. Gedurende de gehele testperiode konden reizigers participeren in de “Online Co-creatie Community”, die door MWM2 speciaal voor hen was ontwikkeld. Op basis van hun verwachtingen, ideeën, ervaringen en meningen is het reisproduct in co-creatie ontwikkeld. MWM2 beheerde de community en stemde met RET wekelijks de onderzoeksvragen en onderwerpen af. Reizigers konden daarnaast zelf ideeën aandragen en vragen stellen aan de Community Manager. Doordat de Community ook mobiel te bereiken is participeerden veel deelnemers terwijl zij aan het reizen waren. Dit gaf rijke informatie: in het moment en in de context!

Inzichten

Het onderzoek leverde beide organisaties waardevolle inzichten op die hielpen dit concept succesvol te introduceren.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!