Loyaliteitsonderzoek Sanoma 2

Vernieuwende aanpak in loyaliteitsonderzoek

Behoefte

Sanoma is de grootste multimediale uitgever in de mediabranche. Tijdschriftabonnementen zijn voor Sanoma een belangrijkste inkomstenbron vanuit de B2C markt. Er zijn veel mogelijke factoren die de klantopbrengsten uit deze abonnementen beïnvloeden. Sanoma wil in kaart brengen welke factoren hierbij het belangrijkste zijn.

Aanpak

Een interne database analyse in combinatie met klantonderzoek laat zien wat de belangrijkste factoren zijn die invloed hebben op klantopbrengsten. Dit onderzoek heeft MWM2 voor diverse titels uitgevoerd. 

Inzichten

Het onderzoek laat zien welke factoren ervoor zorgen dat klanten tevreden zijn en hun titel aanbevelen aan anderen. Het laat zien aan welke knoppen Sanoma moet draaien om de klantopbrengsten per titel te verhogen.

"Dit project is een mooi voorbeeld van hoe de combinatie van marktonderzoek en database onderzoek toegevoegde waarde kan leveren doordat dit o.a. diepergaande insights oplevert over klantgroepen. Samen met MWM2 hebben we op een vernieuwende manier insights weten te creëren, waarmee de betreffende merken hun producten en diensten nog beter af kunnen stemmen op hun doelgroep", Barbara van Norden

Manon MG 2136

Meer informatie

Manon Wiegman

m.wiegman@mwm2.nl
×

Klantbeleving

Door goed naar uw klanten te luisteren weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Hierdoor worden uw producten en diensten beter afgestemd op de wensen van de klant. Dit leidt tot een optimale klantbeleving en trouwe klanten. MWM2 meet niet alleen tevredenheid, maar ook loyaliteit, NPS en CES waarbij gebruik wordt gemaakt gevalideerde analysemodellen en benchmarks. Wij hanteren diverse kwalitatieve en kwantitatieve technieken waaronder: interactieve workshops, klantsafari’s, focusgroepen en (online) dagboekonderzoek.

Bekijk meer cases en nieuws over klantbeleving

Cases & Nieuws
×

Bedrijfsdata

Organisaties hebben in hun systemen (zoals in hun CRM) zelf vaak grote hoeveelheden waardevolle klantdata. Denk bijvoorbeeld aan data over het aankoopgedrag en productgebruik. MWM2 hanteert diverse analysetechnieken om deze data te gebruiken en te koppelen aan onderzoeksdata. Door deze bronnen te combineren kunt u beter inzichten verkrijgen in o.a. de loyaliteit van uw klant.

Bekijk meer cases en nieuws over company data

Cases & Nieuws