20 Uitgeverij Zwijsen 2

Effect van nieuwsbrief getoetst met 'MWM2 Communicatietoets'

Behoefte

Uitgeverij Zwijsen maakt al bijna 170 jaar methoden en leermiddelen voor het basisonderwijs. Zwijsen vroeg MWM2 hun nieuwe mailing te toetsen: Sloot deze mailing wel aan bij de behoefte van de leerkrachten? 

Aanpak

Deelnemers van het klantenpanel van Zwijsen kregen een vragenlijst. Daarin kwamen onder meer aan bod de vraag of ze de brief openden, of ze het Schooljournaal vervolgens ook lazen en zo ja, met welke frequentie en mate van aandacht? Ook werd lezers gevraagd op welke onderwerpen ze zouden ‘doorklikken’ en of ze gebruik maakten van de tips.

Daarnaast werd de nieuwsbrief getest met de Communicatietoets, een onderzoeksmodel dat MWM2 gebruikt om uitingen als e-mails, brieven en folders te analyseren. Deelnemers aan het onderzoek werd gevraagd de verschillende onderdelen van de nieuwsbrief met plussen en minnen te waarderen op aantrekkelijkheid en begrijpelijkheid op een scherm. Ook konden lezers met de hotspotfunctie spontaan verbeterpunten en opmerkingen plaatsen bij onderdelen van de nieuwsbrief. 

Inzichten

De MWM2 Communicatietoets gaf Uitgeverij Zwijsen niet alleen snel, maar ook waardevolle inzichten in hun nieuwsbrief.  

De communicatietoets heeft ons gevoel bevestigd dat we met deze nieuwsbrief de juiste snaar raken bij onze doelgroep. Daarnaast hebben we waardevolle tips gekregen ter verbetering. We zijn hier direct mee aan de slag gegaan en presenteren "binnenkort het Zwijsen Schooljournaal ‘nieuwe stijl’, waarmee we nog beter voldoen aan de wensen van onze lezers.”, aldus Rian de Wit van Zwijsen

Saskia MG 2289

Meer informatie

Saskia de Bruijn

s.debruijn@mwm2.nl
×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws