09 Universiteit Utrecht 2

UX zorgt dat student kan vinden wat hij zoekt

Behoefte

De website is belangrijk voor de Universiteit Utrecht. Concrete vragen waren: Hoe ervaren studenten de vindbaarheid en leesbaarheid van de informatie op de website? Wat vinden ze van de structuur en vormgeving van de studentenwebsite? En vinden ze de site ook makkelijk te gebruiken op hun mobiel?

Aanpak

MWM2 heeft een user experience onderzoek uitgevoerd. Naast het afnemen van interviews liet MWM2 studenten zoekopdrachten uitvoeren volgens de 'hardop-denk-methode'. Doordat de studenten tijdens het navigeren hun gedachten en gevoelens onder woorden brachten, konden wij hun denk -en beslisprocessen blootleggen. 

Inzichten

Dankzij deze interviews kreeg de Universiteit Utrecht inzicht hoe gebruiksvriendelijk de website is en op welke onderdelen verbeterkansen liggen. Zo zaten er nog verbeterkansen in de leesbaarheid en de structuur van de website. De vindbaarheid van informatie ervaarden de studenten echter als een verademing. Binnen enkele clicks vinden ze waar ze naar op zoek zijn. De Universiteit Utrecht heeft MWM2’s UX Onderzoek gebruikt om hun website verder te optimaliseren. 

Manon MG 2371

Meer informatie

Manon van de Schilde

m.vandeschilde@mwm2.nl
×

UX-onderzoek

Het wordt steeds belangrijker om digitale producten op continue basis te optimaliseren en bij te blijven met de snelle ontwikkelingen op de markt. UX onderzoek is nodig om te achterhalen wat hun behoefte en ervaring is. MWM2 biedt uiteenlopende methoden en technieken om uw website en/of mobiele applicaties te onderzoeken. Wij werken met zowel kwantitatieve als kwalitatieve methoden en zien kansen voor vernieuwing in elke fase van het onderzoekstraject: van concept tot design, van prototype tot website die al live staat.

Bekijk meer cases en nieuws over UX-onderzoek

Cases & Nieuws
×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws