17 WNF 2

Heldere inzichten in donateursbrief

Behoefte

Het Wereld Natuur Fonds maakt zich al tien jaar sterk om de Perzische Luipaard terug te laten keren in de Kaukasus. Om fondsen voor dit programma te werven wilde het WNF bestaande donateurs een brief toesturen met een verzoek voor een donatie. Het WNF was op zoek naar een snelle manier om dit soort brieven te testen en aan te scherpen op basis van de mening van donateurs. 

Aanpak

MWM2 heeft hiervoor de Communicatie Quickscan ingezet. Dit is een gestandaardiseerde, online methode waarmee het WNF binnen 5 werkdagen inzicht kreeg in communicatiekracht, waardering en effect van de brief. MWM2 vroeg honderd donateurs uit het WNF-Panel om de brief te lezen en te beoordelen. 

Inzichten

De Communicatie Quickscan gaf het WNF een goed beeld van de waardering van de brief. De speciale heatmap geeft een overzichtelijk beeld van de feedback. Daarnaast gaven de donateurs veel concrete tips en adviezen die het WNF kon gebruiken om hun brief te perfectioneren. Zo bleek o.a. uit de Communicatie Quickscan dat het succes van het programma nog meer en beter kon worden uitgelicht. Na deze succesvolle pilot, heeft MWM2 al verschillende donateursbrieven getest met de Quickscan.

Anouk Geurts van het WNF was zeer tevreden over de aanpak en uitkomsten van de MWM2 Communicatie Quick Scan: “De quickscan was een heel helder rapport. Het geeft duidelijk inzicht hoe een donateur de tekst leest en waar je zelf misschien toch een blinde vlek voor hebt ontwikkeld.”

Saskia MG 2289

Meer informatie

Saskia de Bruijn

s.debruijn@mwm2.nl
×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws
×

Panel & Community

Klanten denken graag mee met u mee om uw producten, diensten en communicatie beter te laten aansluiten op hun wensen. Door goed naar uw klanten te luisteren zorgt u voor verbinding en weet u precies wat er speelt bij uw doelgroep. Een ideaal instrument om te luisteren naar uw klanten is een eigen panel of community. MWM2 is marktleider op het gebied van Panels & Communities en weet hoe een Community of Panel moet worden opgezet en gemanaged, zodat een deelnemer zich verbonden voelt en er optimale inzichten worden gegenereerd.

Bekijk meer cases en nieuws over research panels en communities

Cases & Nieuws