MWM2 zorgt voor supersnelle feedback in de sandbox van ABN AMRO

SANDBOX is een op Agile/Scrum en Design Thinking gebaseerde werkmethode waarbij een multidisciplinair team van specialisten in één dag

lees meer +

AD vraagt abonnees om feedback op proefversie vernieuwde krant

Het AD is een betrokken en optimistische krant met de focus op sport, regio en entertainment. De redactie van het AD wilde diverse veranderingen doorvoeren in de krant, maar toch goed blijven aansluiten bij de wensen en behoeften van haar lezers.

lees meer +

Hoe een besloten community zorgt voor rijke inzichten over een bèta-app

Om nieuwe kijkers te trekken en bestaande kijkers loyaal te houden, ontwikkelde NLziet een vernieuwde versie van hun app. Belangrijke toevoegingen zijn het live bekijken van TV en kunnen terugkijken van nog meer TV-programma’s.

lees meer +

Logo De Alliantie

Hoe Alliantie door continue feedback de klantervaring verbetert

Om klanten actiever te betrekken bij de organisatie en dienstverlening, was woningcorporatie Alliantie op zoek naar een laagdrempelig instrument om klanten hun mening te laten geven.

lees meer +

Snel rijke inzichten van burgers door een research community

De gemeente Bergen op Zoom had behoefte aan duidelijke en uitgebreide inzichten over hoe zij haar burgers kan ondersteunen bij burgerparticipatie.

lees meer +

Hoe G4S inzicht krijgt in heldere marktkansen door discussies met klanten

G4S, marktleider op het gebied van beveiligings- en veiligheidsoplossingen, wil haar productportfolio verbreden. MWM2 onderzocht de marktpotentie van dit plan.

lees meer +

Klanttoets geeft verzekeraar eindejaarsmailing met betere conversie

Voor Zorg en Zekerheid is, net als bij andere verzekeraars, de eindejaarsmailing een belangrijke mailing. Verzekerden kunnen aan het einde van het kalenderjaar overstappen.

lees meer +

Zo krijgt ID&T kennis van de Nederlandse (hard)danceliefhebber

De ongeveer 90 evenementen van ID&T en hun partners, zoals Mysteryland, Sensation, en Air events, werden lange tijd door verschillende partijen geëvalueerd.

lees meer +

CWZ: een digitaal patiëntenpanel

Het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) besloot in 2014 om in samenwerking met MWM2 een online patiëntenpanel op te zetten: het CWZ-panel. Zij gebruikt het panel om digitaal onderzoek te doen bij (ex-)patiënten over alles wat zich afspeelt in de zorg en met name bij CWZ.

lees meer +

DELTA: Continu Feedback Meten onder klanten

DELTA levert energie, infra- en milieudiensten én digitale services, zoals internet, telefonie en radio en tv-signalen. In thuisbasis Zeeland neemt een groot deel van de huishoudens producten en diensten af van deze multi-utility company.

lees meer +

Sonneborn: Loyaliteitsmodel en continu zicht op klachtafhandeling

Sonneborn is wereldleider in halffabrikaten als witte oliën, vaseline, was en sulfonaten. Sonneborn levert haar producten over de hele wereld. Sinds 2 jaar voert MWM2 een loyaliteitsonderzoek uit voor Sonneborn. Dit onderzoek biedt niet alleen inzicht in de tevredenheid, maar ook in de mate van loyaliteit van klanten.

lees meer +

EYE Film: klanttevredenheidsonderzoek onder bezoekers

EYE, het filmmuseum in Amsterdam, is aanjager en ambassadeur van filmcultuur in Nederland. EYE heeft één duidelijke taak en voert deze vol passie uit: de bevordering van de filmcultuur.

lees meer +

Harman/Kardon: internationaal klanttevredenheidsonderzoek

Harman/Kardon is een Amerikaans audiomerk dat hoogwaardige audio-apparatuur voor voertuigen en thuisgebruik ontwerpt en produceert. Harman/Kardon is de hoofdleverancier van audio-apparatuur voor diverse automerken als BMW, Land Rover en Mercedes-Benz. Verder produceert het bedrijf opvallende design-computerluidsprekers.

lees meer +

PGGM: Mantelzorg en Dementie

De druk op mantelzorgers neemt de komende decennia fors toe. Ouderen worden immers steeds ouder en de overheid stimuleert dat we de zorg voor onze naasten meer in eigen hand nemen. Vooral degenen die in de zorg werken hebben hier veel mee te maken.

lees meer +

Rabobank Utrecht: Kanaalmigratie click, call, face

Een herkenbaar beeld binnen de bankensector. Lokale vestigingen dunnen uit. De balans tussen kosten en klantbehoeften is niet meer zoals deze was. De verschuiving naar digitalisering betekent dat er minder vestigingen nodig zijn.

lees meer +

LOI: Klanttevredenheid naar een hoger plan

Onderwijsinstelling LOI koos er vorig jaar voor om haar klanttevredenheidsonderzoeken naar een hoger niveau te tillen. MWM2 ontwikkelde daarom een NPS-model voor LOI.

lees meer +

Telfort Zakelijk: Continu Feedback meten van klantcontacten

Telfort Zakelijk biedt voordelige en eenvoudige telefonie- en internetabonnementen voor ZZP en MKB. Naast een duidelijk en eenvoudig portfolio is klantcontact erg belangrijk voor Telfort Zakelijk.

lees meer +

Gemeente Ede en MWM2 Qualitative

De Gemeente Ede wilde graag de invoering van Het Nieuwe Werken evalueren met haar medewerkers. Hiervoor hebben zij gebruik gemaakt van MWM2 Community en MWM2 Qualitative. De combinatie van deze twee applicaties bood Gemeente Ede de mogelijkheid om op een besloten platform een open dialoog aan te gaan met de betrokken medewerkers.

lees meer +

Zilveren Kruis Achmea en MWM2 Qualitative

Zilveren Kruis maakt gebruik van zowel MWM2 Survey, MWM2 Community als MWM2 Qualitative. De basis wordt gevormd door het Zilveren Kruis klantenpanel met ruim 4000 panelleden, welke zij kunnen beheren en onderhouden middels MWM2 Community. Op regelmatige basis vragen zij hun panelleden deel te nemen aan vragenlijsten welke geprogrammeerd en uitgestuurd worden via MWM2 Survey.

lees meer +

UPC en MWM2 Connect

UPC meet  al jarenlang continu de tevredenheid van haar klanten door middel van een combinatie van MWM2 Survey en MWM2 Connect. Alle belangrijke klantcontactmomenten worden doorlopend gemonitord en via MWM2 Dashboard inzichtelijk gemaakt.

lees meer +

Verzekeringssite.nl en MWM2 Connect

Verzekeringssite.nl heeft dagelijkse veel bezoekers op de website die verschillende processen doorlopen voor het aanvragen van informatie. Bezoekers van de website kunnen offertes aanvragen voor verzekeringsproducten om deze te vergelijken met hun huidige verzekering.

lees meer +

Makro en MWM2 Dashboard

Makro Nederland besteed veel aandacht aan het centraal stellen van de klant in hun beleid. MWM2 heeft voor Makro Nederland een continu feedback onderzoek opgezet. Continue Feedback Monitoring (CFM) maakt het mogelijk om direct na een klantcontact feedback te ontvangen van de klant. Na een bezoek aan een vestiging ontvangen klanten een vragenlijst om hun ervaring terug te koppelen.

lees meer +

Luba Uitzendbureau en MWM2 Dashboard

Uitzendbureau Luba gebruikt MWM2 Survey voor het maandelijks uitzetten van tevredenheidsonderzoek onder zowel opdrachtgevers als uitzendkrachten. Resultaten worden door middel van de MWM2 Dashboard direct vertaald naar concrete stuurinformatie voor rayon- en vestigingsmanagers.

lees meer +

NKVB en MWM2 Community

De Nederlandse Koninklijke Klim- en Bergsport Vereniging heeft in 2011 in samenwerking met MWM2 een Ledenpanel opgezet met daarin inmiddels ruim 2.000 betrokken leden. De NKBV maakt gebruik van de applicaties MWM2 Community en MWM2 Survey.

lees meer +

ZilverenKruis Achmea en MWM2 Callcenter

ZilverenKruis Achmea heeft voor een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek MWM2 Callcenter ingezet om ontevreden klanten na te bellen. In de evaluatievragenlijst, die via MWM2 Survey werd uitgezet, konden klanten aangeven hoe tevreden zij over ZilverenKruis Achmea waren en een toelichting hierbij geven. Vervolgens konden zij aangeven of zij hierover teruggebeld wilden worden door ZilverenKruis Achmea.

lees meer +

DeltaWonen en MWM2 Callcenter

DeltaWonen is met 15.000 woningen een van de grootste woningcorporaties in Noordoost-Nederland. In deze regio wonen ongeveer 200.000 mensen en circa 40.000 mensen wonen in een huis van deltaWonen. Vanaf 2011 maakt deltaWonen gebruik van MWM2 Callcenter in combinatie met MWM2 Survey.

lees meer +

Munro BV en MWM2 Survey

Munro BV is een modebedrijf dat actief is in de ontwikkeling, vervaardiging en verkoop van CustomMade en ReadyMade pakken en shirts. Vanaf 2009 voeren zij middels MWM2 Survey in geheel eigen beheer jaarlijks tevredenheidsonderzoeken uit onder de klanten die pakken en shirts hebben afgenomen.

lees meer +

Koninklijke Gazelle NV en MWM2 Survey

Gazelle maakt elk jaar meer dan 300.000 fietsen en is hiermee marktleider in Nederland. Daarnaast werken zij hard aan uitbreiding buiten de eigen landgrenzen. Vanaf 2012 maakt Gazelle gebruik van MWM2 Survey. Inmiddels hebben zij al verschillende onderzoeken uitgezet onder Gazelle-rijders en Gazelle-dealers.

lees meer +

Wie zijn opinion leaders en wie opinion seekers?

Mond-tot-mondreclame is vaak doorslaggevend bij het kiezen van een vakantiebestemming. Ook reviews op websites als zoover.nl spelen een belangrijke rol. Voor aanbieders van vakanties is het zaak om te weten wie invloedrijk is, én wie beïnvloedbaar, als het gaat om aanbevelen én afraden. MWM2 zocht het uit voor de reisbranche.

lees meer +

Lezers- & Bereiksonderzoek voor specialistisch vakblad

Voor een grote uitgever van vakinformatie heeft MWM2 een lezersonderzoek uitgevoerd voor een titel die zich richt op hoge functionarissen en beslissers in de zorgsector:

lees meer +

Prijsbepaling KLM

KLM wil haar klanten meer variëteit in én tijdstippen voor haar diners in zowel de lounge als aan boord aanbieden. MWM2 voerde een pilot uit in de KLM Crown International lounge uit, waar klanten (gratis) een driegangendiner konden uitproberen.

lees meer +

Vodafone: met een Panel Community klanten beter begrijpen

Vodafone is het grootste communicatiebedrijf ter wereld. Met meer dan 350 miljoen klanten. Een onderdeel van Vodafone's merkbelofte is:

"We willen onze klanten inspireren en de voorwaarde scheppen om alle kansen te benutten. Daarom is voor ons het belangrijk om de veranderende leefritmes van onze klanten te begrijpen. Met dit begrip kunnen we ons producten- en dienstenportfolio daarop optimaal afstemmen."

lees meer +

Wegener in constant contact met haar lezers

Wegener Nieuwsmedia geeft als uitgever 7 regionale dagbladen uit. Om een vinger aan de pols te houden heeft zij voor alle 7 dagbladen een lezerspanel opgericht.

lees meer +

Hoe een retailer vinger aan de pols houdt bij haar klanten

V&D gebruikt het panel om regelmatig onderzoek te doen onder bezoekers van alle vestigingen. Rapportage wordt opgeleverd per vestiging, zodat V&D per vestiging kan bepalen wat de aandachtspunten zijn.

lees meer +

Meer inzicht in de bezoekers van de site

Wie komt er op topproduct.nl en wat zoekt deze bezoeker op de site? Website onderzoek geeft dit inzicht.

lees meer +

Burgerparticipatie middels een panel

Gemeente Alkmaar speelt in op de trend om haar inwoners meer te betrekken bij het reilen en zeilen binnen de gemeente. Burgers die inspraak hebben bij bepaalde beleidsbeslissingen, zullen meer betrokkenheid bij de gemeente voelen.

lees meer +

Donateurs beter betrekken

Ter ondersteuning van het CRM beleid van Amnesty International bestond de wens om regelmatig en snel vragen te kunnen voorleggen aan de achterban van ca. 300.000 leden. Digitaal onderzoek bleek hiervoor de oplossing. Daarnaast wilde Amnesty digitaal onderzoek inzetten als loyaliteitsinstrument.

lees meer +

Continu feedback meetsysteem voor Makro

MWM2 voert voor Makro Nederland continue feedback onderzoek uit. Naar aanleiding van een bezoek aan een Makro vestiging worden klanten uitgenodigd dit bezoek te beoordelen. Het continue meten maakt het voor Makro mogelijk om trendanalyses te maken en de effecten van wijzigingen in de winkel inzichtelijk te maken.

lees meer +

Loyaliteit & tevredenheid van Florius klanten

Florius Hypotheken is één van de grotere gespecialiseerde hypotheekverstrekkers in Nederland. Naast hypotheken biedt Florius haar klanten een volledig pakket woonverzekeringen en overlijdensrisicoverzekeringen.

lees meer +

Shopper onderzoek Coca Cola

Coca-Cola heeft onlangs een nieuw product geintroduceerd. Bij elk product dat Coca-Cola op de markt brengt is het noodzaak dat deze introductie zeer bewust en succesvol verloopt. De mate van het succes is meetbaar en MWM2 heeft Coca Cola daarbij ondersteund.

lees meer +

Usage & Attitude ten aanzien van dieetproducten

Atkins Internationaal is een vooraanstaand amerikaans bedrijf binnen de dieetbranche. Voor Atkins International heeft MWM2 een uitgebreid Usage & Attitude onderzoek uitgevoerd. In dit onderzoek zijn de motieven en het gebruik van dieetproducten van Nederlandse vrouwen in kaart gebracht.

lees meer +

Concepttuning voor Haust toast

Continental Bakeries brengt onder het A merk Haust verschillende toastproducten op de markt. Voor de relaunch van Haust toast heeft Continental Backeries MWM2 gevraagd om een aantal nieuwe verpakkingsontwerpen en de huidige verpakking te testen onder zowel categorie- als merkgebruikers.

lees meer +

CNV: draagvlakbepaling CAO getoetst

Vakbond CNV wilde weten hoeveel draagvlak er was voor de nieuwe CAO voor VVT’ers (mensen werkzaam in Verzorging, Verpleging, Thuis- en kraamzorg) die de bond had afgesloten met de sector. Periodiek worden talrijke CAO’s afgesloten tussen werkgevers en werknemers. Voor beide partijen is het belangrijk om te weten hoeveel draagvlak er is voor het onderhandelingsresultaat.

lees meer +

De Kuip: meer dan een voetbalstadion!

Stadion Feijenoord (De Kuip) is niet alleen de thuishaven van voetbalclub Feyenoord, maar er kunnen ook congressen, vergaderingen, personeelsfeesten en borrels worden georganiseerd. MWM2 heeft voor Stadion Feijenoord een marktverkenning uitgevoerd om de potentie van De Kuip als evenementenlocatie te bepalen.

lees meer +

Hoe stimuleert het Concertgebouw bezoek?

Entrée, opgericht in 1994, en is de jongerenvereniging van het Concertgebouw en het Koninklijk Concertgebouworkest. Entrée organiseert bijzondere feesten en concerten, maar ook projecten waar leden zelf aan mee kunnen doen, zoals het Groot Entrée Orkest of Rentrée.

lees meer +

Brand & campaign tracking uitbesteed

De basis van de dienstverlening van mediabureaus wordt gevormd door het begeleiden van mediastrategie, mediaplanning en de inkoop van mediumtypen ( TV, radio, print, out-of-home en internet). Veel mediabureaus koppelen hieraan ook onderzoeksdiensten.

lees meer +

Hoe een charitatieve instelling de pers haalt

De Brandwonden Stichting is georganiseerd rondom 4 inhoudelijke programma's, die samenwerken om de doelstellingen te verwezenlijken: 'Preventie', 'Zorg', 'Kwaliteit van Leven' en 'Onderzoek'.

lees meer +

Hoe Siemens de stoomdroger in de pers kreeg

Siemens ontwikkelt innovatieve huishoudapparaten die er op gericht zijn het leven comfortabeler en efficiënter te maken. Zo lanceerde zij onlangs een innovatief product: de stoomdroger. Dit is een droger met een stoomfunctie om kleding thuis te kunnen stomen en ongekreukt uit de trommel te kunnen halen. Om de productintroductie te ondersteunen voerde MWM2 een publiciteitsonderzoek uit.

lees meer +

Usability onderzoek voor www.rechtspraak.nl

Rechtspraak.nl is de officiële site van de rechterlijke organisatie in Nederland. Op de site staat algemene informatie over recht en een selectie van gerechtelijke uitspraken en is voor iedereen die daar meer over wil weten. MWM2 heeft een website gebruikersonderzoek voor Rechtspraak.nl uitgevoerd.

lees meer +

Website Greenpeace verantwoord vernieuwd

Greenpeace is een internationale milieuorganisatie die als doel heeft grootschalige milieuproblemen onder de aandacht te brengen van de politiek en het publiek. Binnen haar doelstellingen heeft de website een steeds groter wordende rol.

lees meer +

Hoe wehkamp.nl grip heeft op brand equity

Wehkamp.nl is marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit ruim 100.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Mooi & Gezond.

lees meer +


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.