Zo krijgt ID&T kennis van de Nederlandse (hard)danceliefhebber

De ongeveer 90 evenementen van ID&T en hun partners, zoals Mysteryland, Sensation, en Air events, werden lange tijd door verschillende partijen geëvalueerd.

De organisatie wilde die evaluaties door één partij laten uitvoeren. Hiernaast had ID&T behoefte om op regelmatige basis in contact te staan met haar doelgroep, de (hard)danceliefhebbers.

Oplossing
ID&T besloot in samenwerking met MWM2 om naast de eventevaluaties onder de festivalbezoekers ook een (hard) dancepanel op te zetten. Het panel maakt het mogelijk om de doelgroep vragen te stellen over uiteenlopende onderwerpen die niet per definitie betrekking hebben op één evenement, zoals duurzaamheid, aanbod van biologisch eten en drinken op events, maar ook andere vragen die interessant zijn voor commerciële partners.

Belangrijkste opdracht van ID&T ten aanzien van de bestaande event evaluaties was om de surveys en rapportages korter, bondiger en visueler te maken. Doel hiervan was om de onderzoeken beter te laten aansluiten op de belevingswereld van de festivalbezoekers. MWM2 bood daarom Visual Insights aan. Dit product maakt het mogelijk om korte, intuïtieve en visueel aantrekkelijke vragenlijsten voor te leggen. Respondenten kunnen door middel van Visual Insights zelf bepalen over welke onderwerpen zij iets kwijt willen. De opmerkingen zijn heel direct, waardoor ID&T en hun partners goed kunnen sturen op deze feedback.

Resultaat
Door de aantrekkelijke onderzoeksopzet is de respons op festivalevaluaties goed. Hiernaast krijgt ID&T duidelijke inzichten waar bezoekers tevreden over zijn en wat belangrijke verbeterpunten zijn. Dat laatste wordt gerealiseerd door de mogelijkheid die aan respondenten wordt geboden om hun mening toe te lichten. De verbeterpunten zijn dan ook goed onderbouwd en geven meer duiding aan conclusies. Niet alleen de vragenlijsten zijn attractief, ook de rapportages zijn visueel aantrekkelijker gemaakt. MWM2 heeft naast de rapportage een infographic ontwikkeld waarin de belangrijkste insights over de event evaluatie worden getoond. Deze infographic wordt opgehangen op het kantoor van ID&T en partners, zodat resultaten gemakkelijk intern worden gedeeld.


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.