Klanttoets geeft verzekeraar eindejaarsmailing met betere conversie

Voor Zorg en Zekerheid is, net als bij andere verzekeraars, de eindejaarsmailing een belangrijke mailing. Verzekerden kunnen aan het einde van het kalenderjaar overstappen.

Ook veranderen dan zaken aan de verzekering door aanpassingen door de verzekeraar, door wettelijke of maatschappelijke veranderingen. In een eindejaarsmailing krijgt de verzekerde hier informatie over. Belangrijk is dat deze informatie duidelijk, begrijpelijk en overtuigend is zodat de verzekerde zich opnieuw verzekert bij Zorg en Zekerheid.

Zorg en Zekerheid vroeg MWM2 te onderzoeken of de eindejaarsmailing aan die eisen voldoet.

Onderzoeksaanpak
MWM2 koos voor een Communicatietoets om de eindejaarsmailing te kunnen optimaliseren. Deze toets werd uitgevoerd via een online enquête onder leden van het Zorg en Zekerheid klantenpanel. Zij kregen de eindejaarsmailing voorgelegd. Het panel kon aangeven wat de boodschap van de mailing was, wat ze er goed en slecht aan vonden. En het effect van de bijlage op de kennis, houding en het gedrag van de klanten is getoetst.

MWM2 kon optimaal gebruik maken van de panelleden van Zorg en Zekerheid. Omdat deze leden vaak betrokken worden bij de organisatie, kunnen ze goed feedback geven. Dat leverde nog concreter en levendiger resultaten op die goed illustreerden op welke punten de bijlage wel en niet werd gewaardeerd.

Eindresultaat
Het klantpanel bleek de informatie over de verzekeringscheck en de vormgeving van de bijlage sterk te waarderen. Uit dit onderzoek kwamen een aantal concrete verbeterpunten voor de bijlage. Zo bleek de bijlage informatie te bevatten die niet voor iedereen relevant was. Ook werd er vaak vakjargon gebruikt. Zorg en Zekerheid gebruikt deze informatie om de eindejaarsmailing te optimaliseren.


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.