Hoe G4S inzicht krijgt in heldere marktkansen door discussies met klanten

G4S, marktleider op het gebied van beveiligings- en veiligheidsoplossingen, wil haar productportfolio verbreden. MWM2 onderzocht de marktpotentie van dit plan.

Oplossing
MWM2 voerde kwalitatief onderzoek uit in de vorm van groepsdiscussies uit onder prospects. Deze beproefde aanpak biedt enorme meerwaarde voor het testen van nieuwe concepten. De organisatie krijgt antwoord op vragen als: wat beweegt de doelgroep en welke (latente) behoeftes leven er, op welke van deze behoeften kan G4S inspelen en hoe wordt het merk gezien binnen dit nieuwe portfolio? Kwalitatieve groepsdiscussies geven hiermee inzicht, inspiratie én impact.

Resultaat
G4S is bezig om de kwalitatieve inzichten intern door te vertalen en zet deze in om de “go to market” strategie te ontwikkelen. Dit totaalpakket is dan de basis voor de beslissing om de nieuwe marktpropositie te gaan ontwikkelen.

(G4S): “De inzichten die uit het kwalitatieve onderzoek naar voren zijn gekomen zijn direct toepasbaar in de strategie om het product in de markt te zetten. Door deze inzichten hebben wij een duidelijk beeld om het productportfolio te verbeteren, faseren en concretiseren.”


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.