MWM2 zorgt voor supersnelle feedback in de sandbox van ABN AMRO

SANDBOX is een op Agile/Scrum en Design Thinking gebaseerde werkmethode waarbij een multidisciplinair team van specialisten in één dag

een verbetering voor klanten realiseert.Onmisbaar onderdeel van de binnen ABN AMRO ontwikkelde SANDBOX-methode is een real-time klantvalidatie, oftewel: is de klant tevreden met de oplossing waar het team aan werkt? Dit vraagt om razendsnel onderzoek met een strakke voorbereiding. ABN AMRO en MWM2 hebben samen inmiddels de nodige ervaring opgedaan met deze zeer effectieve en daadkrachtige methode.

Voorbereiding
Neem bijvoorbeeld een brief over verzekeringen die jaarlijks aan veel klanten verstuurd wordt. Vanuit klantinzicht besloot ABN AMRO de brief te herzien. Een mooie SANDBOX-opdracht! Ter voorbereiding op de SANDBOX-dag en om de goede aspecten én verbeterkansen van de huidige brief in kaart te brengen liet MWM2 de brief een communicatietoets (de ‘nulmeting’) ondergaan binnen het klantenpanel van ABN AMRO. MWM2 vertaalde de uitkomsten hiervan naar concrete inzichten voor het SANDBOX-team van ABN AMRO. Een ideaal startpunt voor de dag.

Razendsnel feedback
Op de dag zelf ging het SANDBOX-team van specialisten van ABN AMRO met de input van het klantpanel aan de slag. Om 12:30 uur had het team een concept van de herschreven brief af, die de consultant van MWM2 ter validatie voorlegde aan het klantenpanel (de ‘éénmeting’). Binnen een uur waren de resultaten beschikbaar: ruim 40 klanten gaven in die tijd hun feedback! Op basis van deze feedback heeft het team de brief nog verder aangescherpt. Om 17:00 uur was de definitieve brief klaar en goedgekeurd en werd het project succesvol afgerond.

Samen pionieren
ABN AMRO past de SANDBOX-methode voor verschillende typen klantverbeteringen toe en is erg enthousiast over de samenwerking hierin met MWM2. Arjan Doevendans Senior Customer Experience Consultant bij ABN AMRO en bedenker en oprichter van de SANDBOX-methode: “Klantervaringen zijn een essentieel onderdeel van mijn werk. Hoe beter ik weet wat klanten van onze producten en diensten vinden, hoe beter mijn collega’s en ik deze producten en diensten kunnen vormgeven. In de SANDBOX realiseren we verbeteringen in één dag. Klanten zijn daarin onmisbaar. MWM2 maakt dit mogelijk: klanten worden in no-time onderdeel van de verbetering en daarmee de co-creatie tijdens de dag. Ik ben de research consultants van MWM2 erg dankbaar voor hun expertise en feilloze begeleiding hierin. Het voelt als pionieren: samen veranderen we de manier waarop klanten onderdeel kunnen zijn van het creëren van een mooie, waardevolle klantbeleving”.

Inspiratie voor andere bedrijven
Ook MWM2 ziet de grote toegevoegde waarde van de SANDBOX-methode. Evianne Hazeleger, Research Consult bij MWM2 denkt dat de SANDBOX-aanpak van ABN AMRO een inspiratie kan zijn voor andere bedrijven. “Wij geloven dat agile werken de toekomst heeft en dat de SANDBOX-methode een heel krachtige manier is om verbeteringen door te voeren. Het vereist een goede voorbereiding, maar door de methode vaker toe te passen kunnen we de doorlooptijd beperken. Voor ABN AMRO hebben we om die reden de methode al grotendeels gestandaardiseerd.”

Ook razendsnel onderzoek?
Wilt u weten hoe MWM2 ook uw organisatie kan ondersteunen bij agile werken of snelle feedback, neem dan contact op met: Evianne Hazeleger via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel: 020 – 412 24 05


Deel ons

Volg ons

MWM2 Research Twitter MWM2 LinkedIn

Contact

020 412 2405
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.