social insights

Social Insights

Social Insights

social insightsSocial Insights is de methode om inzichtelijk te maken wat er online wordt gezegd over een merk, product of thema en dit te vertalen naar acties. Wat veel organisaties zich niet realiseren is dat er een schat aan data voor het grijpen ligt op het internet. Waar consumenten vroeger hun mening deelden bij de koffie­corner en met de buurman, praten zij elkaar nu vooral online bij. Deze peer-to-peer meningen worden betrouwbaarder ervaren dan informatie in traditionele media. Ze bepalen steeds meer de merk­reputatie, loyaliteit en aankoop van product of merk.

 

Aangezien internet veel ruis bevat, is het belangrijk om te begrijpen welke informatie relevant is, waar die gevonden wordt en hoe deze te interpreteren. Het vinden, selecteren en analyseren van kwaliteitsdata is een vak apart en behoeft menselijke intelligentie. Dit is niet mogelijk via monitoring tools alleen. Social Insights achterhaalt en bundelt kwaliteitsdata, ontdekt (latente) klantbehoeften en vertaalt deze naar concrete inzichten, adviezen en kansen.

 

MWM2 biedt diverse oplossingen zoals haar Social Reputatie Model welke haarfijn de reputatie van organisaties in kaart brengt. Het product Trends meet behoeftes over tijd en maakt trends inzichtelijk. Het helpt organisaties kansen te ontdekken en eventuele bedreigingen te pareren. Daarnaast heeft MWM2 oplossingen voor Klantbeleving, Incidenten en Campagne.

Aniek MG 2194

Meer informatie

Aniek Schmal

a.schmal@mwm2.nl

16 Verkiezingen copy

Lees Verder

Verkiezingen 2017

MWM2's dagelijkse social media onderzoek voor BNR

13 New Nestle copy

Lees Verder

Nestlé

Op zoek naar de ongezouten mening

62 Social Reputatie Index 02 copy

Lees Verder

Reputatie Index 2017

Munt Hypotheken heeft beste online reputatie