bronnen

Bronnen

Er zijn vaak meerdere databronnen die kunnen bijdragen aan de juiste inzichten. Als onderzoeksbureau is MWM2 gespecialiseerd in Onderzoeksdata: het zogenaamde "uitvragen". Maar er is meer. Bijvoorbeeld "Open Data" dat is data die op het internet te vinden is, zoals gegevens uit ratings & reviews op vergelijkingssites. Ook is er vaak data in de organisatie zelf aanwezig. MWM2 combineert deze data met data die wij genereren uit onderzoek. Dit maakt het mogelijk om nog betere en gefundeerde besluiten te nemen.

 

Onderzoeksdata

MWM2 gebruikt de meest geavanceerde onderzoeksmethoden en -technieken om inzichten te verkrijgen. Wij genereren die data aan de hand van surveys, op basis van access- en klantenpanels, communities en andere onderzoeksmethoden. Om goede data te genereren stelt MWM2 de respondent altijd centraal. Alles is er bij ons op gericht om de respondent een optimale beleving te presenteren: mobiel, intuïtief en visueel. De data die wij genereren blijft in Nederland. 

Accespanels thumbnail

Lees Verder

MWM2 Accesspanels

Toegang tot 250.000 actieve leden

53 voordelen mobiel copy

Lees Verder

Bereik Jongeren

Mobiel onderzoek en het bereik van jongeren

20 Roger Bacon copy

Lees Verder

Roger Bacon

Kwalitatieve inzichten helpen de branche te veroveren

Open Data

Er ligt een schat aan data op het internet om waardevolle inzichten uit te destilleren. Denk daarbij aan fora, blogs, ratings & reviews, nieuws, magazines en social media. Deze data geeft organisaties belangrijke inzichten in trends en ontwikkelingen. Ze bepalen steeds meer de merkreputatie, loyaliteit aan merken en de aankoop van producten en diensten.

Het vinden, selecteren en analyseren van Open Data en het vertalen naar waardevolle en bruikbare inzichten is een vak; ons vak. MWM2 biedt meerdere oplossingen om optimaal van deze data gebruik te maken en deze te koppelen aan inzichten uit andere databronnen. 

10 Munt social copy

Lees Verder

Munt Hypotheken

Social onderzoek leidt tot concrete tips

12 Jumbo Kerst copy

Lees Verder

Jumbo

Inzicht in trends en campagnes rond de Kerst

16 Verkiezingen copy

Lees Verder

Verkiezingen 2017

MWM2's dagelijkse social media onderzoek voor BNR

Bedrijfsdata

Organisaties hebben in hun systemen ook vaak grote hoeveelheden waardevolle klantdata. In het CRM of betalingssysteem staan vaak gegevens over  aankoopgedrag en productgebruik. MWM2 hanteert diverse analysetechnieken om deze data te gebruiken en te koppelen aan onderzoeksdata. Door deze bronnen te combineren is beter inzicht te verkrijgen in bijvoorbeeld loyaliteit van klanten.   


Privacywet

Lees Verder

Nieuwe Privacywet

MWM2 is klaar voor Europese regelgeving

08 databeveiliging copy

Lees Verder

Meldplicht Datalekken

Uitleg nieuwe regels databescherming

Loyaliteitsonderzoek Sanoma copy

Lees Verder

Sanoma

Vernieuwende aanpak in loyaliteitsonderzoek